Statistički gledano većina automobila doživi kraj svog životnog ciklusa bez da su sudjelovali u prometnoj nesreći. Stariji automobili otpisuju se, većinom, u onom trenutku kada cijena popravaka postane prevelika i više se ne isplati popravljati automobil.
Ovaj proces poznat je kao "automobilski Darvinizam" ili razuzdani konzumerizam, no može se usporiti, ili skroz spriječiti kroz jednostavne male korake s ciljem održavanja automobila u dobrom stanju.
Posebno to vrijedi kod nas u Hrvatskoj gdje je većini vozača realnost vožnja "groblja na kotačima", prijateljstva i kumstva s mehaničarima, kao i odlasci na Kamenita vrata prije svakog tehničkog pregleda. Zato donosimo listu jednostavnih savjeta kako biste osigurali što duži životni vijek vašeg automobila.
1. Vožnja s upaljenom lampicom za ulje
Neke lampice upozorenja mogu se ignorirati, ali crvena lampica za ulje nije jedna od tih. Ukoliko vam se upali ova lampica stanite odmah i potražite pomoć. Vožnja s ovom lampicom upaljenom može jako oštetiti motor. Iako je moguće da se lampica upalila bez razloga, zbog lošeg senzora, najbolje bi bilo da provjerite ulje u autu i nadopunite ga ukoliko treba. Ako lampica i dalje svijetli potražite pomoć automehaničara.
2. Ostanak bez goriva
Vožnja na rezervi, a pogotovo ostanak bez goriva u potpunosti može uzrokovati ulazak čestica otpada iz spremnika u sustav za dovod goriva. U najboljem slučaju ovo će rezultirati zamjenom nekoliko filtera za gorivo, ali u najgorem slučaju cijeli sustav ubrizgavanja goriva bit će potrebno reparirati. Kako bi ovo spriječili najbolje je ne voziti na rezervi.
3. Držanje auta pokrivenog ceradom duže vremena
Nema ništa loše u pokrivanju automobila ceradom povremeno. Cerade zadržavaju vlagu ispod. Ako se radi o starijem automobilu vlaga može ubrzati hrđanje određenih dijelova.
4. Zanemarivanje hrđavih dijelova
Većina automobila nakon duže vremena, u kojem su izloženi atmosferskih utjecajima i korištenju, hrđa. Važno je dijelove koji počnu hrđati što prije popraviti. Karakteristika hrđe je da se širi pa tako hrđavi dio, koji je na početku velik poput kovanice od 1 kune, može se poslije proširiti što posljedično uzorkuje i veće troškove sanacije hrđavih dijelova.
5. Pogrešno gorivo
Iako kod novijih automobila postoji mjere koje sprječavaju točenje pogrešnog goriva ako se to ipak dogodi bitno je ne paliti automobil, nego odmah potražiti pomoć.
6. Zanemarivanje održavanja i servisa
Svaki auto mora se redovito održavati, uglavnom je to osnovno održavanje i zamjena potrošnih dijelova. Ako se redovito održavanje zanemaruje može doći do većih kvarova koji će smanjiti životni ciklus automobila i povećati troškove popravka. Zato je uvijek bolje redovito održavati svoj automobil jer to dugoročno smanjuje vjerojatnost za pojavu problema, ali je i dugoročno jeftinije.
7. Zanemarivanje curenja
Ukoliko primijetite da na vašem automobilu curi ulje ili neka druga tekućina preporučuje se da to popravite što prije moguće. Curenje ulja ili vode se najčešće događa, dok je curenje ulja iz kočnica rjeđe, ali i opasnije.
8. Zadržavanje noge na papučici spojke
Zadržavanje noge na papučici spojke može uzrokovati raniji kvar spojke. Važno je nogu ne držati na papučici kada se ne mijenjaju brzine jer će to osigurati dugotrajnost spojke.
9. Stajanje automobila duže vremena
Automobili su to da se voze pa tako svaki duži period u kojem se automobil ne vozi mu šteti. Stajanje može dovesti do skupih oštećenja. Većina brtvi se osuši tijekom vremena i onda dolazi do curenja.
10. Prekoračenje nosivosti automobila
Svaki automobil ima propisanu nosivost, a svako prekoračenje nosivosti šteti automobilu. Većina dijelova ovjesa i pogonskog sklopa osjetljiva je dugotrajnu vožnju u kojoj je prekoračena nosivost automobila.
11. Korištenje pogrešnog ulja
Kod zamjene ulja važno je koristiti ono iste viskoznosti, dok sama marka ulja nije bitna. Korištenje krivog ulja može opteretiti motor što za posljedicu ima veliki niz potencijalnih kvarova od kojih su neki financijski jako zahtjevni za popraviti.
12. Pogrešno podizanje automobila auto dizalicom
Većina automobila ima već predodređene točke na koje se može postaviti auto dizalica kako bi se automobil mogao podići. Te točke su posebno ojačane kako bi mogle izdržati pritisak koji se javlja u toj točki. Ukoliko se dizalica postavlja na drugo, ne ojačano, mjesto riskira se oštećenje koje može rezultirati hrđanjem.
13. Vožnja s pregrijanim motorom
Ukoliko se upali crvena lampica koja upozorava na pregrijavanje motora ili se kazaljka temperature motora pomakne u crveno područje važno je odmah stati. Vožnja s pregrijanim motorom može uzrokovati kvar motora.
14. Vožnja kroz visoku vodu bez potrebne opreme
Vožnja klasičnim automobilom kroz visoku vodu može uzrokovati kvar automobila. Jedini način za sigurnu vožnju kroz visoku vodu je ugradnja dodatnog usisa zraka, najčešće je to plastična cijev postavljena na najvišoj točci automobila, koji osigurava nesmetani usis zraka kada automobil vozi kroz visoku vodu.
15. Prebacivanje u rikverc dok automobil nije u stanju potpunog mirovanja
Prebacivanje u rikverc dok automobil nije u stanju potpunog mirovanja može uzrokovati skupa oštećenja na mjenjačkoj kutiji automobila.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....