razlog je jasan

Trend u porastu: Zašto neki proizvođači više ne koriste šipke za mjerenje količine ulja u automobilima?

Mnogi proizvođači polako odustaju od ugradnje šipke kojom možete provjeriti količinu ulja u vašem automobilu

Provjera ulja u motoru

 Profimedia

Evolucija automobila kojoj svi svjedočimo podiže nivo kvalitete, sigurnosti i još mnogo toga na jedan drugi nivo. No, imamo i situaciju kada se u želji da se neke stvari poboljšaju, događa upravo suprotno. U mnogim slučajevima također kompliciraju se elementi koji su uvijek bili jednostavni i savršeno funkcionalni.

Jasan primjer za to je mjerna šipka za provjeru ulja, nešto što mnogi proizvođači napuštaju. Svi smo provjeravali stanje ulja u motoru, još od mlađih dana na našim prvim ‘Stojadinima‘, ‘Fićama‘ i Ladama. Radnja koju smo ponovili tisuću puta, jednostavna je da ne može biti jednostavnija. Izvadite šipku dok motor miruje i dok je hladan, obrišete ju čistom krpom i zatim vratite do kraja nazad.

image

Provjera ulja u motoru

Profimedia

Potom ponovo izvadite šipku i provjerite razinu zamašćenosti šipke. Ako je ona između dvije crtice nivo ulja je u redu. Ako je ispod, potrebno je dotočiti ulje. Ne biste vjerovali, ali mnogima to predstavlja problem, činjenica koja je navela mnoge marke da uklone ovaj dio iz svojih modela.

Michael Crossen, zamjenik voditelja projekta testiranja u Consumer Reportsu, objašnjava to ovako za Automotive News: “Kupac mora otvoriti poklopac motora. I on će tada zaprljati ruke. To nije moderan način obavljanja stvari.”

To je nešto s čime se slaže Stellantisov glasnogovornik Dale Jewett: “Današnjem potrošaču nije prioritet ručna provjera razine ulja. Sa senzorom, te informacije vam se prikazuju svaki put kada pokrenete motor vašeg vozila.

image

Kontrolna lampica ulja

Alexandru Nika/Alamy/Alamy/Profimedia

Ovo je inženjering orijentiran na kupca.” I možda ima istine u činjenici da većina novih vozača nema previše interesa za mehaniku, ali također se mora priznati da je to opet posljedica činjenice da su automobili mnogo složeniji nego u prošlosti i da marke sve više otežavaju pristup mehaničkim komponentama prilikom otvaranja haube.

To, zapravo, može biti donekle namjerno, budući da nemaju povjerenja u ono što korisnik može učiniti. Crossen ističe da " proizvođači više ne žele da vozač, njihovi kupci, gledaju ispod haube", nešto što djelomično dolazi zbog činjenice da su "sada mnogi automobili hibridi i imaju visok napon, pa je briga za sigurnost veća.”

image

Provjera ulja (ilustracija)

Željko Puhovski

Bilo kako bilo, rezultat je da su mnoge tvrtke prestale montirati šipku za mjerenje ulja u svoje modele, zamijenivši ih senzorima i električnim sustavima koji nešto jednostavno čine složenijim i nadasve skupim, zbog čega posljedično cijena samog automobila dodatno raste.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. srpanj 2024 21:21