Ne isplati se POPRAVAK

Svaki peti auto nakon sudara se proglašava ‘totalkom‘. Razlog: Vrlo skupi napredni sigurnosni sustavi

Oštećena električna vozila još uvijek se rjeđe otpisuju od onih s benzinskim i dizelskim motorima, no i to bi se moglo promijeniti

Sudar, ilustracija

 CROPIX

Sve veći trošak popravka automobila nakon sudara doveo je do situacije da se čak 21 posto automobila koji sudjeluju u sudaru danas u SAD-u proglašava "totalnom štetom".

To je izuzetno zabrinjavajuće jer se taj postotak od 1980. godine poveća čak pet puta, a stručnjaci smatraju da će uskoro narasti i na čak 30 posto.

image

Sudar, ilustracija

Ironično, glavni krivac za to su pomagala koja su dizajnirana da se nesreća uopće ne bi dogodila, odnosno napredni sustavi za pomoć u vožnji.

Tehnika koja se koristi u tim sustavima toliko je skupa da osiguravatelji smatraju da popravak automobila ne isplati.

image

Sudar, ilustracija

CROPIX

Zamjena mnoštva senzora i kamera potrebnih za funkcioniranje sustava kao što su pomoći pri kočenju, automatsko kočenje ili zadržavanje voznog traka, te njihovo kalibriranje osjetno podiže troškove popravka.

A senzori, posebno oni najskuplji radarski i laserski čest se nalaze na dijelovima koji prvi nastradaju u sudaru.

image

Sudar, ilustracija

CROPIX

U izvješću koje je objavio Bloomberg se navodi da se, unatoč visokim troškovima, oštećena električna vozila još uvijek rjeđe otpisuju od onih s benzinskim i dizelskim motorima, no i to bi se moglo promijeniti kako im vrijednost s godinama pada.

Sve više slučajeva skupih totalnih šteta je i glavni faktor koji povećava cijene automobilskih osiguranja.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 08:19