SUV-ovi i crossoveri postali su najpopularniji odabir posljednjih godina, posebno za one koji traže praktičan obiteljski automobil, ali hatchbacku je još uvijek ostalo mnogo života, i to dokazuje Peugeot 308. Titule Europskog i Hrvatskog auta godine skrenule su dodatnu pažnju na francuski kompakt koji je na tržište stigao s brojnim vrlinama, a kako bi postao još dostupniji i poželjniji lansirana je posebna oprema Style.
Ta početna pobjeda nije ni bila toliko iznenađujuća - 308 je urednog i dopadljivog izgleda, a ima široku paletu dizelskih i benzinskih motora usklađenih s Euro 6. Raspon benzinskih motora kreće se od 1,2-litrenog trocilindraša od 82 KS i do 1,2-litrenog trocilindraša s turbopunjačem od 110 KS i 130 KS do 1,6-litrenog turbo motora od 205 KS.
Dizelski motori uključuju 1,6-litrene jedinice od 92 do 120 KS i par 2,0-litrenih HDi motora sa 150 i 177 KS. 1.6-litreni HDi od 120 KS zamijenjen je 2018. godine 1,5-litrenim motorom od 130 KS. Tu je i ugodan izbor razina opreme. Čak i početni model dobiva LED dnevna svjetla, klima uređaj, tempomat, DAB radio, Bluetooth i USB vezu kao standard, dok je vrhunska oprema GT izuzetna.
Style oprema uključuje aluminijske 16-inčne naplatke, diodna dnevna prednja i stražnja svjetla, stražnje parkirne senzore, svjetla za maglu, zatamnjena stražnja stakla, kromirane okvire prozora, automatsku dvozonsku klimu, senzor kiše i svjetala, upravljač i mjenjač presvučen kožom, infotainment sustav osjetljiv na dodir i USB.
Naš izbor je dobro poznat i provjereni 1,6-litreni dizelaš s 92 KS u kombinaciji s 5-brzinskim manualcem, bogatija se oprema odlično nadopunila. Tih je i uglađen za dizelski motor, i dolazi s odličnim omjerom performansi i potrošnje, bez zadrške pri izvlačenju iz niskih okretaja. Zajedno uz Renaultov 1.5-litreni dCi, 1,6 HDi ostavlja dojam najboljeg dizelskog motora u klasi.
1.2 benzinski agregat sa 110 KS je pristojno snažan pri niskim okretajima, ali verzija od 130 KS djeluje dinamičnije u korisnom smislu. 1.6-litreni benzinski očekivano nude više performansi, ali su zato i prilično "žedni". GTi verzija dobiva 272 KS, 19-inčne naplatke od lake legure, Torsen diferencijal s ograničenim proklizavanjem na prednjoj osovini, crvene kočione čeljusti, veće kočione diskove i sportska sjedala.
308 je dobar za vožnju i udoban iznutra, i iako postoje podijeljena mišljenja oko Peugeotovog i-cockpit dizajna orijentiranog na vozača, mi mislimo da je sjajan. Ključne značajke su neobično mali upravljač i visoko postavljeni instrumenti. Prostor sprijeda je u redu, stražnji red mu nije najsvjetlija točka - manji je od stražnjeg prostora glavnih rivala poput VW Golfa i Opel Astre. Ipak, unutrašnjost je pametno dizajnirana, a tu je i veliki prtljažnik.
Na što treba pripaziti prilikom kupnje? Budući da je 308 obiteljski hatchback, dodatnu pažnju posvetite provjeri unutrašnjosti. Uz to na umu, automobil je vjerojatno korišten na tijesnim gradskim parkiralištima, pa vrijedi provjeriti i karoseriju. Po pitanju pouzdanosti, 308 je postigao osrednju ocjenu. Većina bitnijih problema tiču se elektronike koja nije povezana s motorom. Na novijim automobilima ti su se problemi popravljali unutar jamstva. Završio je na 14. mjestu od 28. automobila u klasi obiteljskih hatchbackova.
Ključne stvari na koje trebate pripaziti su dizelski filtar čestica (DPF) kod dizelskih modela i električni problemi u smislu prekidača i kontrola. Neki vlasnici također se žale na probleme s ručnim mjenjačem. Najstariji primjerci s najvećom kilometražom počinju od 50-ak tisuća kuna, dok ćete za mlade i dobro opremljene modele trebati izdvojiti i preko 100.000 kuna.
Peugeot 308 1.6 HDi
TEHNIČKI PODACI
Motor: turbodizelski, redni četverocilindrični, 1560 ccm
Snaga: 68 kW/92 KS na 4000 o/min
Okretni moment: 230 Nm na 1750 o/min
Pogon: prednji
Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva
DIMENZIJE
Osovinski razmak: 262 cm
Duljina: 425 cm
Širina: 186 cm
Visina: 145 cm
Prtljažnik: 420/470 L
Masa praznog vozila: 1160 kg
MJERENJA
Maksimalna brzina: 183 km/h
0-100 km/h: 11,3 s
Potrošnja (kombinirana): 5,3/100 km
Emisija (CO2): 95 g/km