Na tradicionalnom testu ljetnih guma koje provodi Hrvatski autoklub u suradnji s europskim partnerima testirane su 32 gume, i to u trenutno najzastupljenijim dimenzijama 205/55 R16 i 225/50 R17. Manju dimenziju koriste automobili kompaktne klase poput Ford Focusa, Renault Meganea, Volkswagen Golfa i Opel Astre dok veću u pravilu traže vozači modela poput Peugeota 508, Škode Octavije, Honde Accord...
Iako je generalni dojam nakon testa prilično dobar, maksimalnu ocjenu ‘izvrstan’ nije dobila niti jedna guma. Blizu savršenoj ocjeni (vrlo preporučljivo) došlo je sedam testiranih guma (četiri u većoj i tri u manjoj), a u ukupnom zbroju na vrhu su ostali Continental i Bridgestone. Secirajući pristigle rezultate manje dimenzije, tri imena postavila su ljestvicu iznad ostalih i njihove performanse gotovo su identične.
Continental PremiumContact 6 posebno briljira u mokrim uvjetima na cesti, a jedini minus mu je povećana potrošnja goriva. I Semperit Speed-Life 3 je također kvalitetno pokrio sve testirane segmente, iako nije jednako uvjerljiv na vlažnoj podlozi kao Continental PremiumContact 6, krasi ga niži otpor kotrljanja. Treći član najbolje ocijenjenih guma je Bridgestone Turanza T005 koji se pokazao jednako uvjerljivim na suhoj i mokroj cesti, pri čemu se posebno ističe kratkim zaustavnim putem na suhom.
Vrlo blizu vodećem trojcu je Goodyear EfficientGrip Performance 2, kojeg su samo manji nedostaci na suhom koštali plasmana izvan kruga Top 3. Najdominantniji rezultat Goodyear je postigao u kategoriji trajnosti proizvoda, jer je testno vozilo opremljeno modelom EfficientGrip Performance 2 uspjelo prevaliti čak 10.000 km više od prvog pratitelja. Kumho Ecsta HS51 je ispitivače impresionirao čvrstim prianjanjem uz podlogu u vlažnim uvjetima kao i činjenicom da je to najštedljivija guma po potrošnji goriva. Problem Kumha je suha podloga.
Hankook Ventus Prime 3 K125 se pokazao izvrsnim na suhom, s vrlo preciznim upravljanjem i sjajnim prianjanjem uz podlogu. Nažalost, takav nije bio i na mokrom. Slično je prošla i Fulda EcoControl HP 2, koja se također nije najbolje snašla na mokroj podlozi, a u istu rečenicu praktički možemo svrstati i BF Goodrich Advantage. Na žalost po njih, na ovom testu se ne gledaju samo rezultati ostvareni na suhoj cesti.
Maxxis Premitra 5 HPS, Nokian Wetproof i Pirelli Cinturator P7 C2 su gledajući glavne kriterije – ponašanje na suhom i mokrom – ostvarili odlične rezultate. Najbolji su, tj. najtiši bili i na provjeri bučnosti. Njihov najveći problem je trajnost. S ekonomskog i ekološkog stajališta, to je nedopustivo. Iako, ove bi gume mogle biti i te kako zanimljive vozačima koji godišnje rade ne previše kilometara.
Jedna od guma koja se pokazala vrlo upečatljivom na mokrom je i Uniroyal RainSport 5, briljirajući u gotovo svim kategorijama, a posebno na testu kočenja. Međutim, na suhom sve suprotno. Zamijećen je mekan osjećaj na upravljaču i sporiji odziv guma kod promjene pravca, zbog čega je vozilo podbacilo u preciznom prolasku kroz zavoj. Manje poznati Model Petlas Imperium PT515 posebno je razočarao u kočenju na suhoj podlozi, gdje je ostvario rezultat slabiji čak 4,5 metra od najboljih!
Na začelju, kao guma koja se samo djelomično preporučuje, našla se King Meiler Sport 1. Razlog djelomično leži i u činjenici što jedino ovaj proizvod na testu nije potpuno nov (za razliku od ostalih 14 modela), no to ne može opravdati drugi najslabiji rezultat u kočenju na suhom i podjednako slabo zaustavljanje na mokrom, značajan akvaplaning u zavoju, spor i neprecizan odziv prilikom ulaska u zavoj.
U većoj dimenziji (225/50 R17) najbolji je rezultat ostvario Falken Azenis FK510, iza kojeg su se smjestili Continental PremiumContact 6, Kumho Ecsta PS71 i Bridgestone Turanza T005. U središnjem dijelu je oznaku preporučuje se dobilo 12 proizvođača, dok se ne preporučuje samo jedan. Naime, modelu Firestone Roadhawk je za zaustavljanje na mokroj podlozi od 80 do 0 km/h bio potreban čak 41,2 m, što je punih 8,5 m (ili gotovo dvije dužine prosječnog automobila) više od najboljeg modela u klasi Semperit Speed-Life 3 (32,7 m). No, vratimo se najboljima.
Falken Azenis FK510 ima vrhunska svojstva na suhom i na mokrom, a jedina mana je potrošnja goriva. I model Continental PremiumContact 6 demonstrira iznadprosječne karakteristike u gotovo svim područjima testa. Na trećem mjestu je Kumho Ecsta PS71, stručnjak za ponašanje u uvjetima akvaplaninga, koji se iskazao i u gotovo svim drugim kategorijama na mokrom.
Na začelju, tik iznad gubitnika ovoga testa Firestone Roadhawka, ostali su nešto manje poznati Laufenn S-Fit EQ+ LK01, Barum Bravuris 5HM i Viking ProTech NewGen.
Dimenzija 205/55 R16
VRLO PREPORUČLJIVO
Continental Premium Contact 6
+ ponajbolja guma na testu, vrlo preporučljiva na suhom, najbolja na mokrom, izvrsna kod kočenja na mokrom
– manji nedostaci kod akvaplaninga u zavoju, povećana potrošnja goriva
Semperit Speed-Life 3
+ ponajbolja guma na testu, vrlo preporučljiva na suhom i mokrom
–
Bridgestone Turanza T005
+ vrlo preporučljiva na mokrom, kratak zaustavni put na suhom i mokrom, niska potrošnja goriva
– samo se preporučuje kod akvaplaninga u zavoju, među bučnijim gumama
PREPORUČUJE SE
Goodyear EfficientGrip Performance 2
+ vrlo preporučljiva na mokrom, najbolja po trajnosti
– nedostaci na suhom (smanjenje ukupne ocjene)
Kumho Ecsta HS51
+ vrlo preporučljiva na mokrom, izvrsna kod akvaplaninga, najniža potrošnja goriva
– nedostaci na suhom (smanjenje ukupne ocjene), među bučnijim gumama
Apollo Alnac 4G
+ kratak zaustavni put na suhom, vrlo preporučljiva po trajnosti
– nedostaci na suhom i mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Hankook Ventus Prime 3 K125
+ izvrsna na suhom, niska potrošnja goriva
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), samo se preporučuje kod akvaplaninga u zavoju
Fulda Ecocontrol HP 2
+ vrlo preporučljiva kod akvaplaninga, niska potrošnja goriva, među najtišim gumama, izvrsna po trajnosti
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
BF Goodrich Advantage
+ kratak zaustavni put na suhom, najniža potrošnja goriva
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Maxxis Premitra 5
+ najbolja na suhom, vrlo preporučljiva kod akvaplaninga
– među najlošijima po trajnosti (smanjenje ukupne ocjene), najviša potrošnja goriva
Nokian Wetproof
+ vrlo preporučljiva po suhom i mokrom, među najtišim gumama
– najlošija po trajnosti (smanjenje ukupne ocjene), povećana potrošnja goriva
Pirelli Cinturato P7 C2
+ vrlo preporučljiva po suhom i mokrom, među najtišim gumama
– među najlošijima po trajnosti (smanjenje ukupne ocjene), povećana potrošnja goriva
Uniroyal RainSport5
+ vrlo preporučljiva po mokrom, među najtišim gumama
– nedostaci na suhom, među najlošijima po trajnosti (smanjenje ukupne ocjene)
Petlas Imperium PT515
+ izvrsna po trajnosti
– najlošija na suhom (smanjenje ukupne ocjene), nedostaci na mokrom, među bučnijim gumama
DJELOMIČNO SE PREPORUČUJE
King Meiler Sport 1
+
– najlošija guma na testu, nedostaci na suhom, najlošija guma na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), najbučnija guma, slaba otpornost na visoke temperature
Dimenzija 225/50 R17
VRLO PREPORUČLJIVO
Falken Azenis FK510
+ najbolja guma na testu, vrlo preporučljiva na suhom, najbolja na mokrom, među tišim gumama
– povišena potrošnja goriva
Continental PremiumContact 6
+ vrlo ujednačena guma, vrlo preporučljiva na suhom i mokrom, niska potrošnja goriva
– među bučnijim gumama
Kumho Ecsta PS71
+ izvrsna kod akvaplaninga
– manji nedostaci na suhom
Bridgestone Turanza T005
+ izvrsna kod kočenja na suhom
– najbučnija guma, među lošijima po trajnosti
PREPORUČUJE SE
Michelin Primacy 4
+ najbolja na suhom, vrlo preporučljiva kod kočenja na mokrom, među najboljima po trajnosti
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), nedostaci kod akvaplaninga
Dunlop Sport Maxx RT2
+ vrlo preporučljiva na suhom, vrlo preporučljiva kod akvaplaninga, među tišim gumama
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), među lošijima po trajnosti
ESA+ Tecar Spirit Pro
+ vrlo preporučljiva na mokrom, među najboljima po trajnosti
– nedostaci na suhom (smanjenje ukupne ocjene)
Nexen N Fera Sport
+ vrlo preporučljiva na suhom, među tišim gumama
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), povišena potrošnja goriva, među lošijima po trajnosti
Pirelli Cinturato P7 C2
+ najbolja na suhom, među tišim gumama
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Semperit Speed-Life 3
+ najbolja na mokrom, među tišim gumama, među najboljima po trajnosti
– nedostaci na suhom (smanjenje ukupne ocjene)
Kleber Dynaxer HP4
+ kratak zaustavni put na suhom, niska potrošnja goriva
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
Sava Intensa UHP 2
+ vrlo preporučljiva na suhom, vrlo preporučljiva kod akvaplaninga, najtiša guma
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), dugačak zaustavnik put na mokrom, među lošijima po trajnosti
Giti GitiPremium H1
+ vrlo preporučljiva na suhom, vrlo preporučljiva kod bočnog akvaplaninga u zavoju
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), nedostaci kod kočenja na suhom, među lošijima po trajnosti
Laufenn S-Fit EQ+ LK01
+ kratak zaustavni put na suhom
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), među lošijima po trajnosti
Barum Bravuris 5HM
+ nizak otpor kotrljanja, niska potrošnja goriva, vrlo preporučljiva po trajnosti
– nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), nedostaci kod kočenja na suhom, najbučnija guma
Viking ProTech NewGen
+ najniža potrošnja goriva
– nedostaci na suhom i mokrom (smanjenje ukupne ocjene)
NE PREPORUČUJE SE
Firestone Roadhawk
+
– najlošija guma na testu, ozbiljni nedostaci na mokrom (smanjenje ukupne ocjene), među lošijima po trajnosti