U suvremenom dobu, automobili su prešli dug put od pukih prijevoznih sredstava do sofisticiranih strojeva opremljenih tehnologijom koja im omogućava da "vide" oko sebe, predviđaju potencijalne opasnosti i djeluju brže od samih vozača. Sve ovo postiže se kroz inovacije koje su rezultat godina istraživanja i razvoja, uz pomoć desetaka senzora i naprednih procesora koji zajedno rade u savršenom skladu kako bi osigurali sigurnost na cesti.
Danas tako možete raspravljati s putnikom u vašem automobilu i ne pratiti toliko promet, ali se vaše vozilo iznenada automatski zaustavi, spasivši vas od potencijalnog sudara zbog nepažnje. U tom kratkom trenutku, desetljeća inovacija uložena u razvoj automobilske tehnologije, od radarskih senzora do naprednih algoritama obrade, pokazala su svoju vrijednost, čineći vozilo percepcijski sposobnijim od vozača.
Svake godine, novi modeli automobila uvode veću razinu automatizacije i asistencije, neki čak nude i mogućnost potpune samostalne vožnje.
Sustavi pomoći u vožnji, popularno poznati i kao ADAS, imaju važnu funkciju u vozilima: pomažu u poboljšanju sigurnosti i služe kao podrška u vožnji.
SAE International kategorizira ovu pomoć u pet razina, od osnovnih sigurnosnih pomagala do potpune autonomije gdje putnici mogu mirno odspavati na putu. Danas su većina vozila na tržištu na prvoj razini, pružajući asistenciju u upravljanju ili kočenju, dok su neki dosegnuli drugu razinu, spajajući ove sustave za složeniju podršku.
Treća razina predstavlja vrhunac trenutno dostupnih komercijalnih tehnologija, omogućavajući vozilima samostalnu vožnju u ograničenim uvjetima, dok su četvrta i peta razina, koje predstavljaju potpunu autonomiju, ili "fazi robot" još uvijek u fazi razvoja.
Automobili koriste različite spektre senzora za "vid," od radara koji odašilje i prima radiovalove, do lidara koji koristi svjetlosne valove za detekciju objekata. Prva tehnologija koja je omogućila vozilima da detektiraju druge objekte bila je radar, dok su lidar sistemi, unatoč svojoj naprednosti, manje učinkoviti u lošim vremenskim uvjetima.
Moderni automobili također koriste kamere za detekciju cestovnih linija i znakova, ali i ove tehnologije imaju svoja ograničenja. Unatoč tome, kombinacija svih ovih tehnologija pruža kompletnu sliku okoline vozila, omogućavajući napredne sigurnosne sustave koji mogu automatski reagirati na potencijalne opasnosti.
Međutim, glavni izazov budućnosti nije samo usavršavanje senzorskih tehnologija, već i upravljanje ogromnim količinama podataka koje one generiraju. Ova "bujica" informacija zahtijeva napredne računalne algoritme i procesorsku snagu, postavljajući pitanje o budućim otkrićima u računalstvu koja bi mogla omogućiti daljnji razvoj automobilske industrije. Do tada, ovisnost o tehnologiji za sigurnost na cestama ostaje izazov, ali i obećavajuća mogućnost za sigurniju i udobniju vožnju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....