U motoru s unutarnjim izgaranjem leži gadno okruženje. Svaki put kada klip radi, stvara se toplina izgaranjem i trenjem. Nečistoće iz goriva i zraka ulaze u cilindar i miješaju se s ugljikom. Bilo koja od ovih tvari može dospjeti u ulje kroz proces propuhivanja, gdje klipni prstenovi ne drže kućište radilice zapečaćeno od sadržaja cilindra. Propuhivanje je prvenstveno uzrokovano pokretanjem hladnog motora.
Kao osnovno svojstvo materije, dijelovi motora se šire dok se zagrijavaju. Klip i prstenovi u hladnom motoru ostaju pomalo "labavi". Da to nije slučaj, motor bi vam se zaglavio dok se ti dijelovi šire i zaglavljuju u cilindru. Kako motor radi, proizvedena toplina ih širi do njihovih idealnih tolerancija. To se događa na oko 90 stupnjeva. Prije ove točke, premali dijelovi dopuštaju određeni stupanj propuštanja, što počinje kvariti ulje.
Oštećenja zbog zakašnjele promjene ulja
Prljavo ulje stvara dodatno trenje koje istroši stijenku cilindra. S vremenom, povećanje promjera cilindra i postojanje bilo kakvih nepravilnosti na stijenci cilindra također pospješuju probijanje. Kako se trošenje nakuplja, događa se više propuhivanja. Prljavo ulje također doprinosi trošenju ležajnih površina, što smanjuje pritisak ulja.
Znakovi da je vašem automobilu potrebna zamjena ulja
Provjerite svoje ulje svakih nekoliko tjedana. Nisko očitanje na šipki za mjerenje potrebno je nadopuniti, ali ako vaš prozirni lubrikant zlatne boje izgleda čađavo i neprozirno, promijenite ga. Također možete vidjeti smanjenje uštede goriva jer se vaše staro ulje zgušnjava, gubi viskoznost i dio svoje sposobnosti podmazivanja.
Kako se gubi učinkovitost vašeg ulja, motor može stvarati više topline, pa radi malo toplije uz mogućnost pregrijavanja. Konačno, vaš automobil može početi proizvoditi zvukove kuckanja ili druge metalne zvukove s malo ili nimalo uljnog filma između njih. Bilo koji od ovih znakova signalizira potrebu za promjenom ulja.