VISION ZERO: MALA ŠKOLA SIGURNOSTI

Kako napredni sustavi sprečavaju slijetanje s ceste

 
 Continental

Događa se puno češće nego što mislimo i nažalost vrlo često završava prometnom nesrećom… govorimo o mikrosnu – kratkim periodima u kojem mozak vozača doslovno zaspe. Svaka četvrta nesreća na njemačkim autocestama uzrokovana je umorom vozača, naročito noću kad je rizik od nesreće dvostruko veći nego danju. U većini slučajeva dovoljan je samo trenutak nepažnje da automobil skrene iz svog prometnog traka, naročito pri velikim brzinama - za samo tri sekunde sna pri brzini od 100 km/h automobil naslijepo prijeđe više od 83 metra, a pri 130 km/h više od 108 metara. Ne čudi stoga što je upravo slijetanje s ceste uzrok 17 posto svih prometnih nesreća u Njemačkoj, dok je u Sjedinjenim Državama taj postotak iznosi čak 55 posto. S obzirom na ozbiljnost posljedica takvih nesreća, EU je propisala ugradnju sustava koji najčešće koristeći kraj unutrašnjeg retrovizora smještenu videokameru ili infracrveni senzor ugrađen ispod vozila upozorava na nenamjerni izlazak iz prometnog traka (Lane Departure Warning ili LDW) za sva teretna vozila teža od 3,5 tone i autobuse s više od osam putnika.

Continental

Kao dodatnu opremu, međutim, daleko napredniju pomoć u zadržavanju unutar prometnog traka (Lane Keeping Assist ili LKA) na svojim modelima nude i proizvođači luksuznih automobila poput Audija, BMW-a, Mercedesa i Porschea. Kad se automobil približi crti koja razdjeljuje prometne trakove, a vozač nije naznačio da to čini namjerno upalivši žmigavac, Lane Keep Assist zvučnim signalom i podrhtavanjem upravljača ili sjedala upozorava vozača na opasnost. Izostane li reakcija vozača, Lane Keep Assist će umjesto njega lagano zakrenuti upravljač da bi vratio automobil na pravu putanju, što vozač u svakom trenutku može prekinuti svjesnim zakretanjem upravljača. Na taj je način moguće znatno ublažiti posljedice prometnih nesreća, ako ih ne i potpuno izbjeći. Continental je sada otišao i korak dalje i razvija novi sustav koji će vozaču osigurati neusporedivo više vremena za reakciju – zaštitu od napuštanja ceste (Road Departure Protection ili RDP).

Uz danas već u svakom novom automobilu dostupne podatke o kutu zakretanja prednjih kotača i smjeru kretanja, taj napredniji sustav koristi videokameru i radar velikog dometa da bi imao bolji pregled nad situacijom na cesti i čvrstim preprekama poput nogostupa, zaštitne ograde ili radove na cesti da bi što ranije upozorio vozača na skretanje i potencijalni sudar. Štoviše, ovakav sustav koji aktivno upravlja kočnicama i upravljačem automobila u slučaju opasnosti pomoći će vozaču da izbjegne sudar čak i kad ne postoji horizontalna signalizacija na cesti poput bijelih linija za razdvajanje prometnih trakova. Najnovija istraživanja pokazuju da bi takav sustav mogao prepoloviti broj nesreća.

Ostale članke iz serijala Vision Zero o tehnološkim inovacijama Continentala koje vožnju čine sigurnijom pročitajte OVDJE

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. studeni 2024 16:52