SAVJETNIK AUTO KLUBA

Razmišljate o kupnji plug-in hibrida? Niste sigurni o troškovima održavanja? Evo detalja...

Budući da su i u Hrvatskoj sve zastupljeniji ovo su njihove osobitosti te troškovi održavanja

Plug-in hibrid

 Profimedia

Ako tražite novi automobil, u trenutnoj situaciji tranzicije s pogona s unutarnjim izgaranjem na elektrifikacirane modele, možda ste razmišljali o kupnji plug-in hibrida kao nekakve "zlatne sredine".

Budući da su i u Hrvatskoj sve zastupljeniji sigurno će vas zanimati odgovori na pitanja oko troškova održavanja.

image

Plug-in hibrid

Profimedia

Za početak, prva stvar je potvrditi da, budući da se radi o pogonskom sustavu koji je složeniji od konvencionalnih benzinaca i dizelaša, održavanje je nešto veće i nešto skuplje, ali i dalje nije riječ o pretjeranom trošku.

Plug-in hibrid ima, u osnovi, iste elemente kao i automobil s unutarnjim izgaranjem. To znači da ćete trebati mijenjati ulje, filtere, kočionu tekućinu...

image

Plug-in hibrid

Profimedia

Osim toga, plug-in hibridi su opremljeni električnim sustavom, s elementima kao što su elektromotor, baterija, punjač...

To podrazumijeva dodatnu težinu zbog koje mnogi dijelovi vozila više trpe. Prvo gume koje se, podnoseći veća opterećenja, nešto brže troše. Isto se događa s amortizerima, koji moraju podnijeti veću težinu i stoga više ‘raditi‘.

image

Plug-in hibrid

Profimedia

Sljedeći ovu logiku, netko bi mogao pomisliti da se to događa i s kočnicama, ali istina je da čak i uz dodatnu težinu, postojanje regenerativnih kočionih sustava nešto olakšavaju kočionom sustavu, i time produžuju vijek trajanja diskova i pločica.

Treba napomenuti i da zupčasti remen, koji kod modela s unutarnjim izgaranja ima vijek trajanja od 120.000 kilometara, na PHEV modelima traje oko 90.000.

image

Plug-in hibrid

Profimedia

Dakle, plug-in hibrid ima neke dodatne komponente koje benzinci ili dizelaši nemaju, i koje je potrebno održavati.

No dobra vijest je da su to elementi koji ne iziskuju pretjerane troškove održavanja. Primjerice, elektromotor je mnogo jednostavniji od motora s unutarnjim izgaranjem, ima puno manje dijelova, a samim time i manje komponenti koje se mogu pokvariti.

Ono što morate učiniti je promijeniti 12V bateriju svake četiri godine, dok elemente tipične za motore s unutarnjim izgaranjem održavate kao i kod konvencionalnih dizelaša i benzinaca.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 19:28