Sa zimskim temperaturama koje već pokazuju svoje prisustvo, vozači diljem Hrvatske suočavaju se s izazovima vezanim uz hladnoću, a to utječe ne samo na mehaniku vozila, već i na stanje tekućina i maziva, posebno goriva.
U mnogim dijelovima Hrvatske, stigla je hladna fronta i minusi što može predstavljati izazov za različite komponente automobila. Kada temperature padnu, jedan od ključnih dijelova koji može biti pogođen je akumulator, čiji unutarnji kemijski procesi usporavaju, što može uzrokovati probleme s pokretanjem vozila.
Nadalje, sustav grijanja može doživjeti preopterećenje, dok su neki dijelovi osjetljivi na smrzavanje, kao što su brisači vjetrobranskog stakla koji se mogu "zalijepiti" za staklo, oštećujući se prilikom pokušaja njihova aktiviranja.
Gorivo također postaje predmetom pažnje u hladnim uvjetima, a posebno se ističe razlika između benzina i dizela. Točka smrzavanja benzina izuzetno je niska, dosežući -107 °C, što ga čini otpornim na smrzavanje čak i pri ekstremno niskim temperaturama. S druge strane, dizel ima točku smrzavanja bitno manju, što ga čini podložnim promjenama u visokim planinskim područjima ili hladnim dijelovima Hrvatske.
Važno je napomenuti da se kod dizela parafin u gorivu može kristalizirati. Ovaj proces može otežati normalan protok goriva kroz cijevi ubrizgavanja u motor.
Ako se suočite s problemom smrzavanja dizela, pričekajte povoljnije temperature ili koristite dizel s aditivima dostupnim na benzinskim postajama. Ovi aditivi mogu smanjiti točku smrzavanja dizela na -17 ºC, pružajući dodatnu marginu koja može značiti razliku između problema i nesmetanog voženja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....