Nissan Micra četvrte generacije jedan je od gradskih minija kojem se nije lako izboriti za mjesto pod suncem na hrvatskom tržištu rabljenih. Konkurencija je brojna, a tržište tradicionalno sklono europskim modelima rijetko u oglasnicima zaviruje u Nissanovu rubriku. Iznimka su oni koji vođeni statistikama pouzdanosti u kojima Micra stoji bolje od europske konkurencije, ili usmenim preporukama nekog od vlasnika takve Micre, točno znaju što žele.
Nešto krivnje slabije popularnosti ima i do dizajna izvan konzervativnih okvira klasičnog hrvatskog kupca. Ipak, Micra uopće ne izgleda loše. Jest da oku promatrača treba malo vremena da prihvati peterovratnu buhtlastu formu sa simpatično tužnjikavim izgledom prednjeg i stražnjeg dijela, ali sve u svemu dizajn se sasvim dobro uklapa u europske urbane prizore, ništa mu ne fali.
Iznutra, Micra ugodno iznenađuje svakog tko nije previše upoznat s njom. S obzirom na gabarite ispod četiri metra mjesta ima neočekivano puno i straga, pristojan je i prtljažnik, a dopadljivo i praktično vozačko okruženje s dosta priručnih pretinaca u skupljim paketima opreme poput ovog na fotografijama, nudi i malu dozu prestiža.
Može se računati i s udobnim sjedalima i ugodnim tkaninama, ali i tvrdom, doduše besprijekorno obrađenom plastikom, tipično za male japance otprije desetak godina. Završna izrada je na visokoj, japanskoj razini, pa predrasude prema lokaciji proizvodnje u Indiji ne treba imati.
Visoka karoserija s jedne strane nudi dosta mjesta, ali s druge strane na autocesti stvara primjetno izražen šum strujanja zraka. Na izbor su samo dva trocilindarska 1.2 motora, ali i atmosferski od 80 i kompresorski od 98 konja realno pokrivaju sve potrebe korištenja gradskog auta. Oba motora krasi uglađen i miran rad, ugodni su i tihi u normalnoj vožnji, ali vole i okretaje, kada hroptavost trocilindraša jače probija zvučnu izolaciju. Osnovni motor malo je lijen na niskim okretajima, a jači motor može prilično ozbiljno povući. Visoke su razine pouzdanosti i mogu natući puno kilometara. Micra je i dosta udobna za tako mali auto, a žene će cijeniti i lagan i ugodan volan, mekane papučice, precizan mjenjač (doduše jeftinog dojma prilikom prebačaja) i mali krug okretanja od samo 9,3 metra. I pregledna je na sve strane. Dakle, savršen autić za grad.
Što kažu servisi, koje su boljke Micre? Značajnijih opoziva ni propusta nema u arhivama i održavani primjerci s normalnom kilometražom su u pravilu besprijekorni. Na EuroNCAP testu osvojene su tadašnje četiri zvjezdice.
Godište 2014.
Kilometara 18.000
Cijena 54.000 kuna
POVIJEST MODELA
2009. na salonu u ožujku predstavljena četvrta generacija kao globalni model s nekoliko motora, ovisno o kontinentu na kojem će se prodavati. Na europsko tržište dolazi samo s 3-cilindarskim 1.2 benzinskim motorom (80 KS u atmosferskoj i 98 KS u kompresorskoj DIG-T verziji)
2010. početak prodaje
2013. napravljen je redizajn s manjim tehničkim doradama pogona, ali oba motora dobivaju i opciju automatskog CVT mjenjača
2016. prestanak proizvodnje i predstavljanje novog, još uvijek aktualnog modela
TEHNIČKI PODACI MICRA 1.2
Motor benzinski atmosferski
Cilindri/ventili 3/12
Obujam 1198 ccm
Snaga 59 kW/80 KS na 6000/min
Moment 110 Nm na 4000/min
Mjenjač ručni, 5 brzina
Dimenzije 383 x 167 x 152 cm
Osovinski razmak 245 cm
Prtljažnik 265 litara
Masa od 1055 kg
Najveća brzina 170 km/h
0-100 km/h 13,7 sekundi
Izmjerena potrošnja 5,6 l/100 km
C02 ispuh 115 g/km