Kad spojka proklizava simptomi su očiti: prilikom ubrzavanja motor ima više okretaje nego što bi trebao, a automobil ne dobiva brzinu s uobičajenom proporcionalnošću. Pritom, ako ste na uzbrdici, vozilo se možda neće ni pomaknuti naprijed. Razlog: kvačilo (spojka) više nema tako direktan prijenos snage između motora i kotača, jer proklizava, a velik dio snage motora gubi se pri tom trenju i ne dolazi do kotača.
U ovom slučaju, vrijeme je za servis, jer je pitanje vremena kad uopće više neće "hvatati". Cijena zamjene spojke ovisi o nekoliko čimbenika - njegove ukupne kvalitete i činjenici radi li se o normalnom ili dvomasenom zamašnjaku prilikom zamjene kompleta. Uglavnom, popravak nikad nije jeftin, a ovisno o modelu auta teško se može proći ispod 500 ili 800 eura čak i kod najjednostavnijih automobila.
Kod Golf klase zamjena kompleta može stajati od 1000 ili 1200 eura, a račun se može povisiti i do 1600 ili 1800 eura kod većih modela. Trošak čak može premašiti i 2000 eura kod luksuznih modela prestižnih proizvođača. Usto, dvomaseni zamašnjak umjesto jednog može povisiti trošak za još nekoliko stotina eura.
Generalno, dobro korištena spojka može izdržati više od 200.000 kilometara, pa čak i 300.000 km, dok ona koja se koristi nepravilno može otkazati i na 100.000. Iz tog razloga i zbog visokih troškova zamjene, isplati se pravilno je koristiti.
Evo i kako: dok je spojka nova ne treba držati stopalo na njoj kad se ne korist za izmjene i pritom morate pronaći pravu ravnotežu i koordinaciju kako biste otpustili spojku i pritisnuli gas bez trzaja. Što su obje papučice kraće pritisnute u isto vrijeme, to bolje.
Loša praksa korištenja koja skraćuju život ovih komponenti uglavnom je poznata. Najčešći je da počnete ubrzavati s još uvijek pritisnutom papučicom kod kretanja što je nepoželjna navika koja uzrokuje proklizavanje i njegovo prerano trošenje.
Na koncu,razdoblje s osjećajem pod lijevom nogom između još dobre spojke i one koja počinje otkazivati je relativno kratko. Stoga ako imate ikakve sumnje možete napraviti jednostavan test kako biste se uvjerili u kojem je stanju, pogotovo ako vozilo niste pokretali dulje vrijeme.
Dok je automobil upaljen i zaustavljen na ravnoj površini gdje nema prometa, pritisnite papučicu spojke, ubacite u najvišu brzinu dostupnu ručnom mjenjaču (petu ili šestu), i naglo otpustite papučicu - sve će odmah biti jasno.
Ako zamjena još nije potrebna auto bi se trebao na mjestu zaustaviti. Ako se odmah ne zaustavi, to znači da je lamela kvačila već počela proklizavati i da joj je vijek trajanja pri kraju. To je prvi znak da je vrijeme za zamjenu. Ovaj trik je dosta koristan i kod kupnje polovnjaka s ručnim mjenjačem pa ga iskoritite.