Kupci velikih Volva, novih i rabljenih posebna su sorta, poznata po rafiniranom kutu gledanja na automobile i težnji prema posebnosti.
Prva generacija Volva XC60 uklapa se u takve predodžbe, a u samom startu je osvajanjem najboljeg rezultata sigurnosti u svojoj klasi na EuroNCAP testu opravdala reputaciju tenkovski čvrstog i sigurnog auta.
Osim toga, i danas izvana izgleda nerazmetljivo autoritativno, a interijer mu je još uvijek ugodan oku i na skandinavski način profinjen. O poznatim dizelskim D5 motorima i kao struna napetim, ali rijetkim turbobenzincima da ne govorimo.
Prvi XC60 prodavao se punih 11 godina, usput doživio samo jedan redizajn (2013.), što dovoljno govori koliko je kao cjelina dobro pogođen, uz svakogodišnje dorade na tehnologiji, posebno motora.
Što potpuno novih, što dorađenih ili pojačanih izvedbi već postojećih prodefiliralo ih je četrdesetak, daleko najviše u njegovoj klasi. Jedno je međutim, konstanta: tiha patnja potencijalnih kupaca uvijek su razne varijante robusnih 5-cilindarskih 2.4 dizelaša oznake D5.
Dokazano je naime, da dobrim održavanjem i normalnim stilom vožnje kao od šale prelaze više od pola milijuna kilometara. I omjerom performansi i potrošnje su najprimjereniji autu kao što je XC60.
Pri kupnji rabljenog Volva, možda i više nego za ostale automobile, vrijedi da je puno pametnije kupiti primjerak održavan u propisanim intervalima, s kvalitetnim potrošnim materijalima i dijelovima i s jasnom servisnom poviješću, pa makar u startu i (dosta) skuplji, nego se pomamiti povoljnom cijenom i kupiti naizgled sačuvan, ali zapravo neadekvatno održavan auto i time se kasnije pošteno financijski izuti iz cipela. Ponekad zna „zezati“ i kompleksna elektronika.
U svakom slučaju, odabere li se fino sačuvan i održavan rabljeni XC60 može se računati ne samo na pouzdanost koja ulijeva povjerenje, već i na iznimno visok, „švedski“ osjećaj sigurnosti, na dojam čvrstoće i robusnosti u startu simboliziran masivnim vratima, na udobna sjedala i limuzinski nisku razinu buke, dobro ležanje i kočnice s obzirom na povišenu koncepciju te dobre, pouzdane motore solidnih performansi, „muškog“ zvuka i potrošnje koja neće poderati džep.
Dobro održavana automatika pritom diže užitak vožnje, no kao i ostali automobili niti XC60 nije savršen. Što to znači? Preglednost mu nije najbolja, volan je ponekad spor, izmjena težišta u zavojima odaje visinu i težinu auta, a s početnim motorima prisutan je mali osjećaj tromosti. U početku se nije lako snaći ni među brojnim tipkama, a prostranost i varijabilnost ostaju tek korektni.
No, sve u svemu, u prvom XC60 bez obzira koliko moderan bio, još se može osjetiti aroma posebnosti švedske automobilske škole, pa makar se proizvodio u – Belgiji.
Ukratko
Volvo je poznat po udobnim i trajnim sjedalima i taj faktor ugode ne izostaje ni u ovom modelu. Pri kupnji treba biti koncentriran na rad automatike i elektronike
Prva generacija izgledom još uvijek izgleda autoritativno uz tradicionalno jak doživljaj bunkerske sigurnosti i robusne izvedbe. Ima svoje vrline i nešto mana, a izbor kvalitetno održavanog, makar skupljeg primjerka, uvelike smanjuje opasnost od kasnijih skupih ulaganja
Solidan prtljažnik i korektna prostranost na stražnjem sjedalu u okvirima su klase, iako se ponekad može čuti primjedba da se u tom smislu očekivalo više
Iako je predstavljen prije 12 godina, Volvov SUV još uvijek izgleda moderno i poželjno. Proizvodi se u Belgiji
Robustan ovjes čvrsto guta lošu cestu, pa premda XC60 izgleda dosta sportski i luksuzno, ne treba se bojati izlaska s asfalta, posebno s modelom koji ima 4x4 pogon
Sve do redizajna 2013. instrumenti su imali klasičan dvokružni prikaz brzine i okretaja, da bi tada postali jednodjelni s malom sporednim kazaljkom okretaja i unificirani s ostalim Volvo modelima
Tipičan Volvo ambijent: povišen i udoban, dobro opremljen i dizajnerski specifičan, s tankom središnjom konzolom i gustom koncentracijom tipki
Dizelski 5-cilindarski dugovječni 2.4 D5 motori mnogima su zakon, no 2014. uvedeni su i štedljiviji 4-cilindarski 2.0 D3 i D4
POVIJEST MODELA
VOLVO XC60 (2008.-2017.)
2008. predstavljen je na Ženevskom salonu u ožujku. Imao je platformu P3, koja su u modificiranim gabaritima koristila i za Volvo V70 i S80, ali i Land Rover Freelandeer, Ford Mondeo i S-Max. Dolazio je iz tvornice u Gentu (Belgija) i startao s dizelskim motorima 2.4 D5 (163 i 185 KS) i benzinskim 3.0 T6 (285 KS). Na EuroNCAP testu očekivano osvaja svih pet zvjezdica, s visokih 95 bodova
2010. sve do kraja proizvodnje svake godine obavljala se redovna nadopuna programa motora potpuno novima ili se dorađivale serije postojećih, ne samo po pitanju snage, nego i pouzdanosti, ekonomičnosti i ekologije. U oznakama se nije lako snaći jer ne odražavaju uvijek vjerno veličinu motora
2013. odrađeni su manji vanjski redizajn i stavljeni novi instrumenti, uz razna druga tehnička i funkcionalna poboljšanja
2014. prvi put u program ulazi dizelski 4-cilindarski motor D4 (2.0 sa 181 KS). Dotad su pravilo bili peterocilindarski strojevi
2015. prvi put u program benzinaca ulazi peterocilindraski motor (2.5 T5 sa 255 KS)
2017. kraj proizvodnje i na salonu u Ženevi dolazak potpuno novog modela, druge generacije
XC60 D4 AT8
Podaci
Kilometara 156.900
Godište 2015.
Cijena 164.900 kuna
Motor turbodizelski, 1969 ccm
Cilindri/ventili 4/16
Snaga 133 kW/181 KS na 4250/min
Moment 400 Nm na 1750/min
Mjenjač automatski, 8 stupnjeva
Pogon prednji
Dimenzije 465 x 189 x 171 cm
Osovinski razmak 278 cm
Prtljažnik 495 litara
Najveća brzina 210 km/h
0-100 km/h 8,5 sekundi
Izmjerena potrošnja 7,2 l/100 km
C02 ispuh 124 g/km
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par) od 520 kn
Prednje disk pločice (par) od 440 kn
Prednji amortizeri (par) od 1940 kn
Spojka komplet (ručni mjenjač) 2070 kn
Hladnjak od 500 kn
Pumpa za vodu od 225 kn
Hidropodizači (16 kom) 560 kn
Kanalni remen od 80 kn
Grijač (kom) 65 do 175 kn
*Auto Krešo, zamjenski dijelovi, informativne cijene
CIJENE NA TRŽIŠTU (XC60 DIZEL)
2008. od 95.000 kn
2010. od 105.000 kn
2012. od 115.000 kn
2014. od 140.000 kn
*informativne cijene