Logika nam govori da je točenje bilo čega osim goriva, ili aditiva za motor u spremnik nešto što će imati posljedice. A te bi posljedice bile, uglavnom, onečišćenje sustava goriva vozila. Prekomjerna količina može dovesti do mehaničkog kvara, a u slučaju šećera do začepljenja filtra goriva.
Prema ovoj urbanoj legendi koja postoji već desetljećima i sigurno ste i vi čuli za nju, ako želite uništiti motor automobila, sve što trebate učiniti jest staviti pola kilograma šećera u spremnik. Nije poznato odakle i od kada ova legenda vuče korijene, no to bi, navodno, na kraju izazvalo zastoj u motoru i uzrokovalo gotovo nepopravljivu štetu. I, iskreno, ima smisla. Šećer se topi na toplini, pretvarajući se u karamelu, koja bi na kraju začepila cijevi za gorivo, brizgaljke, ventile, pa čak i unutrašnjost cilindara.
Međutim, nije tako jednostavno kako se čini, barem ne kod modernih automobila. Za početak, moramo uzeti u obzir da proizvođači opremaju vlastite sigurnosne sustave kako bi spriječili bilo koga osim vlasnika s ključem da pristupi grlu za punjenje spremnika. Da bi se to postiglo, otvori imaju zasun, poklopci spremnika imaju bravu, a većina marki uključuje dva nepovratna ventila - jedan na početku, a drugi bliže samom spremniku.
Time se sprječava prolijevanje neželjenih predmeta u spremnik, kao i ulazak prašine i prljavštine. Također je osmišljen kao sigurnosna mjera za sprječavanje krađe benzina ili dizela, pa čak i istjecanja goriva iz spremnika ako je prepun i vozite u zavoju ili kružnom toku dovoljno brzo da izazovete naginjanje karoserije.
No, čak i ako je netko sposoban savladati sve te mehaničke barijere, motor je opremljen uređajem koji je zadužen da spriječi da čestice pomiješane s gorivom dospiju u njegovu unutrašnjost. To je filtar goriva, jednostavan i jeftin element koji se nalazi u svim vozilima s motorom s unutarnjim izgaranjem.
Zadužen je za filtriranje goriva, zadržavanje nečistoća tipičnih za benzin i dizel te održavanje tekućine čistom u svakom trenutku. Naravno, eventualni preostali šećer koji bi mogao dospjeti u motor bio bi spriječen filtrom, zbog čega on postaje sigurnosno sredstvo koje će spriječiti veći kvar.
Osim toga, morate uzeti u obzir da se šećer teško razrjeđuje u gorivu, pa bi većina tih pola kile što smo bacili u spremnik završila na dnu. Kako biste uklonili sve ostatke koji bi mogli ostati, dobra je ideja zamijeniti filtar goriva onoliko puta koliko je potrebno. Dakle, ako je prije nekoliko desetaka godina to i bila urbana legenda, ako ne ranije, onda danas to zapravo ne drži vodu...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....