Dizajn mu je jedan je od najizazovnijih u svijetu rabljenih, no Juke se dosad iskazao i iznadprosječnim stupnjem pouzdanosti, dobrom izradom i trajnim materijalima i mo- torima. Mane? Luckast dizajn koji je pojeo dio prostranosti, tvrda plastika interijera, buka…
Kada je stigao u prodaju, mali Nissanov crossover je dizajnom na granici provokacije mnoge šokirao i na mah stvorio dvije suprotstavljene strane – ili ga voliš ili ne voliš. No, svrha je postignuta: Juke je trenutno postao lovac na poglede. U međuvremenu je predstavljena vojska novih modela u ovoj klasi, ali rijetki su toliko živopisnog izgleda kao sada već osam godina star Juke. Zato je i danas, u smiraj tržišne karijere, u dizajnerskom smislu jedan od najzanimljivijih rabljenih automobila. Kratka pretraga oglasnika pokazuje da se dobro sačuvani primjerci nude za početnih oko 60.000 kuna. U konačnici može i niže, ovisno o vještini pregovaranja.
Foto: Marin Tomaš
Juke je dakle, tip automobila koji se ne kupuje zbog dobre prostranosti ili velike praktičnosti, već upravo zbog futurističkog, neobičnog i hrabrog dizajna. Kompromisi na koje treba računati su dakle, nužni: preglednost kroz relativno male prozorske površine je ograničena, prostor na stražnjem sjedalu skučeniji i vizualno zatvoreniji nego kod većine običnih i povišenih automobila ove veličine, a manji je i prtljažnik. Stoga će u vožnji gradom parkirni senzori i veliki retrovizori dobro doći, a s obzirom da Juke pretežno kupuje mlađa populacija, koja stražnje sjedalo rijetko koristi, a i prtljažnik im je za njihove potrebe dosta velik (redizajnirani modeli od 2014. imaju oko 100 litara veći prtljažnik!), ispodprosječna prostranost ne mora baš svima biti mana. Tim više što za volanom vlada vedra, pomalo sportska i također neobična atmosfera, dizajnerski i sadržajno. Posebno je zanimljiv pogled s povišene vozačke pozicije kroz mali vjetrobran, kao iz puškarnice, na rubove prednjeg dijela označene visokim pozicijskim svjetlima. Ništa manje pogleda privlači bucmasta središnja konzola, s domišljatim grafičkim izvedbama info zaslona. S druge strane, treba računati na tvrdu plastiku i slabiju zvučnu izolaciju. Šteta.
Juke ima dosta dijelova zajedničkih s Renaultovim modelima, uključivo pogonski sklop, pa za održavanje nije problematičan. Stupanj pouzdanosti i nekvarljivosti je iznadprosječan u ovoj klasi, no nije zgoreg detaljnije zagledati ne bi li se uočila slinjenja ulja na brtvenim dijelovima. Nisu rijetkost, ali nije i ništa strašno. Na našem tržištu većinu ponude čine provjeren i trajan atmosferski 1,6-litreni benzinac od 95 ili 117 KS te štedljivi Renaultov dizelaš 1.5 dCi od 110 KS, poznat iz čitavog niza automobila koncerna Renault-Nissan-Dacia. Pogon im je prednji, a mjenjači ručni (benzinac ima 5-stupanjski, dizelaš 6-stupanjski, a nađu se i automatski CVT), pa čega god se u tom smislu serviseri uhvate – tajni neće biti.
Ukratko Prostranost straga nije jača strana Jukea, dok popularan atmosferski benzinac od 117 KS nije trkač. No, vuče solidno. Za imalo bržu vožnju traži okretaje i tada dosta buči i troši. Ovjes je trajan, ali i tvrđe podešen pa u kombinaciji s razmjerno kratkim osovinskim razmakom udobnost i niskoprofilnim gumama udobnost nije uvijek na razini očekivanja Pogled na stanje sjedala i obloga nakon sedam godina korištenja i 179 tisuća prijeđenih kilometara dokaz su dobre izrade i postojanih, trajnih materijala. Juke je poznat već osam godina, ali interijer kao da je tek jučer otkriven. Dizajnerski je razigran i sadržajno bogat, pa je šteta što ima puno tvrde plastike Juke je otkriven 2010. i redizajniran 2014. Tada je uveden i dobar turbobenzinac 1.2 (115 KS), uz znani i trajni atmosferski 1.6 (95 i 117 KS) i štedljiv dizelski 1.5 dCi (110 KS) RIJEČ STRUČNJAKA Marko Pintarić, prodajni savjetnik za rabljene u tvrtki MaxxAuto, potvrđuje naša saznanja kako za Juke najviše upita dolazi od ženske vozačke publike. Udica je naravno, provokativan i „razbacan“ dizajn kojim se Juke izdvaja iz mase u prometu, a tek nakon toga krenu uobičajeni upiti o opremi, motoru, prostranosti… Iskustva su dobra i reklamacija na prodane primjerke dosad nije bilo, a zanimljivo je da se i modeli s benzinskim motorima, u startu jeftinijim i kasnije za održavanje povoljnijim, unatoč većoj potrošnji prodaju jednako dobro kao s dizelskim. JUKE 1.6 Godište 2011. Cijena 69.900 kuna Kilometara 179.000 Motor benzinski atmosferski Obujam 1598 ccm Snaga 86 kW/117 KS pri 6000/min Moment 158 Nm pri 4000/min Mjenjač ručni, 5 stupnjeva Dimenzije 414 x 177 x 156 cm Međuosovinski razmak 253 cm Težina 1170 kilograma Prtljažnik 250 litara Brzina 178 km/h 0-100 km/h 11,0 sekundi Izmjerena potrošnja 7,8 l/100 km C02 ispuh 147 g/km |