Stiglo je toplije vrijeme i polako dolaze razdoblje godine kada ćemo ponovo više koristiti klima uređaje u našim automobilima. Zato već sada valja provjeriti funkcionira li kako treba.
Tako nakon preporučenog čišćenja klima uređaja, ili kad vozač primijeti da klima uređaj ne hladi više kao prije, u sustav se s plinom ulijeva posebna boja.
Nakon nekoliko tjedana vožnje potom je pomoću posebne UV lampe moguće ustanoviti gdje dolazi do propuštanja plina. Kako je klima uređaj zaseban i odvojeni sustav, za njegov se popravak najbolje obratiti specijaliziranom servisu.
Ovlaštenim servisima, naime, najjednostavnije je zamijeniti pojedine komponente novima, ali to ima i svoju cijenu, naročito ako su u pitanju japanska vozila.
Samo hladnjaci za primjerice Infiniti ili kompresori za Honde stoje preko 10.000 kuna, no može se proći i znatno povoljnije ugradnjom zamjenskih dijelova ili reparaturom kompresora što u ovlaštenim servisima u pravilu ne rade.
Klima uređaj u osnovi se sastoji od kompresora plina, unutrašnjeg i vanjskog hladnjaka s isušivače te razvodnih crijeva. I svi dijelovi su podložni kvarovima.
Gumena crijeva s vremenom postaju porozna i manje elastična pa nakon pet godina znaju istrunuti i početi propuštati plin na dijelovima gdje su savijena ili na spojevima s hladnjacima.
Takva crijeva treba zamijeniti novima, ali ih je važno i dobro učahuriti, odnosno novim šalicama adekvatno pričvrstiti na spojevima s hladnjakom te dodaje da nova crijeva sa zamjenom i punjenjem u servisu za većinu vozila stoje do 1000 kuna.
Kvarovi vanjskog hladnjaka klime su najčešći s obzirom na to da se ovaj dio nalazi ispred hladnjaka motora pa je prvi na udaru nečistoća iz zraka i s ceste: mušica, kamenčića, prašine i prljavštine, ali i kemijskih spojeva poput katrana, masti...
Uz to, proizvođači hladnjaka saća rade sve tanjim i tanjim kako bi uštedjeli u proizvodnji, a ni aluminij, odnosno legura aluminija od kojeg se izrađuju nije više ni približne kvalitete kao nekad.
Doznajemo da su hladnjaci auta iz devedesetih godina prošlog stoljeća i danas funkcioniraju dok se neki znatno mlađih godišta raspadaju, veli Petar dok nam pokazuje kako se saće jednog takvog hladnjaka doslovno mrvi pod prstima.
Tu nema pomoći ni popravka. Srećom,većina servisera su dobro povezani s raznim dobavljačima zamjenskih dijelova, no za neka egzotična i rijetka vozila original je jedino rješenje.
Što se, pak, tiče kompresora, osim ugradnje zamjenskog, njega je moguće i reparirati i to je najpovoljnije rješenje. Već za Opel Astru K, primjerice, novi kompresor stoji izdašnih 12.000 kn. Zamjenski je pak moguće naći za dva, nekad i tri puta nižu cijenu, a reparirati se kompresor može i za manje od 2000 kuna.