PREVARE

Istraživanje: Rabljenom autu skidanjem kilometara vrijednost se prosjećno povećava za 26.000 kn

Najveća platforma za provjeru povijesti automobila provela je istraživanje o učestalosti skidanja kilometraže u Hrvatskoj
Skidanje kilometara

Prosječni vozač promijenit će svoj automobil svakih tri do pet godina, a problem skidanja kilometraže ostaje, zbog čega ljudi gube mnogo novca. Prevare oko automobilske kilometraže predstavljaju jedan od najvećih problema na tržištu rabljenih automobila, a zakonsko identificiranje počinitelja je dosta komplicirano.

Prema poznatim podacima 50 posto rabljenih pristiglih iz druge članice EU ima skinute kilometre, a 3500 eura u prosjeku se umjetno poveća vrijednost rabljenom skidanjem kilometara.

image
Povijest kilometraže
Ivan Lacković

Najveća platforma za provjeru povijesti automobila, carVertical, provela je istraživanje o učestalosti skidanja kilometraže u Hrvatskoj. Pritom su u obzir uzeti godište automobila i vrsta goriva, te kako skidanje kilometara utječe na cijenu. Rezultati pokazuju da kupci potroše dosta više novaca nego što bi trebali na kupnju rabljenih automobila.

Prema istraženim izvješćima iz 2020. godine, većina prevara s kilometražom događa se na dizelskim automobilima. 'Gotovo tri četvrtine (74.4%) svih izvješća o povijesti automobila s uočenim promjenama na mjeraču kilometraže odnose se na dizelske automobile', navodi istraživanje. Razlog tomu je što su dizelaši izbor vozača koji svakodnevno prelaze veće udaljenosti.

image
Slučajevi vraćanja mjerača kilometraže prema vrsti goriva
carVertical

Kod automobila s benzinskim pogonom, znatno je manja šansa da su kilometri skinuti (25%). Međutim, u budućnosti bi ovaj trend mogao dobiti suprotnu krivulju, barem što se tiče vrste goriva, s obzirom na to da su se omjeri prodanih novih automobila znatno promijenili tijekom zadnjih nekoliko godina. 'Najmanje slučajeva skidanja kilometara uočeno je na električnim i hibridnim automobilima, njih samo 0.6%).

Razlog učestalosti skidanja kilometara leži u troškovnoj učinkovitosti. Naime, istraživanje carVerticala pokazuje da vraćanje kilometraže može umjetno 'napuhati' cijenu za čak 25%. 'Bez podataka o povijesti automobila, kupac može preplatiti automobil za nekoliko tisuća eura.

Što se tiče godišta automobila, stariji automobili veća su meta. Naime, istraživanje pokazuje da se kilometraža najčešće skida na automobilima proizvedenima između 1991. i 1995. godine, gdje je prosjek skinutih kilometara oko 80.000. Ovo nije iznenađenje s obzirom na to da su stariji automobili jednostavniji s tehničkog stajališta. 'Na nekim automobilima skinuto je čak od 400.000 kilometara'.

image
Prosjek skinutih kilometara prema godištima
carVertical

Mnogi kupci rabljenih automobila nisu uopće svjesni povijesti automobila kojeg kupuju. Izvješće o povijesti može razjasniti cjelokupnu sliku vozila i pomoći da nepotrebno ne pretplatite rabljeni automobil, za čak do 25% njegove ukupne cijene.

No, brojka od 200 i više tisuća kilometara trn je u oku mnogim potencijalnim kupcima od čega pro kupnji okreću glavu i traže one s manje kilometara, pa nije ni čudo da se se kilometri skidaju da se auto lakše proda. Iako je to kažnjivo djelo, mnogi će se ipak nositi s tim rizikom.

Najbolji pokazatelj kilometraže je zapravo stanje automobila. Ako automobil ima istrošena sjedala ili izlizan volan i ručicu mjenjača, vrlo je moguće da je prešao velik broj kilometara. Daljnji pokazatelji mogu biti ako motor nemirno radi ili dimi, ako je motor opran i slično.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. studeni 2024 10:38