Vaše gume, zajedno uz sustav kočnica i ovjesa koji rade u skladu s njima, čine najvažnije sigurnosne komponente vašeg automobila. Praćenje istrošenosti guma može pomoći u osiguravanju vaše sigurnosti i sigurnosti vaših putnika.
Dio gume koji dodiruje cestu naziva se kontaktna površina ili otisak i dizajniran je tako da odgovara veličini i težini vašeg vozila. Iznenađujuće, kontaktna površina nije mnogo veća od dlana vaše ruke. Kada se gume troše neravnomjerno, to uvelike smanjuje kontakt gaznog sloja s cestom. To smanjuje kontrolu upravljanja i povećava zaustavni put.
Ako provjeravate istrošenost guma kao dio redovnog planiranog servisa ili održavanja, potražite neravnomjeran uzorak istrošenosti. Ako postoji znatno trošenje, zamjena može biti jedina opcija. Ovo je pet glavnih obrazaca trošenja guma i što ih uzrokuje.
Centralna istrošenost
Previše zraka u gumama uzrokuje trošenje po sredini. To dovodi do grube vožnje i slabijeg odziva kočenja i upravljanja. Prenapuhane gume također su sklone oštećenjima od udarca.
Istrošenost vanjskog ruba
Premalo zraka u gumama uzrokuje brzo trošenje obaju vanjskih rubova gume. Osim što uzrokuje lošu potrošnju goriva, vožnja na premalo napuhanim gumama je opasna. Bočne stijenke gume se savijaju i pregrijavaju zbog niskog tlaka u gumama, što može brzo dovesti do eksplozije.
Pretjerano unutarnje ili vanjsko trošenje
Istrošenost guma samo na unutarnjem ili vanjskom rubu obično je znak problema s poravnanjem kotača. To se obično događa ako kutovi nagiba nisu po tvorničkim specifikacijama. Ovaj problem je popraćen povlačenjem vašeg automobila u jednu stranu ili probleme s upravljanjem.
Pretjerano istrošeni dijelovi po obodu gume
Ovo se događa zbog istrošenih amortizeria ili podupirača, što su ozbiljni problemi koje treba riješiti što je prije moguće. Provjerite svoj ovjes i zamijenite sve istrošene dijelove prije nego što radite špur.
Kako spriječiti neravnomjerno trošenje guma
- Izbjegavajte rupe i rubnjake.
- Provjerite centriranje kotača vašeg vozila barem jednom godišnje, osobito nakon teške zime.
- Izbjegavajte agresivnu vožnju i kočenje.
- Zamijenite gume svakih 10 do 15 tisuća kilometara.
- Dajte gume ponovno balansirati ako primijetite vibracije ili podrhtavanje pri srednjim ili velikim brzinama.
- Slijedite preporučene specifikacije proizvođača vašeg vozila i neka provjera tlaka u gumama postane dio vaše mjesečne rutine održavanja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....