Kao što Golf uživa u statusu najvećeg autoriteta kompaktne klase, nije tajna da isto već godinama vrijedi za Polo u nižoj gradskoj. Odnosi se to i na rabljenu petu generaciju iz ljeta 2009. godine, što rezultira dobrim držanjem cijene i uvijek solidnim brojem zainteresiranih kupaca.
Skrojen po dobro poznatom Volkswagenovom obrascu ozbiljnosti i funkcionalno hladnoće na cesti izgleda dopadljivo čvrsto i postojano, a dokazana činjenica da će i za par godina izgledati jednako dobro mnogima je važnija od pomodnih detalja. Visoka razina izrade u okvirima klase dodatni je magnet, jer dubok i mekan zvuk pri zatvaranju vrata, interijer u kojem prevladava dojam čvrstoće i masivne i robusne izrade izdiže Polo iznad prosjeka klase i čini ga pravim Volkswagenom, na način koji su hrvatski kupci Volkswagena i navikli. Ne čudi što je na EuroNCAP testu briljirao, s najboljim rezultatom u klasi.
U takvu sliku uklapaju se i standardno dobri materijali i obloge, otporni na korištenje, ali i sama završna izrada. Rijetki su primjerci u kojima se iz plastike može čuti poneki cvrčakm pa možete računati na vožnju bez iritirajućih zvukova, čak i u osnovnoj opremi Trendline, s jeftinijom i tvrdom plastikom armature (mekanija i ugodnija dolazi od Comfortline).
Što se opreme tiče, uvozni primjerci u pravilu nude najviše, dok oni pretežno bijeli i povučeni iz flotnih parkova tvrtki, imaju samo klimu i ono osnovno za današnje standarde. Što se motora tiče, izbor je po godištima velik i dosta često se mijenjao i prilagođavao tržištu (pogledajte okvir desno Povijest modela), a većina potražnje događa se na teritoriju aferama pogođenih dizelaša, za što kupce rabljenih baš briga. Najtraženiji je poznati 1.6 TDI, koji jest štedljiv, ali ne baš uvijek u mjeri koja ga prati.
Benzinci se manje traže, a u ponudi je mnoštvo varijanti atmosferskih i turbomotora. Općenito vrijedi da su klasični atmosferci jednostavniji i jeftiniji za održavanje, a s druge strane prosječnih performansi i potrošnje, dok su moderniji turbomotori 1.2 TSI i 1.0 TSI puno življi, ali zahtijevaju pravilno održavanje, s poštivanjem specifikacije ulja. Tu treba pripaziti na prva godišta motora 1.2 TSI, koji je u početnim serijama imao sporadičnih problema s rastezanjem lanca. Premda je to u međuvremenu riješeno tvorničkim opozivom, za svaki slučaj provjerite čuje li se iz motora zveckanje, kojeg ne smije biti.
Polo uz veliku dozu sigurnosti i stabilnosti podnosi i brzu vožnju, u čemu je također u vrhu klase, ali znajte da čvrsto podvozje svoj račun ispostavlja na lošoj cesti i ležećim uspornicima, koje prelazi uz priličnu dozu tvrdoće. Polu u prilog idu i servisne statistike, prema kojima je jedan od najpouzdanijih automobila u svojoj klasi.
Ukratko
Možete računati na prtljažnik solidne veličine, dobro obložen i u nekim paketima opreme s dodatnom pomičnom policom. Prtljažnik se otvara pokretnim VW logotipom. Kvalitetna sjedala dobar su kompromis čvrstoće i udobnosti, a i primjedbe na prostranost rijetko se čuju. Mjenjač je jedan od simbola poznate Volkswagenove robusnosti
Doživljaj za volanom je kao u malom Golfu, jer se cijelo vrijeme provlači osjećaj masivne i čvrste izvedbe, otporne na dugotrajno korištenje. Instrumenti su složeni po klasičnom njemačkom obrascu: veliko, čitko i pregledno. Putno računalo dolazilo je u dvije izvedbe, a bolja je nudila više informacija na Maxi Dot digitalnom ekranu
Ovjes nudi ugođaj koji mnogi vole zvati njemačkim: čvrst je i trajan, daje visoku dozu stabilnosti, ali na lošoj cesti udobnost mu nije jača strana
Tko bi rekao da je prošlo već deset godina od dolaska ovog Pola? Još uvijek izgleda moderno, ni izdaleka zastarjelo
VW POLO V POVIJEST MODELA 2009. otkrivanje pete generacije na salonu u Ženevi, postavljene na platformu kakvu koriste i Audi A1, Seat Ibiza i Škoda Fabia. Početna postava benzinskih motora bili su trocilindarski atmosferski 1.2 (60 i 70 KS), četverocilindarski turbo 1.2 TSI (105 KS) i atmosferski 1.4 (85 KS) Dizelsku postavu činili su trocilindarski 1.2 TDI (75 KS) te četverocilindarski 1.6 TDI (75, 90 i 105 KS) 2011. uvedena sportska GTI verzija 1.4 TSI (180 KS), a iz ponude isključen osnovni 1.6 TDI (75 KS) 2012. predstavljena slabija inačica 1.2 TSI motora (90 KS), kao i manja sportska izvedba 1.4 GT (140 KS) 2014. predstavljena redizajnirana i poboljšana izvedba, s novom paletom motora. Uvedeni su trocilindarski atmosferski benzinci 1.0 MPi (60 i 75 KS) te jače verzije postojećih motora: 1.4 TSI raste na 150 KS, a GTI dobiva motor 1.8 TSI (180 KS). Što se dizela tiče, četverocilindraše 1.6 TDI mijenjaju trocilindarski 1.4 TDI u tri verzije snage (75, 90 i 105 KS) 2016. trocilindarski motor 1.0 dobiva turbo izvedbe TSI (95 i 110 KS) 2017. krajem godine prestanak proizvodnje i početak proizvodnje šeste generacije CIJENE NA TRŽIŠTU 2010. od 40.000 kn 2011. od 45.000 kn 2012. od 50.000 kn 2013. od 55.000 kn 2014. od 60.000 kn 2015. od 68.000 kn 2016. od 75.000 kn POLO 1.6 TDI 90 (2009.-2017.) Godište 2014. Kilometara 115.000 Cijena 69.900 kuna Motor turbodizelski, 4 cilindra Obujam 1598 ccm Snaga 66 kW/90 KS pri 4200/min Moment 230 Nm pri 1500-2500/min Mjenjač ručni, 5 stupnjeva Dimenzije 397 x 168 x 146 cm Osovinski razmak 247 cm Težina od 1090 kilograma Prtljažnik 280 litara Brzina 180 km/h 0-100 km/h 11,5 sekundi Izmjerena potrošnja 5,7 l/100 km C02 ispuh 96 g/km CIJENE DIJELOVA Prednji diskovi (par) od 400 kn Prednje disk pločice (par) od 320 kn Grijač (kom) od 70 kn Krajnik (kom) od 75 kn Hladnjak od 460 kn Zamašnjak od 3360 kn Spojka (komplet) od 920 kn Alternator od 1285 kn Kompresor klime od 1495 kn |