Kupnja rabljenog novijeg kompakta u većini slučajeva je kod hrvatskih kupaca čisti kliše i svodi se na standardni izbor nekoliko obožavanih njemačkih i francuskih modela.
Druga generacija Toyote Auris uglavnom ostaje u drugom planu i u oglasnicima ima puno manje pregleda potencijalnih kupaca, što govori da je uglavnom predmet zanimanja kupaca koji točno znaju što traže i očekuju: pouzdanost rada na prvom mjestu, uz kvalitetu izrade koje obećava trajnost na tragu globalno visoke reputacije Toyote i naravno, motore dobrog kompromisa živosti i potrošnje.
Dizajn druge generacije Aurisa dijametralno je suprotan od nekadašnjih kompaktnih Toyota: konfekcijski pristup zamijenjen je slobodnijim stilom, bliskijim mlađim generacijama. S druge strane, neovisna servisna evidencija ugledne njemačke institucije TÜV kazuje da je Toyota i dalje vrlo dosadan i konzervativan automobil, ali – pouzdanošću.
Godinama je u vrhu najboljih u svojoj klasi (ove godine najbolji je u kategoriji kompakata do pet godina starosti!) i uhvati li se uredno održavan i s pažnjom dobrog gospodara korišten primjerak, novi vlasnik će još godinama mirno spavati.
To je sjajna referenca, koja ublažava neke kompromisne detalje unutrašnjosti. Plastične površine recimo, vjerojatno će još godinama ostati postojane, ali neke jednostavno izgledaju jeftino za automobil Toyotine klase i reputacije.
Klasičnim japanskim stilom, znači donekle konzervativno, izvedeni su i neki prekidači, pa i dizajnerska rješenja kokpita, a na stražnjem sjedalu očekuje se ipak koji centimetar više za koljena. Izrada naravno, nije upitna, iako je opći dojam da su nekadašnje Toyote bile temeljitije u detaljima. No, tako je sa svim modernim automobilima.
Mehanika nema tipične boljke i Toyotina reklama otprije par godina o njenim besposlenim mehaničarima uopće se ne čini kao samohvala. Dogodi se naravno, tu i tamo poneki kvar, ali statistike kažu - neusporedivo manje od europskih automobila.
I dizelski i benzinski motori u cjelini su pouzdani strojevi solidnih performansi i umjerene potrošnje, naročito dizelski s kojima se bez problema vozi s pet do šest litara.
Kao i podvozje i mjenjači, najugodniji su u smirenijoj vožnji bez forsiranja, a bingo je iznimno štedljiv hibridni sklop, jednak kao u Priusu i dokazane nevjerojatne izdržljivosti i pouzdanosti, te vrlo niskih troškova održavanja. Gradom se može voziti s manje od pet litara i vole ga zato i taksisti, a poznato je da ima primjeraka s gotovo pola milijuna kilometara bez ikakvog spomena vrijednog kvara.
Prilikom prodaje rabljenog najveća su prepreka predrasude potencijalnih kupaca prema trajnosti baterija i potencijalno skupih boravaka u servisu, no detaljan dijagnostički uvid u stanje baterija i ostalih hibridnih sklopova brzo mogu riješiti sve dvojbe.
Ukratko
Udobna sjedala olakšavaju vožnju lošim cestama, a odabere li se hibrid dobivaju se i zgodan dizajn automatskog mjenjača i monitor s praćenjem tijeka energije
Visoka reputacija Toyote kao brenda referentnog po pouzdanosti i izdržljivosti vrlina je koja prati i drugu generaciju Aurisa, među rabljenima nepravedno u sjeni Golfa i ostalih Europljana. Ove godine sami Nijemci su ga proglasili najpouzdanijim novijim rabljenim!
Plitak i nepravilan, ali dugačak i širok prtljažnik karavanskog Aurisa jedan je od najvećih u kompaktnoj klasi (530 litara). Straga? Da je mrvicu više mjesta…
Karavanska izvedba uvedena je u prodaju godinu dana nakon kompakta, a zamjera joj se slabija preglednost unatrag
Na lošim cestama dovoljno je udobno, premda ima vlasnika koji kažu da bi im dobro došla još malo mekanija, pa i tiša amortizacija. Tko bi svima udovoljio…
Hibridna izvedba ima posebnu grafičku izvedbu instrumenata, na kojima se između ostalog, može pratiti efikasnost korištenja hibridnog sustava i koncentrirati se na što veći udio vožnje na struju
Pozicija za volanom je ugodna, posebno u primjercima s bogatijim paketom opreme. Iako, pojedine plastične površine nisu baš vrh klase
Toyota Auris II
2012. druga generacija japanskog kompakta pod nazivom Auris predstavljena je u jesen s dizelskim D4-D motorima 1.4 (90 KS) te 2.0 (125 KS) i 2.2 (177 KS), atmosferskim VVT-i benzincima 1.3 (99 KS) i 1.6 (132 KS) te hibridnim sklopom, benzinsko-električnim iz Priusa (136 KS), s automatskim bestupanjskim CVT mjenjačem
2013. uvedena karavanska izvedba ST, velikog prtljažnika
2015. napravljeni redizajn i brojna manja tehnička poboljšanja, istovremeno uvedeni turbobenzinski motor 1.2 (116 KS) i dizelski 1.6 (112 KS)
2018. prestanak proizvodnje i dolazak potpuno novog modela, povratničkog imena Corolla
Auris ST Hybrid
Kilometara 78.000
Godište 2015.
Cijena (kn) 104.900
Motor benzinski+električni
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1798 ccm
Izlazna snaga 73 kW/136 KS na 5200/min
Izlazni moment 142 Nm na 4000/min
Mjenjač automatski, CVT
Dimenzije 456 x 176 x 146 cm
Osovinski razmak 260 cm
Prtljažnik 530 litara
Masa od 1410 kg
Najveća brzina 175 km/h
0-100 km/h 11,2 sekundi
Izmjerena potrošnja 4,9 l/100 km
C02 ispuh 85 g/km
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par) od 345 kn
Prednje disk pločice (par) od 290 kn
Prednji amortizeri (par) od 970 kn
Kanalni remen od 55 kn
Krajnik od 100 kn
Vilica od 480 kn
Ležaj kotača od 445 kn
*Auto Krešo, zamjenski dijelovi, informativne cijene
CIJENE NA TRŽIŠTU (TS Hybrid)
2013. od 90.000 kn
2015. od 100.000 kn
2016. od 115.000 kn