Detaljno čišćenje vozila ili poznatije kao detailing jedna je od najzanimljivijih radnji za svakoga vlasnika nekog lijepog automobila. S obzirom na to da neki od postupaka znaju i poprilično koštati kod stručnjaka, mnogi vlasnici i hobi majstori se odlučuju na isti kod kuće.
Detailing zahtjeva određena znanja i vrijeme, ali najčešće u počecima svi koristimo neka znanja i iskustva koja smo s vremenom sakupili ili pak saznali od očeva, djedova ili rođaka. No treba uzeti u obzir da se vremena mijenjaju i moguće da radimo brojne greške. Stoga nam je Petar Horvat, vlasnik poznatog centra PH Detailing, otkrio koje su najčešće greške koje se događaju početnicima u ovim zahtjevnim procesima.
Naime, svi smo nekada prali automobile spužvama, tzv. jelenjim kožama i kanticama vode umiješanim sa sredstvima za pranje posuđa. Takva rješenja bila su aktualna tijekom 1980-ih godina kad se za drugo nije ni znalo, ali i sada se nerijetko događa da ljudi to prakticiraju, a tim postupcima zapravo oštećuju brojne komponente vozila.
U međuvremenu se na tržištu pojavio niz proizvoda koji pomaže boljem održavanju vozila poput krpa i rukavica od mikrofibre te posebnih sredstava za gotovo sve komponente vozila. Zabluda mnogih je da takvi proizvodi moraju koštati cijelo bogatstvo, ali već za 200-300 kuna svatko se može dobro opremiti različitim proizvodima.
No osim samih kvalitetnijih proizvoda, potrebni su vrijeme, pažnja i određena znanja. Petar Horvat ističe da detailing nije sprint, nego je maraton pa svemu treba polako pristupiti. Navedene greške donijet će nova saznanja, ali i pokazati ispravna rješenja koji će dati izvrsne rezultate.
Pranje na vrućim površinama
Metalne površine eksterijera vozila mogu se zagrijati i preko 70°C pa aplikacijom i samo osnovnih preparata za čišćenje vozila, možemo napraviti velike probleme na laku. Sredstva će se prebrzo osušiti, a zbog temperature laka može se očekivati i oštećenje na laku koje će zahtijevati korekciju poliranjem.
Korištenje sredstava za pranje suđa
Pranje vozila sredstvima za pranje suđa je učestali problem kod kućnih radinosti. No šampon osim čišćenja mora i podmazivati površinu kako bi rukavice lagano klizile i sa što manje trenja očistile željenu površinu. Investicijom u dobar kvalitetniji šampon smanjit će se mogućnost grebanja površine vozila.
Korištenje spužvi za pranje vozila
Spužve svu nečistoću i prljavštinu zadržavaju na svojoj površini pa tako svu nečistoću koju ste pokupili s laka ćete nastaviti razmazivati po svim površinama. To će dovesti do dodatnog grebanja površine, a uz malu investiciju u rukavicu od mikrofibre, proces pranja će biti kraći i znatno bolji.
Glina koja je pala na pod
Glina je odličan alat za dekontaminaciju laka od svih nečistoća. Vrlo lako sakuplja sve kontaminacije, ali je važno da ne dolazi u kontakt s podom. Samo jednim padanjem gline na pod na nju će se primiti svi kamenčići i prašina pa se njenim korištenjem u takvom stanju može teško oštetiti lak.
Direktno po unutrašnjosti
Česta greška koju mnogi rade jest da sredstvo za zaštitu plastike špricaju direktno na plastiku, a time nerijetko sredstvo završi na staklima ili tkaninama te se teško čisti. Najbolje rješenje je da se sredstvo šprica direktno na aplikator ili krpu od mikrofibre te potom precizno aplicira na željena mjesta.
Bez pretpranja vozila
Ovo je nerijetko zanemarivan dio pranja vozila, a jedan od najbitnijih. Početnici u pravilu ne koriste nikakve preparate za pretpranje, a time se omekšavaju nečistoće i lakše uklanjaju prilikom ispiranja. Uvijek je dobro napraviti pretpranje vozila aktivnom pjenom ili nekim od sprejeva za uklanjanje nečistoća.
Čišćenje solnom kiselinom
Početnici će nerijetko naići na felge koje dugo vremena nisu oprane od kočione prašine pa će u tom slučaju posegnuti za solnom kiselinom. No njenom aplikacijom se pojavljuju „točkice“ koje se često neće moći ukloniti. Već za stotinjak kuna mogu se kupiti sredstva koja odlično odrađuju posao.
Prljavi aplikatori
Poliranje predstavlja vrhunac vještine svakog detailera iza koje stoje sati rada, učenja i vježbanja. No stručnjaci se nerijetko nađu pred amaterima koji su poliranjem oštetili boju. Aplikatori moraju biti što čišći te se prilikom završetka određene komponente, obavezno moraju ispuhati kompresorom od sakupljenih čestica.
Jelenja koža oštećuje boju
Slavna jelenja koža već se generacijama koristi kao glavni alat za sušenje vozila. No mnogi ne znaju da ona zadržava potencijalnu nečistoću na površini te to rezultira ogrebotinama na laku. Ručnici od mikrofibre su jeftino rješenje za sušenje vozila, a kontakt između prljavštine i laka ostaje minimalan.
Neuspješno čišćenje stakala
Čišćenje stakla enigma je mnogima, a pogotovo u vozilima u kojima se puši. Loše oprano staklo vrlo će brzo doći do izražaja, a rješenje je jednostavno. Potrebno je imati par namjenskih krpa za pranje stakla. Jednom krpom se peru stakla uz sredstva, a drugom krpom se radi finalno brisanje svih preostalih mrlja.
Poliranje na otvorenom
Kao što je prethodno spomenuto, za poliranje je potrebna vježba. No najčešća greška koju mnogi rade je poliranje na otvorenom. Tako na eksterijer automobila mogu padati sitne čestice prašine ili peludi, a kad se to zahvati prilikom poliranja, mogu nastati sitne ogrebotine na laku.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....