Svi se pitaju može li se ono što proizvođači obećavaju u pogledu autonomije njihovih električnih modela održati pri vožnji autocestom, jer, za konvencionalne automobile s unutarnjim izgaranjem nizanje kilometara autocestom je "mačji kašalj" po pitanju dometa, ali i dostupnosti te brzine punjenja. Još uvijek postoji puno poznatih (posebno dizelskih) modela koji mogu s jednim tankom prijeći od 800 do 1000 km bez stajanja.
U ovom testu na Autobahnu koji je proveo njemački Autobild, 50 električnih modela automobila pokazuje koliko daleko mogu stići u stvarnosti s jednim punjenjem baterije vozeći brzinom od 130 km/h, prema ograničenju u većini EU zemalja pa tako i Hrvatskoj.
Moramo naglasiti da je ovo kompilacija vrijednosti izmjerenih od strane Autobilda u različitim danima, s različitim temperaturama i s različitim električnim automobilima, što može malo iskriviti ukupni rezultat, međutim ne izlazi puno iz okvira. Uvjete možete provjeriti u tablici malo niže.
Da bi usporedba bila potpuno poštena, svi su trebali biti testirani istog dana uz iste temperaturne uvjete i po strogom protokolu ostavljanja nakon predgrijavanja baterija.
Sve u svemu, ovaj makro test nam daje vrlo približnu sliku koliko se realna autonomija može smanjiti u odnosu na službenu kod (gotovo) svih električnih automobila u vožnji autocestama.
Model | Snaga (KS) | Baterija (kWh) | Temperatura pri testu | Cijena (euri) | Autonomija pri 130 km/h (km) |
Mercedes EQS 450+ | 333 | 107,8 | 15 °C |
118.062 |
482 |
Mercedes EQS 580 4Matic | 523 |
107,8 |
14 °C |
147.798 |
444 |
BMW iX50 xDrive50 | 523 |
105,2 |
16 °C |
105.650 |
434 |
BMW iX M60 | 619 |
105,2 |
27 °C | 132.760 | 430 |
Genesis Electrified G80 | 370 |
87,2 |
21 °C | 69.200 | 427 |
Mercedes EQE 350+ | 292 | 90,6 |
22 °C |
76.025 |
423 |
BMW i7 |
544 |
101,7 | 5 ºC |
143.550 |
388 |
Skoda Enyaq Coupé iV RS | 299 | 77 | 30 °C |
64.600 |
380 |
Nissan Ariya 2WD 178 kW | 242 | 87 | 17 °C | 57.900 | 378 |
Polestar 2 Single Motor Long Range | 231 | 75 | 27 °C | 51.400 | 374 |
Audi RS e-tron GT |
646 |
83,7 | 24 °C |
146.000 |
367 |
Ford Mustang Mach-E AWD | 351 | 91 | 26 °C | 74.947 | 367 |
Tesla Model 3 | 325 |
60 |
22 °C |
51.990 |
363 |
Tesla Model Y Long Range | 514 | 77 | 12 °C | 53.400 | 361 |
Porsche Taycan 4S | 530 | 83,7 | 25 °C | 11.794 | 352 |
Nio ET7 | 652 | 100 | -1 ºC | 90.900 | 345 |
VW ID.5 Pro Performance |
204 |
77 | 27 °C |
52.750 |
340 |
Tesla Model 3 Performance | 513 | 80 | 4 °C | 59.990 | 337 |
Ford Mustang Mach-E GT | 487 |
91 |
20 °C | 85.172 | 337 |
Porsche Taycan Turbo S Sport | 761 | 83,7 | 12 °C | 195.136 | 336 |
Hyundai Kona | 204 |
64 |
15 °C | 41.850 | 336 |
VW ID.4 GTX | 299 | 77 | 18 °C |
57.070 |
332 |
Genesis GV60 Dual M. AWD |
490 |
77,4 |
22 °C |
71.010 |
330 |
Mercedes-AMG EQE 53 4Matic+ | 587 | 90,6 | 13 °C |
121.248 |
328 |
Audi Q4 e-tron 40 | 204 | 77 | 32 °C |
55.220 |
326 |
Kia e-Niro | 204 | 64,8 | 27 °C | 43.525 | 326 |
Kia EV6 | 325 | 77,4 | 13 °C |
52.225 |
305 |
Tesla Model Y Long Range | 514 |
77 |
10 °C |
53.400 |
304 |
VW ID. Buzz Pro | 204 | 77 | 17 °C |
61.480 |
301 |
BMW i4 M50 | 544 |
80,7 |
4 °C |
76.500 |
299 |
Renault Zoe R135 | 135 | 52 | 16 °C |
35.300 |
292 |
Mercedes EQV 300 | 204 | 90 | 18 °C |
79.313 |
273 |
MG ZS EV | 156 | 70 | -3 ºC |
38.190 |
272 |
Renault Megane E-Tech EV60 | 218 |
60 |
15 °C |
42.200 |
268 |
Aiways U5 |
204 |
63 | -3 ºC |
46.640 |
266 |
Opel Zafira-e Life | 136 | 75 | 18 °C |
53.309 |
250 |
Subaru Solterra | 218 |
71,5 |
5 ºC |
60.750 |
244 |
Volvo XC40 Rech. P. E. Single Motor | 231 |
67 |
4 °C |
42.934 |
227 |
Cupra Born 170 kW | 231 |
58 |
3 °C |
41.190 |
226 |
Mercedes EQA 250 | 190 | 66,5 | 4 °C | 53.795 | 222 |
Toyota bZ4X | 218 |
71,5 |
4 °C | 53.309 | 217 |
VW ID.3 Pro 150 kW |
204 |
58 |
1 °C | 43.765 | 216 |
SsangYong Korando e-Motion | 190 | 61,5 | 10 ºC |
40.490 |
203 |
Mercedes EQB 350 4Matic | 292 |
66,5 |
5 °C |
61.434 |
200 |
MG5 |
177 |
35,5 |
-3 ºC | 35.490 | 178 |
Opel Combo-e Life | 136 | 50 |
5 °C |
33.210 |
171 |
Peugeot e-Rifter | 136 | 50 | 6 °C |
37.000 |
164 |
Honda e | 154 | 35,5 | 13 °C |
3.200 |
153 |
Mazda MX-30 | 145 | 35,5 | 6 °C |
36.228 |
140 |
Izvor: Autobild
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....