Modular Electrification Toolkit ili kako je u Volkswagenu skraćeno zovu MEB, platforma je koja se može skratiti, produžiti ili na drugi način modificirati i stoga koristiti na raznim tipovima automobila, u rasponu od SUV-a do hatchbacka. Za Volkswagen to nije prva modularna platforma. Još 2012. godine Nijemci su predstavili MQB, na kojoj je u proteklom desetljeću proizvedeno oko 55 milijuna automobila. MEB je na određeni način evolucija MBQ-a, kojom se umjesto sprijeda postavljenih klasičnih motora s unutarnjim sagorijevanjem, korist arhitektura koje podrazumijeva električne baterije i motore. Paket visokonaponskih baterija koji nalikuje na veliku čokoladu, smješten je u podnici između osovina, čime se teret ravnomjerno raspoređuje i jamči izvrsna upravljivost.
Ovisno o modelu za pogon se koristi jedna osovina ili obje, a u slučaju ID.3 elektromotor pokreće stražnje kotače. Nova konfiguracija pogonskog sustava, dugi međuosovinski razmak i kratki prevjesi karoserije, unijeli su revoluciju i u unutrašnjost. vanjskim dimenzijama ID.3 je blizak Golfu, ali količinom prostora koje nudi vozaču i putnicima, može se uspoređivati s Passatom. Stvoren je otvoren prostor, odnosno prostrana i prozračna kabina koja postavlja nove standarde u kompaktnoj klasi. No, razlog za pomicanje kotače što bliže uglovima automobila, nije samo povećanje putničkog prostora. Time se omogućila uporaba baterija različitih veličina.
Trenutno se ID.3 nudi u dvije varijante koje se razlikuju po bateriji. Pro Performance varijanta savršeno je višenamjensko vozilo za svakodnevni život i razonodu, a baterija kapaciteta 58 kWh nudi domet do 426 km (prema WLTP). Elektromotor ima snagu od 150 kW (204 CV), te 310 Nm momenta što omogućava ubrzanje do 100 km/h za 7,3 sekunde. Uskoro će biti ponuđena i verzija sa 146 KS. ID.3 Pro S ima bateriju većeg kapaciteta (77 kWh) uz koju je maksimalni domet 549 km, a snaga motora je 204 KS uz 310 Nm maksimalnog momenta. Sprint do 100 km/h prelazi se za 7,9 sekundi.
Motor smješten straga i pogon na stražnje kotače podsjetnik je na Bubu, ali elektromotor koji pokreće ID.3 (oznaka APP 310) koji se može zavrtjeti do 16.000 okretaja u minuti, toliko je tih da u Wolfsburgu osmisli stvaranje umjetnog zvuka motora (do 25 km/h) kako prolaznici bili upozoreni.
Ukratko
Volkswagen je MEB platformu odlučio ponuditi i drugima, a među prvima je prihvatio Ford koji za 2023. najavljuje prvi električni model za Europu
Među najvećim vrlina sinkronog motora sa stalnim magnetima je učinkovitost. Preko 90% uložene energije pretvara u kretanje, a inovativna tehnologija proizvodnje s ravnim međusobno povezanim bakrenim namotajima omogućuju proizvodnju većih količina i manje dimenzije
Tri ključna elementa pogonskog sustava
Baterije u aluminijskom okviru
Kućište baterije je lagana aluminijska konstrukcija pričvršćena na donji dio karoserije čime doprinosi njenoj krutosti. Visina kućišta je 14 cm, širina 145, a duljina varira od 144 cm (ID.3 Pro Performance) do 182 cm (ID.3 Pro S). Manja baterija integrira 9 modula (svaki s 24 ćelije), velika 12, a težina je 495 kilograma.
Motor stane u sportsku torbu
Električni motor koji pokreće ID.3 je kompaktan, a istodobno i lagan. Njegova masa manja je od 90 kg, što uključujući mjenjač i pogonsku elektroniku, s kojima čini jedan blok. Elektronika pretvara istosmjernu struju baterije u trofaznu, a suprotan proces događa se u fazi povrata energije.
Klasičan mjenjač zamijenio reduktor
Najveći okretni moment kod električnog motora dostupan je odmah i konstantan je u širokom rasponu, no, za snagu su potrebni okretaji. U takvom odnosu klasična mjenjačka kutija sa stupnjevima prijenosa postaje nepotrebna. Zamijenio ju je reduktor s dva zupčanika i konačnim omjerom 1:10.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....