Žuta lampica za provjeru motora samo je jedna od brojnih signalnih lampica na ploči s instrumentima, no njena važnost je vrlo velika i ignoriranje može izazvati ozbiljan kvar na automobilu. Mala lampica upozorenja, obično žute boje i u obliku motora, pokazuje da je elektronički sustav automobila otkrio grešku koju je potrebno pregledati. Iako nije nužno da odmah prekinete vožnju i zaustavite automobil, najbolje bi bilo što prije otići do servisa u kojem će se napraviti dijagnostika automobila i saznati razlog za upaljenu lampicu.
No, postoji li način da sami isključite tu lampicu upozorenja koja se na ploči s instrumentima pojavljuje baš svaki put kada upalite automobil?
Itekako postoji.
Lampicu ‘check engine‘ možete bez problema isključiti i to besplatno, a za tu radnju potrebno vam je desetak sekundi.
Korisnik TikToka @chequanlaosi koji redovito objavljuje videa u kojima podučava i savjetuje vozače kako pravilno održavati automobil, sada je podijelio trik kako isključiti lampicu upozorenja.
Autor videa savjetuje da podignete poklopac motora, pronađete akumulator i ključem odspojite negativan pol.
Nakon toga pričekajte desetak sekundi te ga ponovo spojite nazad.
Kada se vratite u kabinu i upalite motor, lampica upozorenja više neće svijetliti.
Ako vam se lampica ipak ponovno pojavi, vjerojatno je riječ o ozbiljnijem kvaru. Automobil se također može prebaciti u takozvani ‘Safe mode‘ način rada sa smanjenom snagom kako bi se spriječila oštećenja na pogonskom sklopu. U tom slučaju uputite se u servis odmah jer nije rješenje voziti automobil s minimalnom snagom na raspolaganju.
Ignorirate li lampicu za kontrolu motora duže vrijeme može doći do ozbiljnih kvarova.
Razlozi zbog kojih se pali ‘check engine‘ lampica:
- Motor ne radi ispravno - nešto je pošlo po zlu i elektronički sustav je detektirao prekomjernu potrošnju (goriva ili ulja), višak dima (loše izgaranje) ili nenormalnu radnu temperaturu (kvar rashladnog sustava).
- Neispravno napajanje - pumpa za gorivo ili mlaznice su u kvaru, prljave su ili u lošem stanju, što uzrokuje pad snage ili trzaje pri ubrzavanju.
- Kvar turbine - sustav koji služi za poboljšanje odziva i povećanje snage ne radi kako bi trebao jer su mu neki dijelovi oštećeni ili zato što nije dobro ohlađen.
- Kvar u električnom sustavu - kabeli, priključci i svjećice mogu generirati pogrešku koju registrira upravljačka jedinica i također utjecati na druge komponente motora i njihov ispravan rad.
- Neispravni grijači - u dizelskim motorima cilindri moraju postići određenu temperaturu kako bi se pokrenuli. Za to imaju ove posebne svjećice koje se kvare korištenjem.
- Pokvaren mjerač protoka - to je senzor koji kalibrira količinu zraka koja ulazi u cilindre i mjeri njegovu temperaturu. Dakle, elektroničko ubrizgavanje precizno opskrbljuje potrebno gorivo u svakom trenutku.
- Kvar u lambda sondi - to je senzor koji mjeri plinove u ispuhu i dozira količinu goriva potrebnu za izgaranje.
- EGR ventil - služi za recikliranje ispušnih plinova, njihovo ponovno korištenje u izgaranju za smanjenje emisija, a ako zakaže, povećat će potrošnju i smanjiti snagu motora.
- Oštećen katalizator - korištenje utjecati na katalizator koji je odgovoran za sprječavanje prekomjernih štetnih emisija u atmosferu. A ako se pokvari, također će utjecati na performanse motora i stvarati neuobičajenu buku i vibracije tijekom vožnje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....