ZIMSKE ZAMKE

Njemački ADAC objasnio zašto nije dobro prati automobil na niskim temperaturama

Pravilno održavanje auta zimi ključno je kako biste zaštitili karoseriju od soli, prljavštine i niskih temperatura

Pranje auta (ilustracija)

 Cropix

Mnogo je različitih mišljenja o pravilnoj njezi automobila tijekom zime. Neki savjetuju da automobil treba prati što češće kako bi se uklonila prljavština i sol, dok drugi tvrde da je bolje potpuno izbjegavati autopraonice kako bi se očuvao lak. Uz to, postoje i oni koji smatraju da je ručno pranje jedina prihvatljiva opcija zimi.

Njemački autoklub (ADAC) objavio je nekoliko savjeta na tu temu.

Naime, potrebno je izbjegavati toplinski šok, koji nastaje kada voda u autopraonici, zagrijana na 10–30 °C, dođe u kontakt s dijelovima vozila koji su neposredno prije bili izloženi ekstremnoj hladnoći. Takav šok može uzrokovati oštećenja na površini, osobito na mjestima gdje je lak već oštećen ili naknadno nanesen, što nije uvijek vidljivo golim okom, ali dugoročno ostavlja posljedice, piše Fenixmagazin.

Također, pri blažim temperaturama manji je rizik od smrzavanja vode u brava i zamrzavanja gumenih brtvi, što dodatno olakšava održavanje vozila.

Savjeti za njegu automobila zimi:

Perite vozilo samo kada temperature nisu ekstremno niske ili koristite grijane autopraonice.

Nakon pranja, obrišite i osušite kritične dijelove poput brava i gumenih brtvi.

Koristite proizvode za njegu gumenih dijelova kako biste spriječili njihovo smrzavanje i pucanje.

image

Pranje auta, ilustracija

Profimedia

Koliko često treba prati auto zimi?

Prema savjetima njemačkog ADAC-a, u zimskim mjesecima automobil treba prati jednako često kao i u ljetnim. Dakle, perite ga prema vlastitoj percepciji čistoće, odnosno kada imate osjećaj da je vrijeme za pranje.

Iako se nameće teza da je automobil zbog mokrih cesta i soli zimi skloniji koroziji, to je istina samo u slučaju već prethodno oštećenih dijelova.

Novi i očuvani automobili bez problema odbijaju napade prljavštine.

Postoji li opasnost pranja automobila zimi?

Da, postoji, posebno pri ekstremnim temperaturama od minus 10 i niže jer tada topla voda ‘udara‘ u dijelove auta koji su upravo bili izloženi ledenoj hladnoći. Iako gumenim i plastičnim dijelovima neće biti ništa, prethodno oštećene ili ponovno obojane lakirane površine mogle bi stradati.

I za kraj, važna preporuka vozačima: prije ulaska u autopraonicu uklonite sve ostatke snijega i leda jer ih četke mogu povući poput brus-papira preko karoserije i napraviti vidljivu štetu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. prosinac 2024 17:03