Monovolumen ili SUV? Pitanje koje se nametnulo s pojavom Peugeota 3008 nije zasmetalo kupcima i vrlo brzo potražnja je nadišla ponudu. Impresivna razina udobnosti, jednostavnost upravljanja, prostrana i praktična kabina s dovoljno mjesta za pet odraslih osoba i izdašan prtljažnik bili su dovoljno dobar mamac za publiku koja je tražila obiteljski automobil za razumnu cijenu. Nakon početne iznenađenosti reakcijom tržišta, proizvodni kapaciteti su povećani i dovoljno je reći da se 2010. i 2011. Peugeot 3008 bolje prodavao od VW Tiguana te se opasno približio Renault Scenicu.
Foto: Marin Tomaš
S vremenom je francuski križanac gubio korak i druga generacija osvanula je u klasičnoj SUV izvedbi, koja je na prvu osvojila tržište i prošle godine ponijela titulu europskog automobila godine. Novo izdanje zasjenilo je prethodnika, koji izgledom nije toliko atraktivan, ali za sve kojima moda i trendovi nisu na prvom mjestu stari 3008 sa zavidnom količinom opreme, uz to praktičan i svestran, još ima dovoljno aduta.
Ponuda na hrvatskom tržištu rabljenih je izdašna, ali većim dijelom popunjena primjercima iz uvoza, što nije nužno mana s obzirom na to da je Peugeot 3008 model koji u većini slučajeva potječe od privatnih vlasnika. Prevladavaju dizelske verzije sa 1.6 i 2.0 HDi motorima sa 110 odnosno 150 konja, a nisu rijetka ni hibridna izdanja s dizelskim i električnim motorom, dok je benzinski 1.6 (120 KS ili turbo sa 150 KS) rijetka pojava. Krajem 2010. dizelski 1.6 je unaprijeđen u e-HDi verziju (112 KS), a 2012. predstavljena je evolucija istog motora s više konja (115) i manjom potrošnjom. Iste je godine na tržište stiglo redizajnirano izdanje s novim svjetlima i led lampama za dnevnu uporabu, bogatije opremljeno, te unaprijeđen hibridni pogon.
HYbrid4 na papiru izgleda kao dobra prilika. Rabljeni modeli cijenom su gotovo izjednačeni s najbolje opremljenim dizelskim varijantama, ali visoki troškovi održavanja, hiroviti poluautomatski EGC mjenjač koji ga vrlo često prati te činjenica da prosječna potrošnja u stvarnosti nije tako niska kako obećavaju tvorničke deklaracije, klasične dizelaše čine primamljivijom opcijom. Posebice se to odnosi na posljednju verziju 1.6 HDi čija prosječna potrošnja ne prelazi 6,5 l/100 km bez obzira na vozačevu dnevnu rutinu.
Pouzdanost je jedna od vrlina, no postoje detalji na koje treba obratiti pažnju prilikom kupnje. Sustav kontrole tlaka u gumama ponekad daje lažne signale, a razlog su ili neispravni ventili ili je nužna kalibracija. Slično je i s električnom parkirnom kočnicom. Na instrumentima može zasvijetliti signalna lampica iako je sve u najboljem redu. Kvar na led dnevnim svjetlima je rijetkost, ali treba ih provjeriti jer zamjena nije jeftina.
Ukratko Za upravljačem se sjedi povišeno, a sjedala su dobro dimenzionirana i nisu podložna propadanju. Zbog velike površine vjetrobrana klima-uređaj jednostavno mora biti u savršenom stanju. Hrpa sekundarnih prekidača zahtijeva privikavanje, a visok središnji tunel s rukohvatom za suvozača detalj je zbog kojeg 3008 podsjeća na SUV Bezrazložno paljenje signalnih lampica sustava kontrole tlaka u gumama, ili aktivirane električne parkirne kočnice jedna je od hirovitosti na bolje opremljenim modelima. Ukupno 7 opoziva u 8 godina proizvodnje spada u prosjek, a jedan od njih (iz 2013.) bio je vezan za pretjerano trošenje stražnjih kočnica Dvostruko otvaranje prtljažnika (obujam 432/1604 l) kojim se prag pretvara u malu platformu jedan je od praktičnih detalja koji krase 3008. Kod pojedinih modela umjesto klasičnog rezervnog kotača ponuđen je kompresor i pjena za krpanje. Održavanje, posebice redovni servisi, nije skupo, no to se ne bi moglo reći za gume. Već je i osnovna dimenzija (215/60 R16) cijenom prilično zahtjevna RIJEČ STRUČNJAKA O Peugeotu 3008 stvarno ne mogu reći ništa loše u bilo kojem kontekstu, kaže Anja Sefaja, prodajna savjetnica u tvrtki za prodaju rabljenih automobila. Dosad smo ih prodali solidan broj, uglavnom izašlih iz leasing aranžmana, i mogu reći da ni s jednim nije bilo neugodnosti. Takvi su održavani u propisanim intervalima, koristili su ih obiteljski ljudi i umjereno su voženi. Isto vrijedi i za ovaj primjerak. Nije iz uvoza, ima urednu servisnu evidenciju održavanja i na njega dajemo jamstvo od dvije godine. Mislim da to dovoljno govori. 3008 1.6 HDi (2008.-2016.) Kilometraža 137.000 km Godište 2013. Cijena 94.900 kuna Motor turbodizelski, 4 cil. Obujam 1560 ccm Snaga 84 kW/114 KS pri 3600/min Moment 270 Nm pri 1750/min Mjenjač ručni, 6 stupnjeva Dimenzije 437 x 184 x 163 cm Međuosovinski razmak 261 cm Težina 1420 kilograma Prtljažnik 355 litara Brzina 183 km/h 0-100 km/h 12,6 sekundi Izmjerena potrošnja 6,3 l/100 km C02 ispuh 130 g/km |