POLOVNI AUTOMOBILI

TEST RABLJENOG: Renault Captur lišen karakterističnih boljki ni u čemu bitnom ne razočarava

Omiljeni mali crossover neće ni u čemu bitnom razočarati niti kao rabljeni, jer daje dosta mjesta i udobnosti, a ima dobru opremu i iz Clija poznatu mehaniku, koja ne stvara probleme. Jedini veći kompromis traži inače dopadljiv interijer, u kojem caruje puno tvrde plastike
 Željko Puhovski / CROPIX

Trend rastuće popularnosti povišenih automobila osjeća se i na tržištu rabljenih, na kojemu SUV i crossover klasa postaje sve češća. Ponuda je iz godine u godinu sve veća i sada se već ima što odabrati, pogotovu što se tiče Renaulta Captur, povišene izvedbe Clija. U pet godina, koliko se proizvodi i uspješno prodaje, stvorila se solidna masa primjeraka kao dobra baza iz koje se regrutira i mala vojska rabljenih. Captur se mnogima sviđa, pri čemu je poseban magnet dvobojna karoserija, kojom je opremljena većina primjeraka. Tek poneki model u toj klasi pruža takvu mogućnost individualizacije izgleda i to je ono što se potencijalnim kupcima na prvu sviđa, posebno ženskom dijelu. Osim toga, doima se podosta većim od Clija, premda to i nije. Duži je samo 6 centimetara i jednake je širine, a dojam veličine stvaraju podnica odmaknuta na 20 cm od tla i ukupna visina veća za 12 centimetara. Povišena pozicija sjedenja mnogima se odmah dopadne, jer daje dodatnu dozu preglednosti nad prometom i ulijeva veći osjećaj sigurnosti.

Foto: Željko Puhovski / CROPIX

Osim toga, povišeno podvozje udobnije guta lošu cestu, a izvan grada podloga je za bezbrižniju vožnju makadamom. U cjelini se vozi uglađeno, a jednostavno i lagano poput Clija, čija atmosfera je u potpunosti prisutna i kad se otvore vrata unutrašnjosti. Sve je gotovo isto kao u Cliju i baš ta poznata arhitektura one konzervativnije može ohrabriti u odluci o kupnji. Naravno, prostranost i komfor su veći, što Captur čini pogodnim za obiteljske potrebe, u čemu ključnu ulogu ima visina. Zgodna su i neka praktična rješenja, poput kliznog stražnjeg sjedala kojim se modulira veličina prtljažnog prostora, tu su i velike klizne ladice ispred suvozača ili, pak, lako skidajuće i na 30 stupnjeva perive presvlake sjedala. Što vas može smetati? Plastika, koja izgleda dobro i moderno, ali iznenađuje tvrdoćom, a ponegdje i prejeftinim dojmom. Istina, crne lakirane površine daju dozu otmjenosti, ali samo ako su potpuno čiste. U suprotnom, otisci prstiju ne izgledaju najljepše.

Željko Puhovski / CROPIX

U mehaničkom smislu, Captur je i ispod kože Clio i zato potencijalnog kupca ne stavlja na kušnju. Održavanje i eventualni popravci jednaki su kao za Clio, osim naravno specifičnih detalja, poput elektroničkog sustava Extended Grip, čijim se uključivanjem rad pogonskog sustava prilagođava režimu vožnje izvan asfalta. No, zavirili smo u servisne statistike, u kojima karakterističnih boljki koje se učestalije ponavljaju - nema. I Captur ima dobre i provjerene turbobenzinske TCe motore, vrckavi trocilindarski 0.9 (90 KS) i uglađen i jak četverocilindarski 1.2 (120 KS), ali s obzirom da je kod nas kult dizelskih motora daleko jači, dileme vjerojatno neće biti: po štedljivosti poznat i po trajnosti na dobru glasu 1,5-litreni dCi (90 i 110 KS) većini će biti prvi izbor.

Ukratko

Stražnje sjedalo je klizno i odgurne li se do kraja prema naprijed, obujam praktičnog prtljažnika raste s dobrih osnovnih 377 na pozamašnih 455 litara. Najbolji paket opreme i dobra automatika daju vožnji višu dozu ugode. Na mekom terenu dobro će doći uređaj Extended Grip

Za volanom je ugođaj kao u visokom i preglednijem Cliju, premda nisu svi detalji isti. Captur je tiši i udobniji, ali plastika je i ovdje tvrda. Kombinacija digitalnih i analognih instrumenata napravljena je kao u Cliju i premda je već godinama na tržištu, dizajn je još uvijek drukčiji i zanimljiv, a i funkcionalnost je dobra

Prilagođeno i povišeno podvozje Clija udobno guta cestu ukrašenu šahtovima i uspornicima, a pruža i pristojno ležanje, uz malo veću dozu naginjanja. Captur je u prodaji od 2013., redizajniran je prije točno godinu dana i još uvijek izgleda moderno. Dizelaši prvih godišta nude se od oko 80.000 kuna

Dizelaš od 90 KS i 220 Nm u paru s automatikom sa 6 brzina i 2 spojke dobitna je kombinacija za opuštenu i štedljivu, pritom ne i sporu vožnju

Riječ vlasnika

U godinu dana, otkako sam ga kupio, prešao sam 26.000 kilometara i potpuno sam zadovoljan, kaže Andrej Hlup, vlasnik uvezenog Captura 1.5 dCi, opremljenog automatskim mjenjačem s dvije spojke EDC i najboljim paketom Helly Hansen. Ima svu opremu, udoban je i lijepo ide, ali najviše me oduševljava niska potrošnja. Jest da sam nježan na gasu, pratim promet i uglavnom vozim u programu Eco, ali ovako malu potrošnju, najčešće oko 4,5 litre, ipak nisam očekivao. Jedino me smeta neujednačen rad elektroničkog indikatora tlaka u gumama.

Captur 1.5 dCi EDC

Godište 2015.

Cijena 104.900 kuna

Kilometraža 61.500

Motor turbodizelski

Obujam 1461 ccm

Snaga 66 kW/90 KS pri 4000/min

Moment 220 Nm pri 1750/min

Mjenjač automatski EDC, 6 stupnjeva

Dimenzije 412 x 178 x 156 cm

Međuosovinski razmak 260 cm

Težina 1170 kilograma

Prtljažnik 375 litara

Brzina 170 km/h

0-100 km/h 13,5 sekundi

Izmjerena potrošnja 4,5 l/100 km

C02 ispuh 103 g/km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 03:03