Druga generacija Citroena C4 za klasu je ozbiljnije složena od prve, zaključak je praktički svih koji su imali prilike sjesti za volan ili posjedovali primjerke iz obje generacije „francuskog Golfa“. Indikator takvog stava su i rabljeni primjerci, čije zadržavanje čvrstoće interijera, postojanosti materijala i električnih i elektroničkih sklopova te opće kompatnosti donose privilegiju u kakvoj vlasnici starijih generacija Citroena, budimo iskreni, nisu imali priliku uživati.
Dizajnerski gledano, druga generacija donosi smireniji doživljaj i koncepcijom isključivo s petera vrata prihvatljiviji je širem krugu kupaca. Izgleda dopadljivo i dobroćudno, s druge strane pomalo klasično i ozbiljno, što vrijedi i za unutrašnjost, koja ostavlja dojam prostranosti, komfora i masivnije, robusnije izvedbe.
Zatvaranje vrata nije više šuplje kao prije, zvučna izolacija je solidnija, oprema u pravilu bolja nego kod njemačke konkurencije, a nekadašnje horror priče vlasnika starijih Citroena na temu struje i elektronike u ovom C4 temeljito su prorijeđene.
Višoj razini dojma pridonosi i bolja plastika, iako je i dalje tvrda, ponegdje i jeftina. I volan je jednostavno, prevelik i nezgrapan, Sve skupa dakle, C4 u detaljima nije na razini vrha klase, zato je i jeftiniji od Golfa i sličnih, ali općom solidnošću će sigurno ugodno iznenaditi.
Priče o udobnosti međutim, i dalje stoje. Rad opruga i amortizera podešen na udobnost u kombinaciji s komfornim sjedalima čine vožnju lošom cestom ili preko ležećih uspornika zamjetno lagodnijom nego kod konkurencije, iako stražnja osovina ponekad jače lupne pa protrese interijer, Mjesta također ima dosta za prosječnu hrvatsku obitelj, koja će u prtljažnik, jedan od najvećih u klasi, moći utrpati priličnu količinu stvari.
Ispod kože pobratim je tadašnjem Peugeotu 308 (2007.-2013.), modelu iz istog PSA koncerna, s kojim dijeli platformu i dobar dio mehaničkih i komponenti iz domene elektroničke logistike. U tom dijelu potencijalnim kupcima najzanimljiviji su motori, ponajviše najpopularniji dizelski 1.6-litreni HDi i BlueHDI.
Vrlo su štedljivi, relativno tihi i solidne pouzdanosti, posebno nakon dorade 2013., kad je snažnija verzija dobila kvalitetniju izvedbu s dva ventila po cilindru. Prve serije atmosferskih VTi benzinaca, iz kooperacije s BMW-om, sklone su povećanoj potrošnji ulja, naročito koristi li se neprikladna specifikacija i kvaliteta. Tome je podložniji 1.4 motor, pa s tom (mogućom) pojavom treba računati. Kvalitetnija zamjena stiže 2014., dolaskom trocilindarskih 1,2-litrenih turbomotora iz moderne serije PureTech.
Ukratko
U svim segmentima znatno kvalitetnije napravljen od prve generacije, drugi C4 izgledom i zrelošću ulijeva puno veću dozu povjerenja i pouzdanosti, bez obzira na poneki jeftin detalj ili površinu. Zanimljiv je i štedljivim dizelašima i udobnošću
Druga generacija naočigled je masivnija od prve i ostavlja ozbiljniji, klasičniji dojam, bez elemenata dizajnerske ekstravagancije
Citroen C4 1.6 HDi
Godište 2013.
Kilometri 172.000
Cijena 59.900 kuna
Motor turbodizelski
Cilindri/ventili 4/8
Obujam 1560 ccm
Snaga 84 kW/114 KS na 3600/min
Moment 270 Nm na 1750/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 433 x 179 x 149 cm
Osovinski razmak 261 cm
Prtljažnik 410 litara
Masa od 1280 kg
Najveća brzina 190 km/h
0-100 km/h 11,3 sekundi
Izmjerena potrošnja 5,2 l/100 km
C02 ispuh 100 g/km
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi (par) od 360 kn
Prednje disk pločice (par) od 150 kn kn
Prednji amortizeri (par) od 800 kn
Alternator od 1700 kn
Elektropokretač od 500 kn
Spojka (komplet) od 930 kn
Zamašnjak 2950 kn
Hladnjak 385 kn
Pumpa za vodu od 195 kn
Poluosovina od 550 kn
Garnitura zupčastog remena od 450 kn
*Auto Krešo, zamjenski dijelovi, informativne cijene
Citroen C4 II
2010. jesensko predstavljanje druge generacije na salonu u Parizu, s benzinskim atmosferskim VTI motorima 1.4 (95 KS) i 1.6 (120 KS), turbomotorom 1.6 THP (155 KS) te HDi dizelašima 1.6 (90 i 109 KS) i 2.0 (150 KS)
2012. dizelskom 1.6 motoru snaga raste na 92 i 112 KS
2013. jača verzija 1,6-litrenog dizelaša umjesto četiri dobiva dva ventila po cilindru i snagu od 114 KS
2014. uveden trocilindarski 1.2 turbobenzinski motor PureTech (130 KS)
2015. napravljen blagi redizajn, u sklopu kojeg je uvedena naprednija oprema s većim ekranom multimedije, LED dnevnim svjetlima, novim bojama karoserije i obnovljenom paletom motora: trocilindarskim turbo benzincem 1.2 PureTech (110 KS) i BlueHDi dizelašem 1.6 (99 i 120 KS)
2013. prestanak proizvodnje u proljeće, zasad bez izravnog nasljednika, odnosno s obnovljenim, blago povišenim C4 Cactusom kao simulacijom zamjene