SAVJETNIK AUTO KLUBA

Trebate li servisirati vaš automobil čak i kada ga jako malo vozite ili uopće ne vozite i kada?

Možda je ulje zbog male ili nikakve kilometraže u dobom stanju, no još uvijek su tu mnoge druge komponente koje treba provjeriti

Servis automobila (ilustracija)

 Profimedia

Servisiranje automobila je od ključnog značenja za cjelokupno zdravlje njegovog motora, mjenjača, diferencijala i drugih pokretnih dijelova. Dok vozite, ulje gubi svoja svojstva jer prolazi kroz cikluse koji se ponavljaju u motoru ili mjenjaču. Stoga je važno raditi redovite izmjene ulja kako biste bili sigurni da je ono maksimalno učinkovito.

image

Servis automobila (ilustracija)

Profimedia

Međutim, kada gledate servisne intervale na automobilima, vidjet ćete određenu kilometražu, na primjer 15.000 ili 20.000 kilometara, no uz nju je redovito vremensko razdoblje, najčešće svakih 12 mjeseci. Možda se pitate zašto uopće ići u servis ako tijekom godinu dana niste napravili ni 5000 kilometara ili automobil uopće niste vozili.

image

Servis automobila (ilustracija)

Profimedia

Odgovor je ovdje jasan - da. Možda je ulje zbog male ili nikakve kilometraže u dobom stanju, no još uvijek su tu mnoge druge komponente koje treba provjeriti ili servisirati. Servis nije samo zamjena ulja već je i prilika da se vozilo provjeri i da budete sigurni da s autom nema problema.

Činjenica da automobil ne vozite ili ga vozite vrlo malo u većini će slučajeva uzrokovati više mehaničkih oštećenja vozila nego kada ga redovito vozite. Stalno kretanje i toplinski ciklusi motora održavaju crijeva i brtve mekima i savitljivima, što smanjuje izglede da dođe do curenja neke tekućine. Brtve i drugi dijelovi na bazi gume poput crijeva za kočionu tekućinu i crijeva za rashladnu tekućinu mogu se s vremenom isušiti i otvrdnuti, posebno ako automobil duže stoji. To dovodi do njihovog pucanja.

image

Servis automobila (ilustracija)

Profimedia

Remeni na vašem automobilu također su izrađeni od gume, koja će također postati krta ako se ostavi da miruje. To može biti posebno opasno kod automobila koji imaju zupčasti remen čije pucanje uglavnom znači i veliki kvar motora. I mnoge komponente ovjesa uvelike se oslanjaju na gumenu konstrukciju. Kada one otvrdnu u vožnji će se početi mrviti i raspadati i javit će se neugodni zvukovi iz ovjesa koji ukazuju da je vaš automobil potencijalno vrlo opasan za vožnju.

image

Servis automobila (ilustracija)

Profimedia

Glavni razlog za servisiranje automobila nakon neko vrijeme nije vožen nisu tekućine, budući da nova ulja na sintetičkoj bazi imaju dulji radni vijek i rok trajanja u usporedbi sa starijim mineralnim uljima. Isto vrijedi i za kočione tekućine i ulje mjenjača. Većina novih mjenjača je zabrtvljena za cijeli životni vijek vozila, a ulje se ni ne mijenja.

Stariji automobil koji je nekoliko godina stajao bez da ste ga vozili najvjerojatnije će trebati jednaku količinu mehaničkih radova i novih dijelova kao i automobil koji je prešao 300.000 km.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 20:50