Povišeni crossover i SUV automobili mnogima su u novije vrijeme vruća želja, ali novi su sve skuplji i nedostupniji. Rješenje? Rabljeni, naravno.
Kretanja na tržištu pokazuju da su takvi automobili roba koja ima dobru potražnju, naročito oni novijih godišta s umjerenom kilometražom i cijenom i do upola manjom nego skroz novim primjercima. Mercedes je pritom uvijek poželjan brand, a GLA kao povišena varijanta A-klase ima reputaciju u skladu s ugledom marke.
Prva generacija, koja s cijenama danas kao rabljena kreće od oko 120.000 kuna, pa je financijski dostupna i širem krugu ljudi, u prodaju je krenula u proljeće 2014. godine.
Vozi na istoj platformi kao A-klasa, ali šest centimetara više postavljenoj, što je glavni faktor crossoverskog identiteta u što se uklapaju i plastične zaštite rubova blatobrana, robusniji branici i male različitosti u izvedbi svjetala, maske i haube.
Međutim, na prvu je jasno da je GLA u svojoj srži crossoverskim standardima prispodobljeni A, što ni redizajn 2017. nije bitno promijenio. I lepeza motora, mjenjača i poznatog Mercedesovog 4MATIC pogona (4x4) vezanog uz jače motore im je gotovo u dlaku jednaka.
Povišenu koncepciju mnogi doživljavaju i kao formulu za lakši ulazak i izlazak iz automobila. I ne griješe u tome. Premda GLA nije visok kao, primjerice, konkurentni Audi Q3 ili BMW X1, činjenica je da je pristup komotniji nego u A-klasu. I sjedi se malo povišeno, a na stražnjem sjedalu i u prtljažniku ima više mjesta. GLA je, naime, duži 12 i viši šest centimetara i to se osjeti. U svim ostalim segmentima interijera GLA i A su blizanci.
Što se motora tiče, dizelaši su praktički ultimativna ponuda na hrvatskom tržištu. Osnovni 1.5 u modelu 180 CDI, poznat kao Renaultov motor, pokazao se odličnim kompromisom korektnih performansi, niske potrošnje i dobre pouzdanosti, premda ga mnogi smatraju neprikladnim za Mercedes kao premium brand.
Renaultov je, zapravo, samo blok motora, dok je najveći dio periferije autentičan Mercedesov. Veći 2.1 dizelaš (200 CDI i 220 CDI) izvorni je i dugogodišnji Mercedesov motor dokazan u velikim limuzinama, grublji je i bučniji, ali performansama prikladniji crossoverskom karakteru i gabaritima GLA. S obzirom na povišeno podvozje, GLA se u zavoju malo jače nagne od A-klase, a na lošoj cesti je komforniji.
Prvu generaciju, baš kao i godinu ranije izašlu A-klasu, malo su mučile dječje bolesti vezane za anlaser i akumulator, ali osim toga u servisnim bilješkama kućice su joj pretežno zelene. Dobro održavani primjerci naročito se mogu pohvaliti vrlo uzornim faktorom pouzdanosti.
Ukratko
Bonus u odnosu na 12 centimetara kraću i šest centimetara nižu A-klasu jesu i 80 litara veći, istovremeno pristupačniji prtljažnik te komotniji smještaj na prednja i stražnja sjedala
Osnovni dizelski, vrlo štedljiv 1.5 motor ima Renaultov blok, dok je veći i grublji 2.1 dizelaš dobro poznat Mercedesov stroj. Benzinci 1.6 i 2.0 jako su rijetki
Za volanom je vizualno i funkcionalno sve jednako A-klasi, a krucijalnu razliku u stvaranju posebnije atmosfere čini malo viša, crossoverska pozicija sjedenja
Prodaja je krenula 2014., a cijene rabljenih su jako šarene. Najpovoljniji primjerci iz prve godine proizvodnje cijenom startaju na oko 120.000 kuna
POVIJEST MODELA
MERCEDES GLA
2013. crossoverska, blago povišena izvedba A-klase predstavljena je na Frankfurtskom salonu, s gotovo istom lepezom CDI motora: dizelskim 1.5 (109 KS) i 2.1 (136 i 170 KS) te turbobenzinskim 1.6 (156 KS) i 2.0 (211 KS). U programu su i automatski DCT mjenjač i 4x4 pogon
2014. počela prodaja na hrvatskom tržištu, a predstavljen je i sportski AMG
model 2.0 (360 KS)
2015. turbobenzinac 1.6 dobiva i slabiju verziju (122 KS), a AMG modelu raste snaga (381 KS)
2017. napravljen redizajn u sklopu kojeg je oznaka CDI za dizele promijenjena u d. Snaga jačem dizelu raste na 177 KS, a benzinac 2.0 dobiva i slabiju verziju (184 KS)
2019. kraj proizvodnje i dolazak novog modela
GLA 180 CDI DCT
Mercedes GLA (2013. - 2020.)
Godište 2016.
Kilometara 124.000
Cijena 161.990 kuna
Motor turbodizelski
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1461 ccm
Snaga 80 kW/109 KS na 4000 o/min
Moment 260 Nm na 1750 o/min
Mjenjač automatski DCT, 7 brzina
Dimenzije 442 x 180 x 149 cm
Osovinski razmak 270 cm
Prtljažnik 420 litara
Masa od 1470 kg
Najveća brzina 190 km/h
0-100 km/h 11,9 sekundi
Izmjerena potrošnja 6,2 l/100 km
C02 ispuh od 103 g/km
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par) od 500 kn
Prednje pločice (par) od 410 kn
Hladnjak motora od 1025 kn
Pumpa za vodu od 230 kn
Kompresor klime od 3070 kn
Hladnjak klime od 540 kn
Brizgaljke (kom) od 2790 kn
EGR ventil od 1125 kn
Turbina od 4760 kn