Prisutan i u benzinskim i u dizelskim automobilima, njegova je uloga ključna za pravilan rad motora vozila. Osim pravilnog održavanja, potrebno je razjasniti i kada promijeniti filter goriva: je li ga bolje zamijeniti ili jednostavno očistiti?
Misija filtra goriva je brinuti se o zdravlju motora. Točnije, on sprječava da bilo kakva nečistoća dospije u sustav ubrizgavanja. Pomaže u isto vrijeme kontrolirati potrošnju tako da ona bude optimalna.
Kada je filtar goriva začepljen (djelomično ili potpuno), motor ne dobiva potrebnu količinu benzina ili dizela da bi mogao normalno funkcionirati. Tlak će biti niži nego što bi trebao, a mlaznice, sa svoje strane, neće osigurati gorivo koje je naredila upravljačka jedinica.
Očito, vozilo neće raditi ispravno. U najboljem scenariju neće imati dovoljno snage, a u najgorem slučaju doći će do ozbiljnog kvara, poput nekontroliranih eksplozija u cilindrima. Proizvođači i mehaničari ne savjetuju čišćenje filtra goriva. Razlog? Bez obzira na to koliko je iscrpan ovaj proces, nečistoće koje ga ometaju nikada nisu u potpunosti eliminirane.
Suprotno onome što se događa s drugim filtrima, kao što je filtar zraka, u ovom slučaju zadatak ne bi imao željeni učinak. Daleko od toga da je koristan, ovaj postupak čišćenja može čak djelovati protiv toga, budući da će nakupljena prljavština i dalje biti potencijalna opasnost za pravilan rad motora.
Stoga je preporučljivo promijeniti filtar goriva. To je jednostavna mehanička operacija koja ne zahtijeva puno rada. Konačni trošak, uz potpuno novi filtar, obično ne prelazi iznad 80 eura.
Pitanje je sada neizbježno: koliko često morate mijenjati filter goriva? Interval ovisi o svakom modelu, a prije svega o prijeđenim kilometrima. Svaki proizvođač daje indikativno vremensko razdoblje, ali većina cilja na 60.000 kilometara: međutim, preporučljivo je zamijeniti i prije kako bi se osigurao ispravan rad motora.
Automobil će sam biti zadužen za slanje signala vozaču kada filtar goriva uđe u posljednji dio svog vijeka trajanja. Jedan jasan znak su problemi s paljenjem, a drugi su čudni ili nepravilni zvukovi kada se vozilo pokrene ili kada motor radi u praznom hodu.
Još jedan znak koji može biti sinonim za prljav filter je naglo povećanje i smanjenje snage, kao i neuobičajeno povećanje potrošnje. Ako je automobil duže vrijeme stajao, moguće je da će pri ponovnoj vožnji doživjeti pad broja okretaja i zastati.