SAVJETNIK AUTO KLUBA

OTVORENI ZRAČNI JASTUK MOŽE SE POPRAVITI U POLA CIJENE! Ne morate kupovati novi, evo gdje i kako riješit stvar uz pomoć interneta i dobrog majstora...

 
 CROPIX

Zračni jastuci jedna su od najvažnijih inovacija u sigurnosti vozila. Od konca 90-ih kada je započela masovnija ugradnje u automobile, zračni jastuk je u kombinaciji s pojasom spasio na desetke tisuća života.

Njegova učinkovitost je potvrđena, a osnovni zadatak je stvoriti površinu koja će apsorbirati energiju kretanja tijela putnika ili vozača, i spriječiti udarac u neku od čvrstih površina unutrašnjosti automobila.

U početku su zračni jastuci bili namijenjeni vozaču, potom se proširili na prostor ispred suvozača, a neke od novijih generacija automobila nude i do deset strateški raspoređenih jastuka.

Rijeka, 170220.
Reportaza o izmjeni zracnog jastuka na volanu osobnog automobila.
Na fotografiji: iskoristeni zracni jastuk.
Foto: Matija Djanjesic / CROPIX
CROPIX

Većina ljudi ni ne razmišlja o njima dok se ne dogodi sudar, a tada osim klasičnih oštećenja na karoseriji i mehanici, pribrajaju i štete uzrokovane aktiviranjem zračnih jastuka.

Stvarni trošak ovisi o brojnim čimbenicima, počevši od godine proizvodnje, marke i modela vozila, do broja i pozicija zračnih jastuka, ali broja i vrste drugih dijelova koje je potrebno zamijeniti.

Primjerice, u iskakanju zračnih jastuka sigurno stradava središnji pokrov upravljača i prednja armatura, a ponekad i ploča s instrumentima, te vjetrobransko staklo.

Rijeka, 170220.
Reportaza o izmjeni zracnog jastuka na volanu osobnog automobila.
Na fotografiji: proces izmjene.
Foto: Matija Djanjesic / CROPIX
CROPIX

Elektronika koja upravlja zračnim jastucima zahtjeva resetiranje (ponekad i zamjenu), a ne treba zaboraviti ni pirotehničke zatezače pojaseva, kao ni podizače prednjeg poklopca koji će se aktivirati.

Uglavnom, šteta od aktiviranih zračnih jastuka u novom Audiju ili Porscheu dramatično je skuplja u odnosu na 10 godina staru Hondu ili Ford.

Osiguravajuće kuće bez puno promišljanja često procjenjuju totalnu štetu i odustaju od financiranja popravka ako je automobil bio opremljen i bočnim jastucima i zavjesama.

Rijeka, 170220.
Reportaza o izmjeni zracnog jastuka na volanu osobnog automobila.
Na fotografiji: proces izmjene.
Foto: Matija Djanjesic / CROPIX
CROPIX

No, nije sve za otpad, osobito u slučaju jednostavnijih modela s manjim brojem zračnih jastuka. Pojedini proizvođači na listi rezervnih dijelova imaju zračne jastuke, ponekad i posebno izdvojene od ostalih elemenata.

Tu je i neizostavni Internet na kojem je posljednjih godina ponuda zračnih jastuka procvjetala. No, bez obzira na to, trošak zamjene je još uvijek ozbiljna stavka koja može s lakoćom dosegnuti iznose od nekoliko desetaka tisuća kuna, ali uz malo poduzetnog duha može se i puno uštedjeti.

Rijeka, 170220.
Reportaza o izmjeni zracnog jastuka na volanu osobnog automobila.
Na fotografiji: proces izmjene.
Foto: Matija Djanjesic / CROPIX
CROPIX

Primjerice, umjesto novog zračnog jastuka vozač u kompletu s pokrovom koji stoji 6685 kn, može kupiti samo punjenje čija je cijena 2647 kn.

Pritom je potrebno pronaći majstora koji će starom pokrovu vratiti izgled koji je imao prije nego je iz njega izletio jastuk.

Mi smo pokucali na vrata tvrtke Pol iz Rijeke gdje su u samo par sati demontirali stari upravljač, oslobodili ga potrošenog zračnog jastuka, a potom stručno obnovili stari pokrov.

Rijeka, 170220.
Reportaza o izmjeni zracnog jastuka na volanu osobnog automobila.
Na fotografiji: proces izmjene.
Foto: Matija Djanjesic / CROPIX
CROPIX

Za 750 kn pokrov je dobio stari sjaj. Za njegovo prekrivanje upotrijebljen je skaj, materijal čija struktura neće zasmetati eventualnom novom otvaranju jastuka, a osim što je bojom usklađen s upravljačem, u tvrtki Pol dobio je i originalne oznake.

U konačnom zbiru vozački jastuk koštao je dvostruko manje od originalnog, a cijena je mogla biti i niža da smo samo punjenje potražili na internetu.

Rijeka, 170220.
Reportaza o izmjeni zracnog jastuka na volanu osobnog automobila.
Na fotografiji: izmjenjeni zracni jastuk.
Foto: Matija Djanjesic / CROPIX
CROPIX

Ukratko

Specijalizirani majstori nude i utiskivanje originalnih oznaka, pa uz pogođenu nijansu nanesenog skaja, pokrov ponovno izgleda kao i prije aktiviranja zračnog jastuka

U ponudi ovlaštenih servisera pronaći samo punjenje zračnog jastuka bez ostalih komponenti nije uobičajeno, ali ponuda na internetu, uključujući i neke hrvatske stranice, nudi gotovo sve

Jednom aktivirani zračni jastuk nije više upotrebljiv, ali njegovo kućište i pokrov u rukama majstora ponovno će zadobiti stari sjaj

Nakon krojenja slijedi zarezivanje s unutrašnje strane kako bi u slučaju novog aktiviranja jastuk nesmetano izletio

Nakon što se pokrov upravljača oslobodi ispuhane vreće, središnji ispucali komadi plastike se uz pomoć vrućeg zraka i ljepila vrate na početne pozicije, a potom slijedi brušenje i uklanjanje neravnina

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. ožujak 2024 06:58