DOBRO JE ZNATI

TEHNIKA: PRUŽAMO LI IM PREMALO PAŽNJE? Automobilske gume su ključna, a podcijenjena karika

Automobilska guma bez sumnje je najvažniji čimbenik sigurnosti u vožnji. Možete imati najsnažniji motor ili najjače kočnice na svom automobilu, ali ako pritom nemate dobre gume od svega toga nikakve koristi
 Continental

U vožnji je upravo guma ta koja prenosi sve sile automobila na podlogu i obrnuto i zato bez kvalitetnog pneumatika nema ni dobrog ležanja na cesti, niti efikasnog ubrzanja, a niti sigurnog zaustavljanja. Porazna je stoga, činjenica da većina vozača smatra kako su druge performanse i značajke njihovih automobila važnije od kvalitetnog pneumatika. Mnogi ne znaju kako primjerice, u preciznosti upravljanja i osjećaju na upravljaču gume imaju čak 50 posto utjecaja. Ogroman utjecaj gume imaju i na ekonomičnost vožnje smanjujući potrošnju goriva, a značajnu ulogu igraju i u udobnosti vožnje. No najzornije utjecaj različitih guma pokazuju testovi.

In this driving module the old BMW 1 series was equipped with new TS 860 tires and challenged the new BMW series on old Conti WinterContact 790.,
Continental

Tako je Continental proveo zanimljivu usporedbu novog automobila opremljenog jeftinim gumama i zastarjelog automobila opremljenog kvalitetnim premium gumama. Stari automobil s boljim gumama pokazao se znatno sigurnijim u vožnji, a ni moderni elektronski sustav sigurnost novog automobila nije bio u stanju nadoknaditi razliku u performansama između guma. Zato je posebno važno da stari automobili bez ESP-a koriste što kvalitetnije gume. No najvažnije – zaustavni put starog automobila s kvalitetnim gumama na mokroj podlozi bio je čak 19 posto kraći. Valja znati i da premium gume imaju niži otpor kotrljanja te tako štede gorivo, no najvažniji je ipak pravilan pritisak u gumama koji, pokazuje istraživanje Continetala, 20 posto vozača kontrolira prilikom točenja goriva, 25 posto tek dvaput godišnje, a 31 posto žena i 35 posto vozača mlađih od 35 godina nikada.

Continental

Opsežni testovi Continentala za veću sigurnost

Prije nego li Continentalova inovacija vezana uz pneumatike krene u proizvodnju mora proći intenzivne testove pri čemu najnovije metode ispitivanja jamče svakodnevnu prikladnost. Pritom Continental koristi i razvija sve napredniju mjeriteljsku tehnologiju kako bi na tržište stigao potpuno razvijen i optimiziran proizvod. Svaka nova ljetna ili zimska guma potom prolazi opsežna testiranja u najekstremnijim vremenskim i cestovnim uvjetima diljem svijeta - od Sjedinjenih Država, Novog Zelanda, Švedske, Španjolske i naravno Njemačke, točnije Continentalove testne staze Contidrom u blizina Hanovera koja je poznata i kao referentni poligon kod nezavisnih stručnjaka. Tako čak 140.000 guma svake godine odradi ukupno 200 milijuna kilometara, a stručnjaci i testni vozači pritom izvedu više od 67.000 testova, a sve u cilju osiguravanja isporuke samo najsigurnijih i najpouzdanijih mobilnih rješenja.

Continental

24 sata dnevno, 365 dana u godini

Prvi potpuno automatizirani sustav testiranja guma Continental

Continentalov AIBA (Automated Indoor Braking Analyzer) automatizirani analizator kočenja dovodi testiranje guma na novu razinu. Kroz potpuno automatizirani proces u dvorani Contidrom vozilo potpuno neometano može izvesti ubrzavanje do 120 km/h i kočiti na simulaciji različitih podloga. Ispitivanja se tako mogu provoditi tijekom cijele godine na mokrim i suhim površinama cesta kao i na zasebnoj stazi za led. Dok se testovi provode bez obzira na vremenske uvjete, Continental može ponuditi najtočniji postupak ispitivanja kočenja na svijetu i poboljšati reproducibilnost za 70 posto.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 11:14