Što dobivate ako uzmete Volkswagen Passat i dodate mu mrvicu glamura, mrvicu dodatne praktičnosti i hrpu dodatnih igračaka? Arteona. Arteon je poslužio kao zamjena Passata CC kada je predstavljen 2017. godine. Drugim riječima, bila je to profinjenija i oštrija verzija Volkswagenove već pomalo dosadne limuzine.
Ali Arteon je "raskinuo" s CC-om dodajući dodatna vrata straga, pretvarajući ga u grand coupe, umjesto u limuzinu s četvero vrata. Raspon motora sastoji se od "svetog" 2.0 TDI u izvedbama od 150, 200 i 250 KS, a u ponudi je i benzinska 1.5 TSI varijanta od 150 KS, a redizajnom prošle godine komercijalizirana je i plug-in hibridna verzija pod nazivom 1.4 TSI eHybrid koju pokreće 1,4-litreni benzinski motor i elektromotor za kombiniranih 218 KS i 400 Nm okretnog momenta.
Automatski mjenjač bio je opcija na dizelašima manje snage i 1,5-litrenom benzincu, dok je standardan na ostalim modelima. U međuvremenu, pogon na četiri kotača bio je standardan na najsnažnijim benzinskim i dizelskim modelima i opcijski na dizelskom motoru od 200 KS.
Što se tiče izgleda, Arteon doista izgleda elegantno i uzvišeno, barem koliko to jedan Volkswagen može biti. Sprijeda se ističu izduženija Matrix LED svjetla povezana LED svjetlećom trakom koja daje upečatljiv svjetlosni potpis što je novost u odnosu na prethodnika, dok su i stražnja svjetla izvedena u diodnoj tehnologiji. Svemu je pridodano i puno plemenitog kroma, na masci, okvirima prozora, linije branika su "ispeglane", a sama velika maska hladnjaka ima manje, ali deblje horizontalne letvice.
No zbog tog "šik" izgleda, Volkswagen se nije odrekao praktičnosti. Funkcionalnost i varijabilnost ostaju prioritet u najvećoj mogućoj mjeri, pa prtljažni prostor straga nudi 565 litara obujma, ili čak 1632 litre ako preklopite sjedala. U tom se slučaju dobiva i preko dva metra dugačak i gotovo ravan pod, a nije zaboravljen ni otvor u sredini stražnjih naslona, za komotniji prijevoz skija i sličnih duljih stvari.
Oprema uključuje zanimljive "igračke" poput daljinske kontrole, aktiviranje senzora zamahom noge ispod stražnjeg branika za otvaranje petih vrata, poznati ambijent u kabini koji djeluje estetski privlačno i nenapadno, ergonomska sjedala s funkcijama klimatizacije, masaže i memorije koji su opcija. Neki primjerci također su opremljeni radarskim tempomatom, a redizajn 2021. godine donosi nov dizajn upravljača, presvučene otvore ventilacije i unaprijeđeni infotainment sustav.
Što se tiče komfora, sjedi se odlično u vrhunskim sjedalima i ergonomija je sjajna. Straga putnici sjede nešto niže nego u Passatu, no mjesta ima u izobilju, s čitavim metrom prostora za koljena. Pritom položenija linija krova ne ometa ulazak straga, no zbog toga je slabija preglednost unatrag, iako to ne bi trebalo stvarati probleme zbog senzora i kamera.
Nešto što ne iznenađuje, na našim prostorima najtraženiji je 2.0 TDI bez obzira na trendove nepromoviranja dizelskih strojeva. Snažnija izvedba proizvodi 200 KS i 400 Nm, a dolazi s dva SCR katalizatora koji reduciraju do 80 posto dušikovih oksida. Ovaj motor je kultiviran, iako ne u potpunosti nečujan, no u vožnji se itekako osjeti snaga i moment.
Na volanu ovog prednjepogonaša se osjeti agilnost, posebno u Sport modu aktivnog rada. Iznenađenja su isključena i kod brže vožnje zavojima bez obzira na gabarite, s uvijek vrlo solidnom razinom komfora, no autocesta je ipak područje gdje Arteon daje najbolje od sebe po pitanju udobnosti vožnje, upravljanja i performansi.
Po pitanju potrošnje, činjenica da govorimo od 2,0-litrenom dizelskom Volkswagenu govori sve. Arteon 2.0 TDI u prosjeku troši 6,5 litre, dok krstarenje cestom pri brzini od 90 km/h troši 4 litre, a na autocesti pri 130 km/h 6 litara. Volkswagen dugo nije imao ovako elegantan model koji se ne odriče praktičnost nauštrb elegantnog kroja karoserije, dok dizelski pogon pokazuje zašto je još uvijek najbolji izbor.
Volkswagen Passat 2.0 TDI DSG Elegance
MOTOR
Vrsta: turbodizelski, direktno ubrizgavanje
Cilindri/ventili: 4/16
Obujam: 1968 ccm
Snaga: 147 kW/200 KS na 3750 o/min
Moment: 400 Nm na 1750-3500 o/min
PODVOZJE
Pogon: prednji
Mjenjač: automatski DSG, 7 stupnjeva
Ovjes: sprijeda McPherson, straga multilink
Kočnice: sprijeda ventilirani, straga puni diskovi
KAROSERIJA
Dimenzije: 487 x 187 x 143 cm
Osovinski razmak: 284 cm
Prtljažnik: 565/1632 l
Spremnik goriva: 66 l
Masa/nosivost: 1575/625 kg
PERFORMANSE
Najveća brzina: 233 km/h
0-100 km/h: 7,4 s
Prosječna potrošnja (NEDC): 6,5 l/100 km/h
CO2 (NEDC): 122 g/km (Euro 6d Temp)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....