Gume su jedina komponenta automobila koja je u stalnom kontaktu s asfaltom. Stoga je važno povremeno obratiti pozornost na njihovo stanje, ne samo na tlak, već i na istrošenost gaznog sloja ili ako pokazuje bilo kakvu nepravilnost ili deformaciju u području i kontakta kao na bokovima. Provjerom guma dobit ćete na sigurnosti.
Vjerojatno ste u nekim slučajevima kada ste išli provjeriti gume primijetili količinu informacija koje one pokazuju na svojim bokovima. Tamo ćete pronaći mjere, indekse opterećenja i brzine, datum proizvodnje, marku i model... Svi ti podaci bilježe se na bočnoj strani gume, tako da ih možete pročitati unatoč njihovom trošenju.
Međutim, postoji još jedan element koji će vrlo vjerojatno biti izbrisan zbog promjene boje, istrošenosti ili prljavštine. Riječ je o crvenoj točki prisutnoj na bočnoj strani gume, oznaci "maksimalne točke varijacije radijalne sile". Ova crvena točka (može biti i trokut) ima funkciju kod ispravne montaže kotača, olakšavajući balansiranje označavanjem maksimalne točke varijacije radijalne sile.
Drugim riječima, ovo se koristi za označavanje mjesta gdje je guma najtvrđa i ključno je za balansiranje. Ako se ne izvrši pravilno balansiranje, u kotačima se mogu stvoriti vibracije, koje utječu na udobnost vožnje i uzrokuju nenormalno i prerano trošenje gaznog sloja gume. Osim toga, može utjecati na ponašanje vozila, što nedvojbeno ometa njegovo upravljanje i predstavlja ozbiljan sigurnosni rizik.
Osim ove crvene točke, moguće je pronaći i druge vrste oznaka na bočnim stranama gume, poput žute točke/trokuta ili malih bijelih kružića koji označavaju mjesto gdje je guma najlakša, koji se također koriste za balansiranje kotača ako profesionalni stroj za balansiranje nije dostupan.
Stoga je preporučljivo održavati bočnu stranu gume čistom ako ima crvenu točku kada idete balansirati kotače, iako u svim specijaliziranim radionicama postoje strojevi za balansiranje koji omogućuju mehaničaru postizanje savršene ravnoteže bez potrebe te oznake kao reference.