pitanje sigurnosti

Istraživanje pokazalo: Ovo su automobili čiji dodirni zasloni najviše ometaju vozače u vožnji

Automobili s prevelikim ekranima osjetljivim na dodir postaju sigurnosni problem: Vozači traže povratak fizičkih tipki

Zaslon multimedije, ilustracija

 Profimedia

Britanski vozači sve više zahtijevaju povratak tradicionalnih fizičkih tipki u automobilima o čemu smo već pisali, pokazujući nezadovoljstvo prema rastućoj dominaciji zaslona osjetljivih na dodir. Anketa otkriva da sada većina vozača preferira upravljanje komandama s više fizičkih kontrola, dok su zasloni osjetljivi na dodir postali izvor ometanja u vožnji, izvješćuje What Car?

Devet od deset ispitanika izrazilo je želju da proizvođači automobila napuste trend prema složenim zaslonima osjetljivim na dodir, koji ometaju vozače tijekom vožnje. Ova promjena u stavu vozača zahtijeva dublje promišljanje proizvođača automobila o dizajnu unutrašnjosti vozila kako bi se osiguralo sigurnije iskustvo vožnje, piše Daily Mail.

image

Volkswagen ID.3 infotainment (ilustracija)

Volkswagen AG

Testiranje Infotainment sustava

U sklopu istraživanja, automobilski stručnjaci testirali su infotainment sustave 21 različitog proizvođača, kako bi ocijenili njihovu uporabu i utjecaj na vozača tijekom vožnje. Sustavi su ocijenjeni prema njihovoj intuitivnosti, brzini odziva i sposobnosti da minimaliziraju odvlačenje pažnje vozača.

Ispitivanja su provedena u kontroliranim uvjetima na testnoj stazi, a korištena je napredna tehnologija praćenja očiju marke "Tobii" kako bi se izmjerilo koliko dugo su vozačeve oči bile izvan ceste tijekom obavljanja tri uobičajena zadatka: promjena radio stanice; postavljanje odredišta satelitske navigacije; i podešavanje unutarnje temperature.

image

Ekran multimedije, ilustracija

Profimedia

I utvrđeno je da su, općenito, oni s sučeljima vođenim zaslonom osjetljivim na dodir i ograničenim sustavima glasovne kontrole daleko više ometajući i dugotrajni za upotrebu tijekom vožnje - dok su oni s fizičkim kontrolama ili visokokvalitetnim sustavima glasovnog upravljanja bili mnogo jednostavniji za rad, dok su se mogli koncentrirati na cestu ispred sebe.

Tako je BMW-ov sustav iDrive 8 postigao je najvišu ocjenu s impresivnih 87 posto, zahvaljujući sustavu glasovne kontrole i intuitivnom sučelju.

Renaultov OpenR također je dobro prošao s ocjenom od 83 posto, dok je sustav Volva temeljen na Googleu zauzeo treće mjesto s ocjenom od 68 posto.

S druge strane, neki sustavi, poput Interlink sustava u Opel Corsi, pokazali su se znatno manje korisnima, ocijenjeni su s tek 22 posto. Ovakvi rezultati jasno pokazuju potrebu za razvojem boljih infotainment sustava koji će olakšati vozačima upravljanje automobilom.

image

Zaslon multimedije, ilustracija

Profimedia

Poredak: bolji postotak znači manje ometajući sustav upravljanja

1. BMW: 87% (iDrive 8 sustav sa zaslonom od 14,9‘ testiran u seriji 5)

2. Renault: 83% (OpenR sustav s 12‘ zaslonom testiran u Australu)

3. Volvo: 68% (Google sustav s 9‘ zaslonom testiran u XC60)

4. Mercedes-Benz: 63% (MBUX sustav sa zaslonom od 12,8‘ testiran u EQE)

5. Porsche: 62% (Communication Management 6.0 sustav sa zaslonom od 10.9‘ testiran u Taycanu)

6. Audi: 61% (MMI Navigation Plus sustav sa zaslonom od 10,1‘ testiran u Q8 e-tronu)

7. Land Rover: 60% (Pivi Pro sustav s 10‘ zaslonom testiran u Range Rover Evoque)

8. Tesla: 57% (17‘ zaslon testiran u modelu S)

9. Kia: 53% (Connected Car Navigation Cockpit sustav sa zaslonom od 12,3 ‘testiran u EV6)

10. Hyundai: 53% (Connected Car Navigation Cockpit sustav sa zaslonom od 12,3 ‘ testiran u Kona EV-u)

11. DS: 52% (10‘ zaslon s IRIS glasovnom kontrolom testiran u DS4)

12. Ford: 51% (sustav E-Sync4A sa zaslonom od 15,5 ‘ testiran u Mustang Mach-E)

13. Genesis: 45% (14.5‘ zaslon testiran u GV70)

14. Volkswagen: 43% (Discover Pro sustav s 12‘ zaslonom testiran u ID.Buzz)

15. Lexus: 42% (Link Pro sustav sa zaslonom od 14‘ testiran u RZ)

16. Peugeot: 36% (i-Connect sustav sa zaslonom od 10‘ testiran na 408)

17. Nissan: 33% (5G Communications sustav sa zaslonom od 12,3‘ testiran u Qashqaiju)

18. Mazda: 28% (Spojni sustav sa zaslonom od 10,3‘ testiran u CX-30)

19. Honda: 25% (Connected navigacijski sustav s 9‘ zaslonom testiranim u HR-V)

20. Suzuki: 24% (Pioneer SLDA sustav s 9‘ zaslonom testiran u S-Crossu)

21. Opel: 22% (Interlink sustav s 10‘zaslonom u Corsi)

Sigurnost kao prioritet

Osim što utječu na udobnost i praktičnost, infotainment sustavi imaju i značajan utjecaj na sigurnost vozača. Studija Euro NCAP-a planira uvesti strože ocjene za vozila koja ne osiguravaju fizičke kontrole za osnovne funkcije. Ovakvi koraci naglašavaju važnost dizajniranja automobila s ciljem maksimiziranja sigurnosti vozača i putnika.

image

Zaslon multimedije, ilustracija

Profimedia

Zakoni koji će se provoditi od srpnja ove godine u Europi (i Britaniji) uvest će obavezne sustave nadzora u kabini, koji će otkriti je li vozač ometen tijekom vožnje. Ova nova pravila ukazuju na sve veću zabrinutost za sigurnost na cestama i potrebu za inovacijama koje će smanjiti rizike od distrakcije vozača.

U zaključku istraživanje otkriva da su automobili s prekomjernim zaslonima osjetljivim na dodir postali sigurnosni problem na cestama, zahtijevajući promjene u dizajnu i funkcionalnosti vozila. Proizvođači automobila moraju pažljivo razmotriti povratak fizičkih kontrola i poboljšanje intuitivnosti svojih infotainment sustava kako bi osigurali sigurniju i ugodniju vožnju za sve korisnike.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 14:32