Suzuki Baleno nije se uspio jače probiti u žestokoj konkurenciji Pola, Clija, Corse i drugih popularnih automobila niže klase, iako se pokazalo da je riječ o solidnom i prije svega pouzdanom automobilu, koji osim redovnog održavanja ne zahtijeva posebnu pažnju. Zanimljivo je da ovaj tihi i marljivi član obitelji uživo izgleda veći od četiri metra koliko mjeri u dužinu, pa makar je čak i malo kraći od Punta ili Peugeota 207, lako je pomisliti kako se radi o klasičnom kompaktu Golf-klase.
U Hrvatskoj je ukupno prodano tek nešto manje od 300 novih primjeraka i ponuda rabljenih je dosta mršava, a na izraubani teško da će se naletjeti. Profil Suzukijevih vozača gradskih auta generalno je takav da pazi i mazi svoje aute i ne tuče velike kilometre, ali ima i drugih razloga da na Baleno baci pogled. Unutrašnjost mu je vrlo prostrana i komforna s obzirom na vanjske gabarite, mjesta straga ima više nego kod poznate konkurencije, širinom isto miriši na klasu više i kad se u priču još ukalupi prtljažnik veći nego u Golfu Sedmici i u hrvatskim prilikama može komotno figurirati kao obiteljski automobil.
Ali - izbjegavajte osnovnu opremu GA. Interijer kojeg inače karakterizira tvrda i monotona plastika, iako dobro obrađena i solidne kvalitete, u tom slučaju ima naglašeno jeftin izgled. A to ne želite. Druga oprema GL nudi više detalja i ukrasnih elemenata pa ambijent izgleda puno pristojnije, dok je najskuplja oprema GLX, s velikim info ekranom i kamerom te ugodnijim oblogama bingo, s malim daškom luksuza.
Što se motora, mjenjača i ovjesa tiče, sve je poznato iz predzadnjeg Swifta i prilagođeno Balenu. Na volanu je ugodan, a osnovni 4-cilindarski atmosferski 1.2 Dualjet benzinac (90 KS) s dvostrukim ubrizgavanjem najčešća je ponuda i stvarno mu ništa ne fali. Ima korektne performanse, radi uglađeno i malo troši i nije zahtjevan u održavanju. Mildhibridna verzija sa starter-generatorom i malom litij-ionskom baterijom nudi ugodnija i intenzivnija ubrzanja od niskih okretaja i nešto manju potrošnju, no rijetka je na tržištu i ima veću traženu cijenu.
Odličan motor je 3-cilindarski 1.0 turbo (112 KS), temperamentan i male potrošnje, no i njega se rijetko nalazi, jer je kao nov bio osjetno skuplji od ionako solidnog početnog 1.2 motora. Dizel ne tražite, nema ga. Što se održavanja tiče, zamjenskih dijelova možda nema u onoj mjeri kao za modele kojih ima na svakom ćošku, no osnovne stvari uvijek će se naći. U svakom slučaju, Baleno je zanimljiv i preporučljiv rabljeni ove klase, svojevrsni adut iz sjene za one koji ne vole imati isto što i prvi i drugi i treći susjed...
POVIJEST MODELA
Suzuki Baleno
2015. otkriven u rujnu na salonu u Frankfurtu, napravljen na bazi koncepta iK-2 pokazanog u proljeće iste godine na salonu u Ženevi
2016. početak prodaje na hrvatskom tržištu u ljeto, s benzinskim atmosferskim četverocilindarskim motorom 1.2 u klasičnoj verziji Dualjet i mildhibridnoj SHVS (obje sa 90 KS) i trocilindarskim turbomotorom 1.0 Boosterjet (111 KS). Uz ručni mjenjač sa pet brzina ima i klasičnu automatiku sa šest brzina
2016. na EuroNCAP testu sigurnosti prolazi osrednje i osvaja tri zvjezdice
2018. krajem godine predstavljena redizajnirana verzija
2019. prestanak prodaje u Europi, uz ostanak u Latinskoj i Južnoj Americi, Aziji i Australiji, pretežno s benzinskim atmosferskim 1.4 motorom (92 KS)
2019. u tri godine u Hrvatskoj prodano 279 primjeraka
TEHNIČKI PODACI
Motor benzinski, atmosferski + starter/
generator i litij-ionska baterija
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1242 ccm
Snaga 66 kW/90 KS na 6000/min
Moment 120 Nm na 4400/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Pogon prednji
Dimenzije 399,5 x 174,5 x 146 cm
Osovinski razmak 252 cm
Prtljažnik 355 litara
Masa od 865 kg
Najveća brzina 180 km/h
0-100 km/h 12,3 sekundi
Izmjerena potrošnja 5,2 l/100 km
C02 ispuh 94 g/km
Godište 2017.
Cijena 104.900 kuna
Kilometara 59.000
REZERVNI DIJELOVI
Prednje disk pločice (par) od 300 kn
Svjećice (4 kom) od 380 kn
Pumpa za vodu od 175 kn
Filtar ulja od 30 kn
Filtar kabine od 45 kn
Kanalni reemn od 55 kn (Auto Krešo)