Južni vjetrovi su nam ovih dana još jednom, po tko zna koji put ove godine s kišom donijeli i pijesak iz Sahare. Logično je, kada vidite vaš auto uneređen pijeskom, odmah pomisliti na pranje. No ovdje treba biti oprezan, jer uz nepravilan odabir pranja ovaj pijesak na laku vašeg auta može napraviti ozbiljnu štetu. U nastavku vam donosimo savjete na što sve treba paziti prilikom pranja auta punog pijeska.
Kad nam vjetar donese pijesak iz Sahare, nezaštićeni parkirani automobili postane prljav, puni žuto-crvenkastih mrlja. Pijesak pada s kišom, a nakon što se pješčana masa osuši, ona se posebno jako lijepi za boju, a ako ima mnogo jakog sunca može se i ‘ zapeći’ za lak. Stoga je vrlo preporučljivo pravovremeno pranje automobila. Ali budite oprezni jer pranje ovakvog auta može rezultirati ružnim ogrebotinama na laku.
Osim ako nemate vlastiti visokotlačni perač preporučujemo da ovakav auto ne perete u svojem dvorištu, kako to možda inače činite.
Mnogo pametniji odabir je odlazak u automatsku praonicu, no i ovdje rezultat ovisi o pretpranju i njegovoj kvaliteti. Odaberite praonicu za koju znate da su temeljiti prilikom visokotlačnih ručnog pretpranja, jer ono će s karoserije ukloniti većinu pijeska. Praonice koje ne nude tu uslugu zaobiđite u širokom luku, jer bez pretpranja prestala zrnca pijeska će četke ili krpe u autopraonici razvlačiti po laku i time ga izgrebati kao da ste automobil trljali finim brusnim papirom. Ogrebotine sigurno neće probiti lak, ali će oštetiti njegov gornji zaštitni sloj što, s jedne strane, izgleda ružno, a s druge, čini lak osjetljivijim na daljnja oštećenja.
Još bolje i jeftinije rješenje je otiči u samoposlužnu autopraonicu. Ovdje pri pranju budite temeljniji nago inače i nemojte biti škrti te potrošite malo više kovanica ili žetona nego što to uobičajeno radite da temeljito uklonite sav pijesak. Bez obzira na to ima li pijeska ili ne, visokotlačnim čistačem trebate obratiti posebnu pozornost na kotače, lukove kotača i donje dijelove prednjeg i stražnjeg branika. Valjci automatskih sustava obično ne dopiru dobro do tih mjesta, tako da u samoposlužnoj praonici možete zapravo napraviti i temeljitiji i bolji posao. Također, u samoposlužnoj praonici nema valjaka, pa nema ni opasnosti da na njima ima ostataka pijeska koje su pokupili s drugih auta.
No i u samoposlužnim praonicama valja paziti na jednu opasnost. Prijateljski savjet: nemojte nikada koristiti četke koje kao dio opreme imaju neke samoposlužne praonice, bez obzira na to ima li pijeska ili ne. Takve četke su redovito vrlo prljave i pune tvari koje mogu izgrebati vaš lak. Ako baš želite temeljito pranje poslužite se vlastitom spužvom, no napominjemo da je u nekim samoposlužnim praonicama to zabranjeno. Također, agresivne kemikalije u pjenama koje se koriste za pranje u takvim autopraonicama mogu naštetiti vašoj koži pa preporučujemo da nosite gumene rukavice ako se služite spužvom.
Nakon pranja, preporučujemo ručno čišćenje unutarnjim metalnih površina kao što su pragovi i rub prtljažnika dobro navlaženom krpom. S obzirom na pijesak, krpu biste trebali često ispirati.
Također preporučujemo da provjerite filtar klime, odnosno peludi i zamijenite ga ako je potrebno, posebno ako nije mijenjan dulje vrijeme. Jer ako je već bio pun prljavštine dodatni pijesak samo će pogoršati situaciju. Ovisno o automobilu, filter kabine možete promijeniti sami.
Sloj boje na limu automobila debeo je otprilike kao ljudska vlas, te se zapravo sastoji od nekoliko slojeva koji štite lim. Današnje boje na bazi vode nisu toliko otporne na ogrebotine kao dvokomponentne boje koje su se koristile do 1990-ih. To je jedan od razloga zašto im uvijek treba malo pažnje kako bi se osigurao njihov sjaj i zaštita od korozije. Specijalni proizvodi za njegu usporavaju starenje do kojeg dolazi zbog UV zraka i abrazije.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....