Golf, a posebno s dizelskim motorom, uvijek je vruća roba na tržištu. Ponuda je velika (posebno u posljednje vrijeme unesenih Četvorki i Petica), ali je znatna i potražnja pa nema straha da ćete svoj primjerak prodavati mjesecima, kao što je danas slučaj s većinom ostalih rabljenih. I to unatoč tomu što je Golf skuplji od konkurencije. Cijene su zapravo vrlo šarene, što pokazuje i primjer naše testne dizelske Petice iz 2007. Traži se od 55.000 pa sve do 85.000 kuna, ovisno o kilometraži, stanju i povijesti održavanja, ali i koliko kojem vlasniku financijski „gori pod petama“.
Prema servisnim statistikama, ali i svjedočanstvima vlasnika koji doduše ponekad znaju i pretjerati u veličanju njegove kvalitete, Golf Petica je vrlo zahvalan auto. Posebice ako se kupuje održavan primjerak, čiji je vlasnik postupao s pažnjom dobrog gospodara. I nakon nekoliko godina može ostati doslovce kao nov. Kod primjeraka s velikom i grublje odrađenom kilometražom iskusni mehaničari upozoravaju na stanje elektropokretača (paljenjem toplog motora koji tada teže pali i lagano trese) i mjenjača. Ispušta li zvukove i trese pri kretanju, to može ukazivati na potrebu zamjene zamašnjaka (trošak veći od 5000 kuna). Problem su u posljednje vrijeme upravo Petice iz unosa, od kojih mnoge imaju i više od 300.000 kilometara, premda kvalitetna i čvrsta unutrašnjost, nesklona brzom trošenju, to dobro prikriva...
Benzinci su dosta rijetki, a i ono što ih ima kod nas se uglavnom svodi na osnovni, pomalo slabašan 1.4 sa 75 KS, solidniji 1.6 sa 102 KS te 2.0 sa 200 KS u sportskom GTI. Dizelaši su naravno zakon, a bestseller je 1.9 TDI sa 90 i 105 KS. Razlika je u tlaku prednabijanja turbine, a u prvim serijama i sustavu ubrizgavanja. Slabija verzija u početku je imala visokotlačnu pumpu i klasične brizgaljke, a kasnije dobiva pumpa-brizgaljka sustav. Na vrhu je snažni 2.0 TDI (140 KS) koji uz jači tempo voli popiti ulja, pa razinu treba kontrolirati češće. I imati rezervnu litru u prtljažniku, za svaki slučaj... Motor je identičan Passatovom pa i Golf nije bio imun na početne probleme s brizgaljkama, ali do danas one su zasigurno već zamijenjene.
Dizelaši su dosta bučni pri hladnom startu (posebno zimi) ili snažnijem ubrzanju, ali s druge strane vrlo malo troše (na otvorenom može i manje od 5 litara) i uz dobro postupanje prelaze stotine tisuća kilometara, pa to malo koga smeta. Petice sa DSG mjenjačem ili 4motion pogonom treba izbjegavati ukoliko nije poznata povijest održavanja ili način vožnje prijašnjeg vlasnika, jer popravci mogu biti neugodno skupi. No, sačuvan, održavan i umjereno vožen 1.9 TDI s ručnim mjenjačem može biti odlično dugoročno rješenje, samo što potraga za takvim primjerkom, a da ga vlasnik ne cijeni kao da je od zlata napravljen, može biti nalik traženju igle u plastu sijena...
Primjerak na testu
Uz dizelaš sa 105 KS dolazi mjenjač sa 6 stupnjeva koji pozitivno utječe na smanjenje buke na autocesti, a smiruje i potrošnju kao što je primjer kod testnog primjerka. Kod njega se i ovjes pokazao robusnim jer može izdržati svakojake tegobe naših cesta, ali nije svemoguć. A, s multilinkom straga može se voziti gotovo sportski. Dovoljan za obiteljske vikende: prtljažnik nije naročito velik (prosječnih 350 litara), ali je pravilnih površina, laganog pristupa i posve obložen kvalitetnom tkaninom, a što se tiče prostora straga, za dvoje uopće nije tijesno, samo je zbog dvoja bočna vrata malo teže pristupiti. Samo 56.000 prijeđenih kilometara testnog primjerka i pažljiv odnos vlasnice otkrivaju tajnu izvrsnog stanja unutrašnjosti.
GOLF 1.9 TDI 105
Kilometraža: 56.000 km
GODIŠTE 2007.
CIJENA 65.000 kn
Motor: turbodizelski
Obujam: 1896 ccm
Snaga: 77 kW/105 KS pri 4000/min
Moment: 250 Nm pri 1900/min
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije: 421x176x148 cm
Osovinski razmak: 258 cm
Težina: 1250 kg
Brzina: 187 km/h
0-100 km/h: 11,1 sekundi
Potrošnja: 5,4 l/100 km
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....