Mnogi iskusni motociklisti nemaju problema s vožnjom po kiši ili mokrome, već naprotiv smatraju da je to interesantan izazov. Ipak, postoje i ljudi koji je ne podnose i kojima je to vrlo neugodno iskustvo. Ono što je ključno je ostati smiren i uglađen, što je nešto što bi trebalo vrijediti bez obzira na vremenske prilike.
1. Ne vjerujte nakupinama vode na cesti
Male vodene površine mogle bi kriti duboke rupe, kao i klizavo te muljevito dno. Pogrešno je zaključiti da je odmah ispod nje ravni asfalt, stoga ako ih ne možete izbjeći, stabilizirajte gas, držite motocikl uspravno i nikako ne dirajte kočnice.
2. Radite stvari jednu po jednu
Po normalnim vremenskim prilikama, motociklisti često kombiniraju poteze, poput ubrzavanja, promjena brzina, ili kočenja u zavojima. Kada u vožnji pada kiša, iskusni motociklisti znaju razdvajati ove poteze. Primjerice, kočenje će biti odrađeno prije ulaska u zavoj. Ako se pitate zašto, to je zato što svaki potez ima svoj negativan učinak na prianjanje.
3. Izbjegavajte već skliske površine
Postoje površine na cesti koje su skliske i kada vani ne pada kiša, poput linija koje razdvajaju trake, poklopce šahtova, metalne ploče ili "popunjene pukotine". Za takve površine vrijedi isto kao i za nakupine vode - ostanite smireni i ne radite nagle pokrete.
4. Ostanite smireni
Iznenadna ubrzanja ili kočenja, ili općenito nagli pokreti na upravljaču motocikla mogu loše utjecati na prianjanje, zbog čega biste sve trebali raditi uglađeno i nježno. Ako se morate naglo zaustaviti, učinite to progresivno.
5. Opustite se
Iako bi vam se čvrsto držanje upravljača moglo učiniti logičnim, to nije pametno jer se tako brže umarate, pojačavate efekte svih pokreta koje činite, i ne dozvoljavate ovjesu da čini svoje. Zapamtite, vaš motocikl je dizajniran da se nosi s malim neravninama - dozvolite mu da radi svoj posao.
6. Dajte si vremena i prostora
Opustite se. Smanjite brzinu, ostavite više prostora između vas i vozila ispred. Kočiona distanca je mnogo duža kada pada kiša zbog nedostatka prianjanja. Pored toga, potrebno vam je vrijeme da odredite putanju ispred sebe, da biste izbjegli sve ove stvari koje smo prethodno spomenuli.
7. Pokušajte pronaći suhu liniju
Kada ste u mogućnosti, pokušajte voziti tragovima koje vozilo ispred vas ostavlja. Kotači automobila će "razbiti" vodenu površinu nakratko, i to je točno mjesto gdje se gume vašeg motocikla trebaju nalaziti.
8. Razmotrite nošenje zaštitnih naočala
Neki motociklisti su pronašli rješenje tako što su se prebacili na dual-sport kacige i zaštitne naočale.
9. Oprema za suho nije dovoljna
Oprema za kišu je sjajna, ali od nje je još bolja ona dobro vidljiva. Zapamtite, drugi vas vozači automobila slabije uočavaju po kiši, zato, ako vam je oprema crna, pronađite nešto s "kričavim" detaljima. Narančasta i žuta bi bila najbolja, jer najbolje pojačavaju kontrast po lošoj vidljivosti. Vizir koji se ne zamagljuje (Pinlock) je odlična stvar. Neki motociklisti također koriste vosak na motociklu, kako se kapljice vode ne bi zadržavale.
10. Ustanite ponekad
Kada pada snažna kiša, voda će se često nakupiti u krilu. Nije loša ideja ustati ponekad, da se slije nakupljena voda.
11. Ne skidajte vlažne rukavice
Ako su vam rukavice vlažne, nemojte ih skidati ako baš ne morate. Vlažne rukavice postaju brzo hlade kada se skinu.
12. Ne radujte se dugi
Ovdje ne mislimo na dugu na nebu, već na raznobojne trake koje nalikuju šarenom ulju u na cesti. To je točno ono što i jesu. One imaju tendenciju da se stvore prije raskrižja, gdje se vozila zaustavljaju i ispuste koju kap ulja. Stoga budite oprezni kada prelazite raskrižje.
13. Gore-Tex čarape
Ako vam je ovaj dio opreme preskup, pokušajte s tradicionalnim vunenim čarapama. Čak i ako vam stopala postanu mokra, vunene čarape će ih zadržati toplim.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....