podaci sve pokazuju

Istraživanje pokazalo koliko često u svom vjeku prosječan automobil u Hrvatskoj doživi prometni nezgodu

Hrvati oštećuju svoje automobile češće od vozača u drugim zemljama, što može potaknuti neke prodavače da sakriju povijest

Prometna nesreća ilustracija

 Ronald Gorsic/CROPIX

Nijedan automobil nije imun na nesreće i normalno je da vozila pretrpe manju ili veću štetu svakih nekoliko godina. Poznavanje kilometraže automobila može reći mnogo o njegovoj prošlosti, uključujući i koliko je puta mogao biti oštećen.

Kako bi pomogli s ovim problemom, tvrtka za obradu podataka o automobilima carVertical provela je istraživanje u Hrvatskoj kako bi utvrdili koliko kilometara automobil obično pređe prije nego što se dogodi nesreća.

image

Povijest kilometraže (ilustracija)

Profimedia

Pružatelj povijesti vozila odredio je vezu između kilometraže automobila i stope nesreća u razdoblju od 2021. do 2023. Podaci su pokazali da je u 2021. godini vozilo prešlo 150.077 km prije nego što je doživjelo nesreću, u 2022. 131.503 km, a u 2023. 119.638, što sugerira da su automobil danas češće oštećeni.

Međutim, povećana razina štete može se pripisati i putovanjima nakon pandemije, koja su se znatno povećala od 2020.

„Vozilo s kilometražom od 300-000 kilometara moglo je doživjeti gotovo tri nesreće. Međutim, čak i mali udarac ili ogrebotine se također kvalificiraju kao nesreća, pa bi kupci rabljenih automobila trebali saznati kakvu je štetu vozilo pretrpjelo prije kupnje određenog automobila”, objašnjava Matas Buzelis, stručnjak za automobile u carVerticalu.

image

Nakon koliko prijeđenih kilometara automobil sudjeluje u prometnoj nesreći?

carVertical

Iako manja oštećenja ne bi trebala utjecati na odluku o kupnji određenog vozila, ozbiljna nesreća može značiti da automobil ima strukturalna oštećenja i možda nije siguran za vožnju.

Slični trendovi vezani za oštećenja kao u Hrvatskoj zabilježeni su i u susjednoj Mađarskoj, koja je sa 167.574 km u 2021. došla na 149.244 km u 2023. Prosječan mađarski automobil sada vozi 18.000 km manje nego prije nekoliko godina dok ne doživi prometnu nesreću.

image

Matas Buzelis

carVertical

Kao što sugerira istraživanje, 2023. automobili u Hrvatskoj odvozili su 18,8 % manje kilometara manje od europskog prosjeka prije nego što su doživjeli nesreću. To znači da Hrvati oštećuju svoje automobile češće od vozača u drugim zemljama, što može potaknuti neke neiskrene prodavače da sakriju povijest automobila.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 12:13