POLOVNI AUTOMOBILI

TEST RABLJENOG: VW Beetle (2011.-2019.) izvana modernizirana retro priča, iznutra tehnika Golfa

 
 Marin Tomaš

Svijet je 1998. poludio za Volkswagenovim remakeom Bube, nazvanim New Beetle. Ne samo da u prvim godinama proizvodnje nije mogla biti proizvedena u tolikom broju primjeraka koliko se tražila, nego je pokrenula trend retro automobila kojem su se ubrzo priključili Mini i Fiat 500. Druga generacija moderne Bube iz 2011. nije međutim, pobudila tako spektakularni interes. Nije se loše prodavala, posebno u prvim godinama, ali balon ljubavi prema retro formi očito se već bio malo ispuhao, a zamjeren joj je i prevelik dizajnerski i gabaritni odmak od originala i gubitak identiteta.

Marin Tomaš

U tim se kritikama i pretjeralo, jer je posljednja generacija zadržala glavnu formu i karakteristične detalje koji su proslavili Bubu, izgleda na svoj način cool i nudi dobru duhovnu dozu „dobrih starih vremena“. Retro dizajn je tako i ovdje, kod sada rabljenih primjeraka, ostala prva i temeljna nit vodilja potencijalnim kupcima, koji traže odmak od klasike i žele nešto posebno, a opet da nije egzotika koja se teško i skupo održava. U tom smislu Buba je pun pogodak, jer ispod kože to je u više od 90 posto komponenti, mehaničkih i svih ostalih, svima dobro poznat – Golf.

Marin Tomaš

Originalni i zamjenski dijelovi u principu su zato lako dostupni, cijene im nisu nebeske, a servisima su također Volkswagenovi automobili u malom prstu. Uz dobro poznatu Volkswagenovsku robusnost i trajnost, već to je dovoljno da razmišljanja mogu krenuti u smjeru rabljenog primjerka Bube. Ima tu međutim, i drugih dobrih faktora. Standardi izrade, materijala i opreme te izgled prekidača, forma sjedala i ostali sekundarni elementi imaju nepogrešiv miris i okus modernih Volkswagenovih automobila, ali za volanom se pri pogledu na moderniziranu, ali prepoznatljiva old school izvedbu armature diskretno provlači aromatičan duh dobre stare Bube.

Marin Tomaš

Starijim vozačima to će izmamiti nostalgičan osmijeh, dok će mladima biti „fora“. Nova Buba je sprijeda jako prostrana, a straga za dvije osobe vrlo pristojna. Znajte da je registrirana za četiri osobe! Nema četvera vrata, ali unatoč donekle coupeovskom obliku funkcionalna je kao i svaki drugi kompakt s trima vratima. Ta vrlina mnogima prolazi ispod radara.

Marin Tomaš

Što se mehanike tiče, sve je rečeno time da je ispod kože to zapravo Golf, sa svim dobrim i manje dobrim stranama, a u globalu dobrim i jakim i štedljivim motorima, robusnim i preciznim mjenjačima i čvrstim podvozjem. Rabljena Buba zadnje generacije nema dakle tajni, a njen inspirativan izgled razveselit će svakim prilaskom i ulaskom u auto. A jednom će možda i postati klasik.

Marin Tomaš

POVIJEST MODELA

VW BEETLE II

2011. u rujnu na salonu u Frankfurtu službeno predstavljena druga generacija „nove“ Bube, postavljena na platformu PQ35, na kojoj vozi i dio ostalih automobila kompaktne klase koncerna Volkswagen. Dizajn potpisuju Talijan Walter da Silva i Nijemac Mark Lichte, a početnu postavu motora u benzinskom dijelu čine TSI turbomotori 1.2 (105 KS), 1.4 (160 KS) i 2.0 (200 KS), a u dizelskom TDI to su 1.6 (105 KS) i 2.0 (140 KS). Uz jače motore u doplati se mogao naručiti DSG7 mjenjač. Proizvodnja je organizirana u VW tvornici u Meksiku

2012. u veljači krenula prodaja na hrvatskom tržištu

2013. predstavljena verzija Cabriolet s platnenim, automatski sklopivim krovom i prtljažnikom smanjenim na 225 litara

2014. turbobenzinski motor 2.0 TSI osnažen na 211 KS

2015. turbobenzinskom motoru 1.4 TSI snaga se spušta na 150 KS, a većem 2.0 TSI ponovno raste, na 220 KS. Dizelima snaga također raste, 1.6 TDI ide na 110 KS, 2.0 TDI na 150 KS. Na pojedinim tržištima nudi se i 2.0 TDI sa 110 KS

2016. napravljen manji redizajn i tehnološke dorade

2019. prestanak proizvodnje

Marin Tomaš

CIJENE NA TRŽIŠTU

2012. od 70.000 kn

2013. od 90.000 kn

2014. od 115.009 kn

2015. od 135.000 kn

2016. od 150.000 kn

2017. od 165.000 kn

Marin Tomaš

CIJENE DIJELOVA

Prednji diskovi (par) od 300 kn

Prednje disk pločice (par) od 250 kn

Prednji amortizeri (par) od 500 kn

Spojka komplet od 755 kn

Hladnjak od 700 kn

Pumpa za vodu od 525 kn

Homokinetički zglob od 150 kn

Gornja ramena 135 kn

Vilica od 245 kn

Ležaj kotača od 315 kn

*Auto Krešo, zamjenski dijelovi, informativne cijene

Marin Tomaš

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 09:52