![Prodaja auta, ilustracija](https://static.jutarnji.hr/images/slike/2025/02/08/k_36150039_640.jpg)
Talijan Angiolino Marangoni iz Verone, ima više od trideset patenata na svoje ime, a dosjetio se i kako pospješiti komunikaciju između vozača i pješaka na pješačkom prijelazu.
Naime, mnogi moderni automobili današnjice ne mogu ni proći homologaciju za plasiranje na tržišta EU ako nemaju neke od sustava asistencije za vozača. Tu svakako možemo ubrojati i sustav prevencije naleta na pješaka, biciklista ili životinju – adaptivno kočenje.
Vozilo u slučaju da vozač ne prepozna dolazak jednog od navedenog, samo preventivno počinje kočiti kako bi spriječilo ili smanjilo posljedice naleta. No postoji jedna situacija koja je posebice česta u gradovima. Pješaci pri pokušaju prelaska zebre često ne znaju vidi li ih vozač uopće te hoće li zakočiti. Mnogi čak samouvjereno krenu prelaziti pješački prijelaz, smatrajući kako imaju prednost nad nadolazećim automobilom.
I tu su svakako u pravu, ali to pravo će im malo vrijediti ako ih vozač ne primijeti. Inovativni Talijan shvatio je da ne postoji sustav koji olakšava komunikaciju između pješaka i vozača, a da se ne mora pribjegavati tradicionalnim gestama, koje se često mogu krivo protumačiti.
Sada je usavršio i predstavio svoj Elvia98, sustav za poboljšanje komunikacije između motornih vozila i pješaka i, kao rezultat toga, inovacija bi mogla povećati sigurnost na cestama. Rad ovog izuma je zapravo vrlo jednostavan, sastoji se od seta svjetala koja se spajaju na električni sustav vozila i nalaze se u donjem dijelu prednje registarske pločice. Njegova funkcija je razriješiti one trenutke dvojbe koje muče pješake pri prelasku zebre. Koči li vozilo koje se približava ili ne te je li sigurno prijeći?
Prednja svjetla ovog izuma, kada se vozilo približi pješačkom prijelazu i počne kočiti, zasvijetlit će sloganom ‘spas za pješake‘, ukazujući pješaku da je sigurno prijeći prijelaz, jer se vozilo zaustavlja. Slično tome, ugrađuje se još jedan set stražnjih svjetala koja će, kada vozač zakoči, upozoravati vozilo iza uz poruku ‘opasne prepreke‘.
Zahvaljujući ovom preventivnom sustavu, pješaci će u roku od jedne sekunde moći pogoditi koja je vozačeva namjera i je li vozač doista primijetio njihovu prisutnost dok čekaju prijelaz.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....