Sviđaju vam se boje bez sjaja ili boje koje ne postoje na vašem modelu automobila ili motocikla? Želite promijeniti boju tu i tamo, kad vam se prohtije? Kao u reklamama za kućanice, svi vaši problemi rješavaju se u jednom potezu Plasti Dipom, neobičnim američkim izumom: tekućom gumom koja se nanosi na automobil i štiti njegov lak od kamenčića i prljavštine. Ne zahtijeva posebne pripreme poput brušenja, a drži se za auto kao najkvalitetnija ljepljiva traka. Uz to se može bez problema skinuti, jednako kao što se skida i folija (guljenjem), a za sobom ne ostavlja tragove ljepila ili komadiće gume. Prednost nanošenja tekuće gume je i to što je jeftinije od lijepljenja folija i lakiranja. Kako se nanosi otišli smo se i osobno uvjeriti u Ford Pogarčić u Rijeci, gdje smo prisustvovali gumiranju jednog Range Rovera.
POGLEDAJTE FOTOGALERIJU KLIKOM NA SLIKU
Sve je počelo čišćenjem auta i odmašćivanjem površina. Prednost Plasti Dipa je i u tome što se stakla, lajsne, svjetla, kvake i drugi dijelovi ne moraju skidati (što se obavezno mora napraviti prije nanošenja autolaka) nego se tek zaštićuju papirom i krep-trakom. Plasti Dip se potom nanosi autolakirerskom špricom. Najbolje rezultate daje kad se nanese u pet slojeva, jer je tad gumeni sloj idealne debljine i pruža najbolju otpornost na vanjske utjecaje i traje približno sedam godina. Možete ga nanositi i sami, ali profesionalni autolakirer spretnim će potezima u komori to učiniti puno kvalitetnije i bez prašine, a sloj će svuda biti podjednake debljine. Oni koji ipak žele uštedjeti mogu se i sami okušati u gumiranju. Set za auto srednje veličine (4 litre Plasti Dipa i 4 litre razrjeđivača) stoji 420, a šprica za kompresor 395 kuna. Postoji i set za felge koji sadrži 4 Plasti Dip spreja ( svaki od 400 ml) i stoji 446 kuna.
Plasti Dip se prima za drvo, metal, plastiku, lim, kamen i sve čvrste materijale. Nanosi se kistom, u njega se dio može i uroniti, a na aute se najbolje nanosi posebno podešenim autolakirerskim pištoljem koji je optimiziran za tu gustoću materijala (brizgaljka 1.8 zamjenjuje se promjera 2.0). Prije nanošenja razrjeđuje se posebnim Plasti Dip razrjeđivačem koji tijekom nanošenja tekuće gume ne nagriza autolak.
Ako se ošteti, dio se može posebno naknadno obojiti, jednako kao i kod klasičnog autolaka. Plasti Dip štiti čak i od soli, a stabilan je na temperaturama i do -35°, što znači da mu ne smetaju čak ni polarni uvjeti. Prednost mu je i to što štiti lak od izbljeđivanja, jer kroz Plasti Dip ne prolaze UV zrake.
Za veliki automobil poput Range Rovera (gumiranje cijele karoserije, uključujući krov i felge) samo materijal stoji 3300 kuna, jer je za to potrebno dva galona, odnosno malo manje od 8 litara Plasti Dipa. U toj je cijeni i razrjeđivač s kojim se Plasti Dip mješa u omjeru 1:1, što ukupno daje 15-ak litara tekuće gume. Na raspolaganju su 43 boje koje se koriste za bazu, a srebrni, brončani ili zlatni efekt dodaju se naknadno i matiranom efektu daju dodatan začin. Iskusni majstori po uzorku mogu zamiješati gotovo istu ili čak posve istu boju čak i na temelju slike skinute s interneta. Čitav posao na Range Roveru stoji 6500 kuna (za gotovinu), dok za mali auto cijena može biti i upola niža. Ako, pak, ne želite gumirati čitav auto, dodatna je prednost što se prozirni Plasti Dip može nanijeti samo na haubu i branik ili felge. A ako vam dosadi, ništa lakše - jednostavno sloj na nekom kutu zagulite i odlijepite onako kako bi ste ogulili i foliju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....