servis

Bitno drukčije od tvorničkih specifikacija: Vlasnici dizelaša imaju sve više neočekivanih problema s AdBlue-om

Službeni podaci govore o potrošnji od 0,03 do 0,04 litre AdBluea po litri dizela, no u stvarnim uvjetima ta je vrijednost često znatno veća

Ad Blue

 Profimedia

Kada se pojavio AdBlue, dakle dodatak od uree i demineralizirane vode, koji dolijevate u poseban spremnik, a trebao bi pozitivno djelovati na emisije štetnih plinova, cijela ideja činila se hvalevrijednom. Sve do danas...

Za neke vlasnike dizelskih automobila ideja o vožnji bez problema s dugim servisnim intervalima ruši se kao kula od karata pod pritiskom stalnog dolijevanja AdBlue-a. Potrošnja otopine uree puno je veća od očekivane pri uvođenju sustava, a dopunjavanje nije uvijek tako jednostavno.

image

Ad Blue

Profimedia

U početku se pretpostavljalo da će se dolijevanje vršiti tek tijekom servisnog pregleda koji se radi svakih 20 ili 30 tisuća kilometara. U praksi se, međutim, pokazuje da je ureu potrebno puno češće suplementirati, jer su se prvotne pretpostavke o njezinoj potrošnji pokazale preoptimističnima.

Bez AdBluea, motor će prijeći u ‘emergency mode‘ način rada i na kraju se uopće neće pokrenuti. To znači još jednu dužnost za vozača. Na kontrolnoj ploči upalila se žuta lampica upozorenja koja je upozoravala na skoro pražnjenje AdBlue spremnika

image

Ad Blue

Profimedia
.

Sve češće vozače dizelaša radnik na benzinkoj crpki pita - "Trebate li pomoć?" On već točno zna o čemu se radi. "Koliko AdBlue-a želite dodati?" Često ne mogu dobiti odgovor od vozača na to pitanje premda je nekima, recimo nedavno promijenjen indikator raspona AdBlue na displeju koji upozorava da se motor više neće moći pokrenuti ako ne dodamo otopinu uree, piše Auto bild.

Za vlasnike modernih dizelskih motora ova situacija može biti iznenađujuća. Kad su kupili novi automobil pokretan dizelskim motorom, rekli su im da jedno dolijevanje AdBluea treba trajati do sljedećeg servisa, ali sada su mjesecima daleko od sljedećeg servisa i spremnik je prazan prije nego što su očekivali.

Prema proizvođačima vozila, volumen spremnika uree varira od 8,7 litara u BMW-u 4 Gran Coupé do 38,7 litara u Mercedesu GLS. Kad je došlo do pitanja potrošnje, proizvođači su se počeli koprcati. Upada u oči da se novi modeli testiraju na stotine tisuća kilometara i prikupljaju se razni podaci, ali potrošnja AdBlue-a nije uključena u praćene vrijednosti.

Možda zato što je ova potrošnja iznenađujuće velika? Jedan od problema kod punjenja uree je različit položaj spremnika u automobilima i različite veličine otvora za punjenje. Drugi problem je što automobili troše znatno više AdBlue-a nego što proizvođači navode.

image

Ad Blue

YouTube Screenshot

Službeni podaci govore o potrošnji od 0,03 do 0,04 litre AdBluea po litri dizela, no u stvarnim uvjetima ta je vrijednost često znatno veća. Primjerice, jedan vlasnik Porsche Cayennea požalio se da je morao prije 20 tisuća prijeđenih kilometara tri puta točiti AdBlue. Porscheovi stručnjaci odgovorili su da je vjerojatno vozio prebrzo, no vozač je to demantirao i rekao da se većinu vremena vozio po gradu.

Potrošnja AdBlue ovisi o potrošnji goriva i povezanim emisijama ispušnih plinova. Različiti čimbenici, poput snage motora i načina vožnje, uzrokuju značajne razlike u potrošnji. Na primjer, taksisti koji voze uglavnom u gradovima i na kratkim relacijama troše znatno više AdBlue-a od prosječnih vozača.

Prosječna potrošnja AdBlue-a je otprilike 1,5 litara na 1000 kilometara, dok u nekim slučajevima može doseći i do 2,4 litre za istu udaljenost. Osim toga, na potrošnju AdBluea može utjecati i kvaliteta goriva, temperatura okoline i drugi čimbenici koji se stalno mijenjaju. Što učiniti ako vaš automobil više ne želi upaliti zbog pomanjkanja AdBluea?

AdBlue lampica na displeju svijetli, a ponekad i lampica motora i auto više ne pali. Može pomoći dodavanje uree, ali iskustvo kaže da može biti potrebna intervencija servisera.

Drugi problem može biti i to što sustav ne registrira niti punjenje recimo pet litara uree u spremnik od 17 litara, jer je senzor postavljen više i potrebno je dotočiti najmanje tri četvrtine. Dešavalo se s nekim automobilima da je i nakon dolijevanja trebalo još neko vrijeme voziti i tek tada se ugasila lampica za AdBlue. Stoga ne ostavljajte nadopunjavanje za posljednji trenutak.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
08. studeni 2024 13:28