dobro je znati

Ovo je element kotača kojem malo tko pridaje dovoljno pažnje, a od vitalnog je značaja za sigurnost

Vrlo ga je važno održavati i provjeravati, uključujući rezervni kotač. oštećen dovodi do ispuštanja zraka

Ventil gume, ilustracija

 Profimedia

Automobili se sastoje od bezbroj dijelova, najmoderniji između 75.000 i 95.000 elemenata, ovisno o razini opreme. Ali jedini dijelovi koji su u kontaktu s tlom su gume. Samo gume održavaju međusobnu povezanost automobila i asfalta.

Protom amortizeri, kočnice i gume čine takozvani "sigurnosni trokut" i odgovorni su za osiguravanje stabilnosti i kontrole u vožnji. Zato se ti elementi moraju održavati i zamijeniti u roku koji preporučuju proizvođači.

image

Ventil gume, ilustracija

Profimedia

Posebno gume, koje prema indikacijama stručnjaka i, ovisno o vrsti provedene vožnje, imaju životni ciklus u rasponu od 40.000 do 60.000 kilometara. Dakako, postoji jednostavan način da znate kad je vrijeme za izmjenu guma: kada je dubina gaznoga sloja ispod 1,6 milimetara, vrijeme je da odete na zamjenu. Ali, što s ventilima?

Velika većina ventila koji se koriste u gumama nazivaju se Schraderov (American, autoventil, standardni ventil, PKW ventil). Ime su dobili po Augustu Schraderu, izumitelju ovog ventila 1891. godine. Sastoje se od tri dijela: gumenog ili metalnog kućišta, metalne cijevi, s unutarnjim navojem i matice koja sprječava ulazak prljavštine, a ima ih većina guma na današnjim automobilima.

image

Ventil gume, ilustracija

Profimedia

Njegova glavna funkcija je održavanje stalne razine tlaka u gumi. Omogućuje jednostavnu inflaciju, ali i pražnjenje zraka, bez promjene njegove strukture. Osim toga, plastična kapica sprječava ulazak prljavštine i vode unutra, blokirajući je ili kontaminirajući brtvene površine. To može dovesti do gubitka tlaka.

Oštećeni ventil

Vrlo je važno održavati stanje ventila guma, uključujući rezervni kotač. Kada je ventil oštećen, izlaže gumu gubitku svojstva nepropusnosti, što rezultira sigurnošću vožnje. Zapravo, minimalno oštećeni ventil može imati gubitak tlaka između 0,2 i 0,7 bara tjedno.

Kada guma izgubi tlak, to značajno utječe na prerano trošenje uzorka gaznoga sloja, što utječe na kočnice i ovjese. Osim toga, produžuje put kočenja, dosežući 20 posto više na skliskim površinama, što podrazumijeva rizik od gubitka kontrole nad vozilom, eksponencijalno povećavajući vjerojatnost nesreće.

image

Ventil gume, ilustracija

Profimedia

Zamijenite ventile

Kad god se gume zamjenjuju, specijalizirane radionice obično nude mogućnost zamjene ventila. Međutim, ne mijenjaju ih svi već ostavljaju postojeće. Prema konzultiranim stručnjacima, treba ih provjeravati najmanje jedan put svake godine i zamijeniti svake dvije godine, ako su klasične gumene i svake tri godine, ako su izrađene od metala i imaju dodatno ojačanje.

Zamjena ventila ne utječe na džep korisnika, jer su oni jedan od najjeftinijih dijelova dostupnih u vozilu. Ovisno o radionici, ponudama i materijalu s kojim su izgrađeni, mogu koštati između 7 i 25 eura po kotaču što je svakako dobar ulog u sigurnost.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. prosinac 2024 00:35