Peugeot se posljednjih deset godina namučio s malim automobilima. Naime, svaki njihov pokušaj neizbježno je uspoređivan s kultnim 205, modelom koji je dostigao visoku reputaciju i s kojim su se nasljednici teško mogli mjeriti. No s 208 koji je predstavljen 2012. godine, Peugeot je povratio staru slavu.
Zgodni detalji, lijepe linije i prepoznatljiv izgled podarili su mu popularnost u mjeri kakvu Ford Fiesta i VW Polo nikad nisu imali. Ista priča događala se i u kabini zahvaljujući preglednoj armaturnoj ploči s vrhunskim materijalima. Ali 208 nije bio samo lijep.
Postojala je široka ponuda motora u rasponu od 1,0 do 1,6 litara kod benzinaca i od 1,4 do 1,6 kod dizelaša - svi učinkoviti. Peugeot 208 je 2015. godine dobio blagi facelift koji ga je malo stilski osvježio i dodao nekoliko promjena u specifikacijama. Potpuno novi model predstavljen je 2019. godine.
Moderni 3-cilindarski benzinci VTi PureTech generacije veoma su pouzdani, a postoji i opcija s četiri cilindra, no pogled na domaće oglasnike rabljenih automobila pokazuje da su na našim prostorima favoriti, očekivano - dizelaši. 1,6-litreni HDi (90 i 109 KS) pruža više dinamike i vozačkog zadovoljstva od manjeg 1,4-litrenog (68 KS), no upravo je taj 1,4-litreni motor prvi izbor.
On je dokazano pouzdan, izdržljiv i vrlo štedljiv motor, kojem možda nedostaje malo ubrzanja na otvorenoj cesti, ali je zato idealan za urbane sredine, jer nije skup za održavanje, i troši "kao upaljač". Za ljubitelje adrenalina, postoje tri varijante GTi-a, i sve od njih koriste 1,6-litreni benzinski motor s turbom od 205 KS.
Razine opreme bile su jednako dalekosežne, pri čemu je ono osnovno uključivalo grijane retrovizore, tempomat, klima uređaj, Bluetooth i daljinsko središnje zaključavanje, dok su više razine dodale aluminijske naplatke, LED dnevna svjetla, 7,0-inčni Infotainment zaslon s uključenom integracijom DAB radija i pametnog telefona, stražnje parking senzore, automatska svjetla i brisače, dvozonsku klimu, sklopive retrovizore i neke ukrasne detalje u kabini.
Naravno, gradski šarmer ima i svojih mana. Za početak, svi motori su prilično bučni i vraćaju vibracije u kabinu. Moderan interijer dolazi pod cijenu slabije preglednosti straga, a i plastika je mogla biti bolje kvalitete. Zatim je tu i Peugeotov mali upravljač, koji je možda estetički ugodan oku, no ometa pregled nad instrumentima, iako se to nužno ne mora gledati kao mana.
Bez toga na umu, putnici na prednjim sjedalima bit će prilično zadovoljni svojom sudbinom. Kontrolna ploča izgleda i djeluje pametno, a osim plastike, sve se čini kao vrhunski posao. Sama prednja sjedala vrlo su udobna, nudeći puno prostora i podrške. Iako se prostranost malenom gradskom automobilu uopće ne bi trebala ocjenjivati, treba napomenuti da je prostor na stražnjim sjedalima i u prtljažniku tek prosječan za klasu.
Po pitanju pouzdanosti, nisu zabilježeni neki veći ni pažnje vrijedni servisni tvornički opozivi što se poklapa sa servisnim pokazateljima o dramatično većem stupnju pouzdanosti u odnosu na 206 i 207. Na pojedinim primjercima, u pravilu s dizelskim motorima, mogu se naći bezopasni tragovi slinjenja ulja na brtvama poklopca ventila ili kartera. Prilikom kupnje, s obzirom na to da je riječ o modeli koji je vjerojatno najviše vožen po gradu, provjerite stanje kvačila.
Peugeot 208 1.4 HDi
MOTOR
Vrsta: turbodizelski
Obujam: 1398 ccm
Snaga 68 KS (50 kW) pri 4000 o/min
Moment: 160 Nm pri 1750 o/min
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva
KAROSERIJA
Dimenzije: 396 x 174 x 146 cm
Osovinski razmak: 254 cm
Prtljažnik: 285 l
Težina: 1180 kg
PERFORMANSE
Najveća brzina: 163 km/h
0-100 km/h: 13,5 s
Prosječna potrošnja (NEDC): 5,3 l/100 km/h
CO2: 98 g/km