SAVJETNIK AUTO KLUBA

TESTIRALI SMO RABLJENU HONDU CR-V Vozački dobar, ali i vrhunski prostran japanski SUV preoručljiva je kupnja u klasi, a da ni dijelovi nisu preskupi

 
 Željko Puhovski / CROPIX

Honda CR-V u očima kupaca SUV automobila, novih i rabljenih, uživa jednu vrstu posebnog statusa, izraslog iz reputacije Honde kao proizvođača kvalitetnih automobila izričito naklonjenih pružanju vozačkog zadovoljstva. Nešto slično kao japanskog BMW-a, moglo bi se reći.

Pritom CR-V nije, naravno, u rangu Civica, ali u svojoj klasi povišenih automobila jedan je od najboljih. Vrijedi to i za četvrtu generaciju, koje na našim cestama nema u tolikom broju kao europskih konkurenata, a u ponudi rabljenih još ih je manje.

Honda CR-V
Marin Tomas

Vlasnici Hondi, naime, općenito nisu skloni česćem mijenjanju automobila, cijene poslovičnu pouzdanost i trajnost svog auta kojeg često tretiraju gotovo kao kućnog ljubimca, što potencijalnim kupcima rabljenog CR-V otvara puno više mogućnosti da pronađu dobro održavan i sačuvan primjerak iz prve ruke.

Honda CR-V
Marin Tomas

Upravo zato je servisna povijest poznata u većem postotku nego kod vlasnika većine konkurentskih modela, što posebno vrijedi za one iz posljednjih godina proizvodnje, koji su sve donedavno bili ili su još uvijek pod jamstvom i održavani u ovlaštenim servisima.

To je velik plus, a održavanje olakšava i činjenica da motore i dio mehanike uglavnom dijeli s dosta široko rasprostanjenim Civicom. Troškovi održavanja nisu tako skupi kao što su nekoć bili za japanske automobile, posebno ako se potreban dio nabavlja kao zamjenski.

Honda CR-V
Marin Tomas

Prodaja je startala s 2.0 VTEC benzincem od 155 KS, koji poput pravih Hondinih atmosferskih benzinaca pošteno prodiše tek na visokim okretajima, dok u srednjim radi mekano, smireno i uglađeno te kod nas puno popularnijim 2.2 dizelašem od 150 KS.

To je pomalo grub, ali žilav i jak motor, koji je nakon dvije godine najviše iz ekoloških motiva zamijenjen manjim, performansama slabijim, ali vrlo korektnim i još štedljivijim 1.6 motorom od 120 KS, iz Civica.

Pogon 4x4 i automatski mjenjač vežu se serijski ili kao opcija uglavnom uz jače motore. Dobar redizajn na pola životnog ciklusa udahnuo je primjetnu svježinu vanjskom izgledu, izuzetno prostranoj i varijabilnoj unutrašnjosti donio bolju sigurnosnu i multimedijsku opremu i bolju zvučnu izolaciju, a dizelski motor dobio je i nabrijanu biturbo verziju sa 160 KS.

Honda CR-V
Marin Tomas

Malo veći kompromis traži jedino slabija preglednost unatrag. Treba prihvatit i plavičasto osvjetljenje instrumenata, kao u nekim korejskim automobilima. Kriterijem pouzdanosti, CR-V je jedan od najboljih u svojoj klasi.

Honda CR-V
Marin Tomas

Niti prve serije nisu patile od nekih posebno izraženih boljki, dok su one nakon redizajna gotovo besprijekorne. Tek se nešto češće zna raštimati snop svjetla, malo brže se troše i kočnice, a ako u razgovoru s prodavačem shvatite da je češće vozio lošim cestama, posebnu pažnju usmjerite na stanje relativno osjetljivog ovjesa.

Željko Puhovski / CROPIX

Ukratko

- Tražite li SUV ove klase s puno mjesta, na pravoj ste adresi: CR-V je tradicionalno jedan od najprostranijih modela. S dizelašem od 120 KS je i vrlo štedljiv

- Sjedala pružaju solidnu udobnost, ali bočno držanje zna biti manjkavo, ovisno o izvedbi. Honde su i dobro opremljene, a povišena pozicija mjenjača sjajno je odmjerena

- Prostran kokpit se na prvu doima malo raštrkanim, ali rutina vožnje i osjećaj za gabarite se brzo stječe. Materijali su korektni, a izrada čvrsta

- Noću plavičasto osvjetljeni instrumenti kompromis su modernog i djelomice konzervativnog, pregledni su i jednostavni i objektivno im se ne može ništa bitno prigovoriti

- Hondino podvozje tradicionalno slovi kao jedno od najbolje ugođenog kompromisa vozačke direktnosti i komfora vožnje, bez obzira na klasu. CR-V u tomu nije iznimka

- Nakon tri godine karijere napravljen je prilično efektan redizajn, dorađena je oprema i uveden biturbo dizelaš sa 160 KS

POVIJEST MODELA

2011. krajem godine predstavljena četvrta generacija, ali samo japanska, odnosno američka verzija za tamošnja tržišta
2012. predstavljena europska verzija, puštena u prodaju krajem ljeta, s dizelskim motorom 2.2 (150 KS) i atmosferskim benzincem 2.0 (155 KS). Proizvodi se u Engleskoj (Swindon)
2013. u ponudu ulazi dizelski motor 1.6 (120 KS), a na EuroNCAP sigurnosnom testu osvaja pet zvjezdica
2015. napravljen je manji redizajn, a 1.6 dizelski motor dobiva i snažniju BiTurbo verziju (160 KS)
2018. na salonu u Ženevi u ožujku otkrivena nova, peta generacija čime je označen skorašnji prestanak prodaje četvrte generacije

TEHNIČKI PODACI

CR-V 1.6 DTEC (2012.-2018.)
Godište 2016.
Kilometara 104.000
Cijena 134.900 kuna
Motor turbodizelski
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1597 ccm
Snaga 88 kW/120 KS na 4000/min
Moment 300 Nm na 2000/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Pogon prednji
Dimenzije 461 x 182 x 168 cm
Osovinski razmak 263 cm
Prtljažnik 590 litara
Masa od 1535 kg
Najveća brzina 182 km/h
0-100 km/h 11,2 sekundi
Izmjerena potrošnja 5,9 l/100 km
C02 ispuh 115 g/km

REZERVNI DIJELOVI

Prednji diskovi (par) od 440 kn
Prednje disk pločice (par) od 155 kn
Prednji amortizeri (par) od 1640 kn
Spojka (komplet) od 2170 kn
Hidropodizači (komplet) od 640 kn
Grijači (komplet) od 340 kn
Lambda senzor od 925 kn
Ležaj kotača od 285 kn
Auto Krešo*

CIJENE NA TRŽIŠTU HONDA CR-V 1.6 DTEC
2014. od 120.000 kn
2016. od 140.000 kn
2017. od 160.000 kn

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 06:35