treba li brinuti?

Bijeli dim iz auspuha: Ova uobičajena pojava u ovim slučajevima može upućivati na kvar

Loš znak: bijeli, plavi i crni dim imaju svoje značenje, a važno je i pratiti gustoću i obilnost ispuštanja

DIm iz ispuha

 Profimedia

Prilikom ulaska u vozilo i pokretanja motora, primijetit ćete prisutnost bijelog dima iz auspuha. Iako može izgledati uznemirujuće, nema potrebe za panikom, posebice tijekom zimskih mjeseci.

Zašto? Zato što je to sasvim uobičajena pojava. U hladnijim mjesecima godine, količina bijelog dima koja izlazi iz auspuha obično je minimalna i nestane nakon nekoliko metara vožnje. Kako dolazi do toga?

Prilikom izgaranja goriva nastaje vodena para. Kada ugasite motor tijekom zimske sezone, niske temperature kondenziraju tu paru, ostavljajući ostatke vode u auspuhu.

Kada ponovno pokrenete vozilo, temperatura raste, rezultirajući isparavanjem preostale vode u auspuhu. To je razlog zašto automobili ispuštaju bijeli dim zimi pri pokretanju.

image

DIm iz ispuha

Profimedia

Što ako je dim gust i obilan i ako ne nestane nakon prvih nekoliko metara? Boja dima koja izlazi iz auspuha može ukazivati na mogući kvar.

Ako je bijeli dim gust i obilan, to može ukazivati na problem sa sustavom hlađenja. Njegova prisutnost može signalizirati da je antifriz dospio u cilindre, miješajući se s gorivom zbog oštećenja brtve glave ili motora, što može dovesti do opasnog pregrijavanja.

Ako je bijeli dim prisutan, ali nije gust i obilan, ali prati ga povećanje temperature motora, mogući su problemi s ubrizgavanjem goriva, što će rezultirati trzajima i prekomjernim zaustavljanjem vozila.

Plavi pak dim kod benzinskih i dizelskih modela upućuje na potrošnju ulja, što je ozbiljan problem koji zahtijeva hitan posjet radionici kako bi se izbjegli ozbiljni kvarovi na motoru.

image

DIm iz ispuha

Profimedia

Na kraju, sivi dim može biti uobičajen... sve dok ne postane izrazito gust. To može ukazivati na kvar u sustavu ubrizgavanja, što rezultira nedostatkom zraka u smjesi.

U svakom slučaju, možete sve to ignorirati i nastaviti dodavati tekućine u motor kako biste i dalje vozili, ali ne zadugo, a ako ne učinite niti jednom, rezultirat će dimom koji će se početi sukljati ispod haube - onda je vrijeme za skupi popravak ili novi automobil.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. listopad 2024 00:13