U POLA CIJENE

Test rabljenog: melem za oči i dušu Maserati Ghibli traži održavanje bez improvizacije i štednje

Nedostatak kupnje polovnog Ghiblija je oskudna servisna mreža i upitna daljnja prodaja. Šteta, auto je odličan čak i s dizelašem
Maserati Ghibli 2015.
 Maserati

Maserati Ghibli? Privlačan, skup i ekskluzivan, škaklja mi maštu, ali kako i gdje ga održavati, kome dalje jednog dana prodati, možda ipak bolje ići na sigurno i uzeti „nijemca”, pa sam miran... Tako otprilike glasi tiho i glasno razmišljanje većine potencijalnih kupaca novih i rabljenih limuzina visoke klase, u koju ulazi i Ghibli.

image
Maserati Ghibli 2015.
Željko Puhovski/CROPIX

Ima, naravno, u svemu tomu istine, ali isto je tako istina da, hvala Bogu, ne kupuju svi na ovom svijetu razumom. Ima i onih širih pogleda na svijet, koji u kombinaciju uključe srce i emocije, jer - jednom se živi. Tu u igru uskače Maserati Ghibli, tijekom sedam godina poboljšavan, ali nikad drastično mijenjan, u startu dobro pogođen spoj pet metara masivne, luksuzno sportske limuzine nabrijanog dizajna i visoke reputacije te snažnih motora i stražnjeg pogona. Ili 4x4, tko baš želi. A samo koju godinu rabljenim primjercima s malom kilometražom, poznatom povijesti održavanja i bez pretrpljenog karambola, cijena pada praktički na pola. Imače, Maseratijevi modeli su između ostalog i zbog toga, na prvom mjestu po deprecijaciji cijene, a kod nekih modela pola se prvotne cijene gubi već nakon tri godine.

image
Maserati Ghibli 2015.
Željko Puhovski/CROPIX

Ghibli je u oglasnicima rabljenih rijetka zvjerka, sam po sebi ima aureolu Maseratijeve ekskluzive pa treba biti pripravan na drukčije navike održavanja, koje ne poznaju improvizaciju ni štednju. Ovlašteni servis jedina je razumna adresa, a u skladu s visokim standardima dolaze i odgovarajući troškovi. Ghibli, dakle, nije za škrte tipove. Boljke? Nije masovan automobil o kojem se vode uobičajene statistike. Ako i dodje do nekog kvara, zahvati se obavljaju i troškovi određuju prilično individualno, što ovisi o vjernosti kupca i sličnim parametrima, uobičajenim u visokom društvu. Ali, jasno je da je kupnja bez autentične servisne povijesti prilično kockanje. Što se motora tiče, u našim prilikama najsigurniji odabir je 3.0 V6 dizelaš, isti onaj koji se ugrađuje u Jeep Grand Cherokee. Jak je i štedljiv, a servisima nije nepoznanica.

image
Maserati Ghibli 2015.
Željko Puhovski/CROPIX

Unutrašnjost, u kojoj dominira luksuz u tradicionalnom Maseratijevu stilu s jakom sportskom notom, ali i naglašenom masivnosti, još uvijek djeluje sportski otmjeno. Prožeta je štihom moderne talijanske aristokracije, iako sada već lagano, ali dopadljivo demodirane. Nema toliku prostornu raskoš, koliko uzbuđuje sportskom zbijenošću i lijepim detaljima. Staž od pet godina i 60 tisuća kilometara se praktički ne vidi, jer ovo je ipak visoka klasa, iako dojam kvari lošija rezolucija kamere.
Uključe li se u jednadžbu jak i grgljav, ali dizelski profinjeno filtriran zvuk motora, dosta brz mjenjač sa osam brzina i stražnji pogon koji daje na okretnosti, prva impresija je da rabljena njemačka konkurencija slične cijene, s hedonističkog gledišta, u srazu s Maseratijem, nema što tražiti.

image
Maserati Ghibli 2015.
Željko Puhovski/CROPIX

Ukratko
Sportsko putničkom karakteru limuzine dozu ekonomičnosti daje poznati 3.0 V6 dizelaš, prigušeno grgljavog zvuka. Ugrađuje se i u Levante i Quattroporte te Jeep Grand Cherokee
Ovo je Maserati pa ovjes jest u osnovi sportski podešen, ali pazilo se da se udobnost uklapa u limuzinsku koncepciju. Troškovi održavanja? U skladu s klasom, pa malo više...
Aristokratski doživljaj u pola cijene: i sedam godina nakon predstavljanja, Maseratijev sportski šarm i dojam posebnosti za volanom melem su za oči i dušu
Zaboravite na održavanje dijelovima nepoznatog porijekla: ovakvi macani pun potencijal pružaju jedino originalnim dijelovima i stručnom rukom

image
Maserati Ghibli 2015.
Maserati

Povijest modela
Maserati Ghibli III (M157)

2013. predstavljena treća generacija, ima stražnji ili 4x4 pogon te dva 3.0 V6 motora: twinturbo benzinac (330 i 410 KS) i turbodizelaš (275 KS). To je i prvi Maserati s dizelskim motorom. Uz sve motore dolazi ZF automatski mjenjač sa osam brzina
2015. mini redizajn, više opreme i nova dizelska verzija (250 KS)
2017. primjetan redizajn s temeljito moderniziranom i digitaliziranom opremom. Snaga benzincima raste (350 i 430 KS), a uveden je i Ferrarijev motor 3.8 V8 (530 KS)
2020. mildhibridni pogon (330 KS) te biturbo motor 3.8 V8 (580 KS)

Podaci
Cijena 457.000 kuna
Godište 2015.
Kilometraža 59.000

Motor turbodizelski
Cilindri/ventili V6/24V
Obujam 2987 ccm
Snaga 184 kW/250 KS na 4000/min
Moment 600 Nm na 2000/min
Mjenjač automatski, 8 stupnjeva
Pogon stražnji
Dimenzije 497 x 195 x 146 cm
Osovinski razmak 300 cm
Prtljažnik 500 litara
Masa od 1835 kg
Najveća brzina 240 km/h
0-100 km/h 6,7 sekundi
Izmjerena potrošnja 8,3 l/100 km
C02 ispuh 158 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 14:46